Çözüldü GTA San Andreas'ta araba modu nasıl yapılır?

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Paul_Walker

Centipat
Katılım
25 Mayıs 2022
Mesajlar
77
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba, bugün eskiden kaza yaptığımız arabayı kodlamak istedim fakat GTA San Andreas'ta nasıl araba modu yapılabildiğini bilmiyorum. GTA San'da nasıl kendi araba modumu yapabileceğimi söyleyebilecek reisler var mı?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Araba, skin, silah, obje vb. modlarda genellikle 3 dosya olur. Bunlar .txd, .dff ve .col uzantılı dosyalardır. Senin arabada dikkat edeceklerin .txd ve .dff uzantılı dosyalar.

.dff, aracın modelini ifade ediyor. .txd ise kaplamasını (texture).

Öncelikle modloader, CLEO ve ASI loader kurman gerekiyor. Üçünü de teker teker internete yazarsan linklerini bulabilirsin.

Daha sonra Blender veya 3ds Max gibi bir modelleme programına ihtiyacın olacak. Ücretsiz olduğu için Blender'i kullanabilirsin. Tabii ki burada modelleme öğretemeyiz. O yüzden modelleme kısmını es geçeceğim.

Blender'de .txd, .dff ve .col dosyalarıyla uğraşabilmen için DragonFF uzantısına ihtiyacın var. Bu, Blender ayarlarından kuruluyor. Biraz uzun olduğu için daha fazla bilgiyi internette bulabilirsin.

Uzantı linki: DragonFF - Blender GTA I/O

Bu uzantılar GTA modlarına özel olduğundan dolayı Blender'in kendisinde yok. Sonuç olarak bu uzantıyı indirmeden GTA modları üzerinde çalışamazsın.

Modellemeyi tamamladıktan sonra (Garip oyun tasarımı nedeniyle ince kuralları var, öğreticilere bakabilirsin) .dff ve .txd dosyasını değiştirmek (replace etmek) istediğin aracın adıyla (Örneğin burrito.txd gibi) modloadere attıktan sonra oyunda dosya değişecektir.

Sıfırdan araç yapmak profesyoneller için. O yüzden oyunun vanilla araçlarını indirip düzenlemek daha iyi olur.

Ben orijinal araç dosyalarını buradan indiriyorum: https://ffs.gg/threads/1105-GTA-SA-Original-Cars

Ekleme: Alternatif olarak başka uygulamalar gta3.img dosyasından da oyunun orijinal dosyalarını alabiliyorsun fakat uygulamanın adını unuttum.

Kodlamayla işin yok. Yoğun bir geliştirme çabası olmadan oyuna yeni araç slotu ekleyemezsin ki bu projelerin çoğu başarısız oldu. O yüzden yaptığın araç modunu sadece oyunda olan bir araçla replace edebilirsin.

Ekleme: .txd dosyasının içerisinden nasıl fotoğraf alacaksın veya yeni fotoğraf yükleyeceksin, onu da söyleyeyim. Magic.TXD adlı programı indirdikten sonra .txd dosyalarını bu programla açabilirsin. Fotoğraf import/export seçenekleri var.

1664046896975.png
Hatırladığım kadarıyla, arabaların kendine ait dosyaları vardı (bayağı klasörü açıp istediğin gibi araştırabileceğin kolaylıkta) ve o dosyaları değiştirince o modlanmış araba çıkıyordu.
 
Araba, skin, silah, obje vb. modlarda genellikle 3 dosya olur. Bunlar .txd, .dff ve .col uzantılı dosyalardır. Senin arabada dikkat edeceklerin .txd ve .dff uzantılı dosyalar.

.dff, aracın modelini ifade ediyor. .txd ise kaplamasını (texture).

Öncelikle modloader, CLEO ve ASI loader kurman gerekiyor. Üçünü de teker teker internete yazarsan linklerini bulabilirsin.

Daha sonra Blender veya 3ds Max gibi bir modelleme programına ihtiyacın olacak. Ücretsiz olduğu için Blender'i kullanabilirsin. Tabii ki burada modelleme öğretemeyiz. O yüzden modelleme kısmını es geçeceğim.

Blender'de .txd, .dff ve .col dosyalarıyla uğraşabilmen için DragonFF uzantısına ihtiyacın var. Bu, Blender ayarlarından kuruluyor. Biraz uzun olduğu için daha fazla bilgiyi internette bulabilirsin.

Uzantı linki: DragonFF - Blender GTA I/O

Bu uzantılar GTA modlarına özel olduğundan dolayı Blender'in kendisinde yok. Sonuç olarak bu uzantıyı indirmeden GTA modları üzerinde çalışamazsın.

Modellemeyi tamamladıktan sonra (Garip oyun tasarımı nedeniyle ince kuralları var, öğreticilere bakabilirsin) .dff ve .txd dosyasını değiştirmek (replace etmek) istediğin aracın adıyla (Örneğin burrito.txd gibi) modloadere attıktan sonra oyunda dosya değişecektir.

Sıfırdan araç yapmak profesyoneller için. O yüzden oyunun vanilla araçlarını indirip düzenlemek daha iyi olur.

Ben orijinal araç dosyalarını buradan indiriyorum: https://ffs.gg/threads/1105-GTA-SA-Original-Cars

Ekleme: Alternatif olarak başka uygulamalar gta3.img dosyasından da oyunun orijinal dosyalarını alabiliyorsun fakat uygulamanın adını unuttum.

Kodlamayla işin yok. Yoğun bir geliştirme çabası olmadan oyuna yeni araç slotu ekleyemezsin ki bu projelerin çoğu başarısız oldu. O yüzden yaptığın araç modunu sadece oyunda olan bir araçla replace edebilirsin.

Ekleme: .txd dosyasının içerisinden nasıl fotoğraf alacaksın veya yeni fotoğraf yükleyeceksin, onu da söyleyeyim. Magic.TXD adlı programı indirdikten sonra .txd dosyalarını bu programla açabilirsin. Fotoğraf import/export seçenekleri var.

1664046896975.png
 
Son düzenleme:
Çözüm
Araba, skin, silah, obje vb. modlarda genellikle 3 dosya olur. Bunlar .txd, .dff ve .col uzantılı dosyalardır. Senin arabada dikkat edeceklerin .txd ve .dff uzantılı dosyalar.

.Dff, aracın modelini ifade ediyor. .txd ise kaplamasını (texture).

Öncelikle modloader, Cleo ve ası loader kurman gerekiyor. Üçünü de teker teker internete yazarsan linklerini bulabilirsin.

Daha sonra Blender veya 3DS Max gibi bir modelleme programına ihtiyacın olacak. Ücretsiz olduğu için Blender'i kullanabilirsin. Tabii ki burada modelleme öğretemeyiz. O yüzden modelleme kısmını es geçeceğim.

Blender'de .txd, .dff ve .col dosyalarıyla uğraşabilmen için dragonff uzantısına ihtiyacın var. Bu, Blender ayarlarından kuruluyor. Biraz uzun olduğu için daha fazla bilgiyi internette bulabilirsin.

Uzantı linki: DragonFF - Blender GTA I/O

Bu uzantılar GTA modlarına özel olduğundan dolayı Blender'in kendisinde yok. Sonuç olarak bu uzantıyı indirmeden GTA modları üzerinde çalışamazsın.

Modellemeyi tamamladıktan sonra (garip oyun tasarımı nedeniyle ince kuralları var, öğreticilere bakabilirsin) .dff ve .txd dosyasını değiştirmek (replace etmek) istediğin aracın adıyla (örneğin burrito.txd gibi) modloadere attıktan sonra oyunda dosya değişecektir.

Sıfırdan araç yapmak profesyoneller için. O yüzden oyunun vanilla araçlarını indirip düzenlemek daha iyi olur.

Ben orijinal araç dosyalarını buradan indiriyorum: https://ffs.gg/threads/1105-GTA-SA-Original-Cars

Kodlamayla işin yok. Yoğun bir geliştirme çabası olmadan oyuna yeni araç slotu ekleyemezsin ki bu projelerin çoğu başarısız oldu. O yüzden yaptığın araç modunu sadece oyunda olan bir araçla replace edebilirsin.

Ekleme: .txd dosyasının içerisinden nasıl fotoğraf alacaksın veya yeni fotoğraf yükleyeceksin, onu da söyleyeyim. Magic.tXD adlı programı indirdikten sonra .txd dosyalarını bu programla açabilirsin. Fotoğraf import/export seçenekleri var.

Eki Görüntüle 1526960

Çok teşekkürler biraz uğraştıracak ama yine de yapacağım yaptığım zaman atacağım :)
 
Araba, skin, silah, obje vb. modlarda genellikle 3 dosya olur. Bunlar .txd, .dff ve .col uzantılı dosyalardır. Senin arabada dikkat edeceklerin .txd ve .dff uzantılı dosyalar.

.dff, aracın modelini ifade ediyor. .txd ise kaplamasını (texture).

Öncelikle modloader, CLEO ve ASI loader kurman gerekiyor. Üçünü de teker teker internete yazarsan linklerini bulabilirsin.

Daha sonra Blender veya 3ds Max gibi bir modelleme programına ihtiyacın olacak. Ücretsiz olduğu için Blender'i kullanabilirsin. Tabii ki burada modelleme öğretemeyiz. O yüzden modelleme kısmını es geçeceğim.

Blender'de .txd, .dff ve .col dosyalarıyla uğraşabilmen için DragonFF uzantısına ihtiyacın var. Bu, Blender ayarlarından kuruluyor. Biraz uzun olduğu için daha fazla bilgiyi internette bulabilirsin.

Uzantı linki: DragonFF - Blender GTA I/O

Bu uzantılar GTA modlarına özel olduğundan dolayı Blender'in kendisinde yok. Sonuç olarak bu uzantıyı indirmeden GTA modları üzerinde çalışamazsın.

Modellemeyi tamamladıktan sonra (Garip oyun tasarımı nedeniyle ince kuralları var, öğreticilere bakabilirsin) .dff ve .txd dosyasını değiştirmek (replace etmek) istediğin aracın adıyla (Örneğin burrito.txd gibi) modloadere attıktan sonra oyunda dosya değişecektir.

Sıfırdan araç yapmak profesyoneller için. O yüzden oyunun vanilla araçlarını indirip düzenlemek daha iyi olur.

Ben orijinal araç dosyalarını buradan indiriyorum: https://ffs.gg/threads/1105-GTA-SA-Original-Cars

Ekleme: Alternatif olarak başka uygulamalar gta3.img dosyasından da oyunun orijinal dosyalarını alabiliyorsun fakat uygulamanın adını unuttum.

Kodlamayla işin yok. Yoğun bir geliştirme çabası olmadan oyuna yeni araç slotu ekleyemezsin ki bu projelerin çoğu başarısız oldu. O yüzden yaptığın araç modunu sadece oyunda olan bir araçla replace edebilirsin.

Ekleme: .txd dosyasının içerisinden nasıl fotoğraf alacaksın veya yeni fotoğraf yükleyeceksin, onu da söyleyeyim. Magic.TXD adlı programı indirdikten sonra .txd dosyalarını bu programla açabilirsin. Fotoğraf import/export seçenekleri var.

Eki Görüntüle 1526960
Selam. Ben blender programında heykel yaptım ama hatalı oluyor hiç birşeyi eksik yapmadım GTA Vice City oyununun gta3.img dosyasından player.dff çıkardım ve heykel yaptım sonra export yani çıkar seçtim .dff seçtim çıkardı dff yi eklediğimde hata veriyor olmuyor lütfen cevap ver neyi eksik yaptım ?
 
Selam. Ben blender programında heykel yaptım ama hatalı oluyor hiç birşeyi eksik yapmadım GTA Vice City oyununun gta3.img dosyasından player.dff çıkardım ve heykel yaptım sonra export yani çıkar seçtim .dff seçtim çıkardı dff yi eklediğimde hata veriyor olmuyor lütfen cevap ver neyi eksik yaptım ?
Bunun birden fazla sebebi olabilir. Nasıl bir hata alıyorsun?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı