16 GB RAM ile Oyun Oynamak: Çok Şey Kaçırıyoruz

Henüz 16 GB'nin yetmediği bir oyun oynamadıım fakat Blender'da sorun çıkarma ihtimali beni korkutuyor. :D
 
32 candır Rust oynarken 26 GB sabit kullanım var. 16'nın selası birkaç seneye verilecek.
Yok hocam 32'ye daha çok var. Hogwarst Legacy gibi optimizasyonu bozuk ve Rust gibi saf güç gerektiren oyunlar artmadıkça 32'ye geçilmez. Belki şöyle olabilir; oyunlar kalite performans konusunda 2 level atlar ve 32 ihtiyacı tamamen doğar.
 
Anlam veremedim şahsen. Hogwarts Legacy, Cyberpunk 2077, Cities Skylines 2, TLOU: Part I gibi zaten optimizasyon problemleriyle anılan, çıktığı zaman kargaşaya neden olmuş oyunlarda tabii ki 16 GB RAM yeterli olmayacak. Şu sıralar çıkan her oyunda bi' optimizasyon özürlüsü olduğundan (Starfield örneğin) sanki artık 16 GB RAM yetmiyormuş gibi bir algı oluşuyor toplumda. Bence oyun firmaları bu kadar kötü optimizasyonlu oyunlar çıkarmasa 32 GB RAM'in standart olmasına hala yıllar olurdu. Fakat şu an çok yakınmış gibi görünüyor.
 
Dizüstümde 16 GB kullanmaktayım. Yetmiyor değil henüz. Fakat ucu ucuna yetiyor. AAA oyunlarda durum böyle en azından.
MUX devreye alındığında azıcık daha rahatlatıyor dahili grafik yongasının paylaşımlı belleği denklemden çıkıyor diye.
 
8 gb kullanıyorum memnunum ne istiyorsunuz ki? Ortalama bir bilgisayar kullanıcısı zaten her oyunu açamayacağını bilmeli, 256 gb ram li bir kasa yapsana bize o zaman.
 

Geri
Yukarı