Sıfırdan C++ Öğrenmek

Unreal Engine istiyorsanız C++. C++ istiyorsanız İngilizce. Türkçe bulacağınız kaynakların büyük çoğu güncel olmayacaktır. C eğitiminden devşirme şeyler ortalıkta geziyor.

C dahil diğer diller vakit kaybı olur. Gerçi ciddiyseniz C'yi de düzgün öğrenip C++'ta daha etkili kod yazabilirsiniz.
O zaman C# öğrenerek başlayacağım.Bu dil Unreal Engine'de işime yarar mı ayrıca zahmet olacak ama C# için önerebileceğiniz yazılı ya da dijital kaynaklar nelerdir?
 
Unreal Engine istiyorsanız C++. C++ istiyorsanız İngilizce. Türkçe bulacağınız kaynakların büyük çoğu güncel olmayacaktır. C eğitiminden devşirme şeyler ortalıkta geziyor.

C dahil diğer diller vakit kaybı olur. Gerçi ciddiyseniz C'yi de düzgün öğrenip C++'ta daha etkili kod yazabilirsiniz.

Evet doğru ama oyun motoru olarak Unreal Engine kullanmayın bence saçma bir oyun motoru, o motorla yapılan oyunların yalnızca grafiği iyi oluyor mekanikler çöp bir sürü dil bilsenizde Unreal Engine motorunda sınırlı sayıda kullanabiliyorsunuz.
 
Unreal Engine için C++ diyorum, siz C# öğrenerek başlayacağım diyorsunuz.

Siz en iyisi Rusça öğrenin. C++ dışında ne varsa hevesiniz var ne de olsa. Unreal Engine için işe yarar. Rus abiler güzel oyun yapıp paylaşıyorlar. Yorumları Rusça okursunuz.

C++ ile lazım olan her şey yapılabilecekken başka dili kim ne yapsın? Unity gibi C# kodu yazıp sonra arkada C++'a dönüştürülmesini mi izlesin?
 
Evet doğru ama oyun motoru olarak Unreal Engine kullanmayın bence saçma bir oyun motoru, o motorla yapılan oyunların yalnızca grafiği iyi oluyor mekanikler çöp bir sürü dil bilsenizde Unreal Engine motorunda sınırlı sayıda kullanabiliyorsunuz.
Yanlış bir değerlendirme biçimi. Unreal ile yapılan oyunların mekanikleri kötüyse bu motorun değil geliştiricinin suçu. Mekanikleri ortalama veya üstünde olan unreal engine ile geliştirilmiş oyunlarda var. Büyük bütçeli firmalar Unreal Engine, Unity gibi oyun motorlarını tercih etmiyorlar. Genelde kendi motorlarını kullanmayı tercih ediyorlar. Hem ek lisans ücreti gibi şeylerden kurtulmuş oluyorlar, hem de kendi istekleri doğrultusunda motoru geliştirebiliyorlar.

Küçük çaplı geliştiriciler için çok mümkün değil. Unity, Unreal Engine, Armory, RPGM gibi oyun motorlarını kullanmak durumunda kalıyorlar. Çünkü oyun motoru geliştirmek zor ve para isteyen bir şey. Tek bir kişinin veya küçük bir grubun bir kaç ayda yapacağı bir şey değil gelişmiş bir 3D oyun motoru yazmak. Bir de daha optimize etme durumu var.

Ek olarak tek bir dil muhabbeti. Her oyun motoru bir dili ana dil olarak kullanır ve bir kaç farklı dilden katkıya izin verir. Buna Unreal Engine'de dahil. Tek C++ kullanmak zorunda değilsin. Farklı programlama dillerinden yazdığın eklentileri projene dahil edebilir yada scripting dillerini kullanabilirsin. Fakat oyunun temeli için C++ kullanıyorsun.

CD Projekt RED Epic Games ile anlaşana kadar kendi oyun motorları olan RedEngine'i kullanıyorlardı. Cyberpunk 2077 RED Engine 4 kullanarak geliştirildi. EA oyunları genelde Frostbite kullanıyor. Ubisoft Snow drop kullanıyor. Rockstar ise Rockstar Advanced Game Engine kullanıyor oyunları için.

Piyasada daha fazla game engine var ama noktayı anlamışsındır. Büyük firmalar kendi motorlarını geliştirip istedikleri özellikler için oyun motorlarını modifiye ediyorlar. Bu küçük geliştiricilerin elinde olan bir imkan olmadığı için, ve bu tarz firmalara göre daha düşük bütçe ve çalışan sayısıyla geliştirdikleri için haliyle mekanikler bu tarz firmaların oyunlarına göre zayıf kalıyor. Dolayısıyla UE'yi kötü mekanikli diye suçlamak mantıklı değil.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı