Son zamanlarda 3080 kullanıcılarının oyunlarda, kullanımda crash yemesinin sorununun ucuz kapasitörler kullanılmasının yüzünden olduğu ortaya çıktı. Referans modelde 1 adet kullanılan Çok Katmanlı Seramik Çip Kapasitör (MLCC) dizisi ve 5 adet daha ucuz olan Tantalum-Polimer Katı Kapasitörler (POSCAB) kullanılıyor. Ancak özel tasarım kart üreticileri Gigabyte, Zotac ve Colorful bazı 3080 kartlarında ucuza kaçıp 6 adet POSCAB kullanmışlar. Bu problem yüksek frekanslarda ortaya çıktığı için bu markalar büyük olasılıkla kartlarına yazılım güncellemeleri yayınlayarak kartlarının ya boost hızlarını kısıtlayacaklar yada azaltacaklar. Daha fazla POSCAB kullanılan kartlar muhtemelen MLCC kullanılanan modellerden daha yavaş şekilde çalışacak.
6 adet MLCC kullanılan 3080 modelleri:
Colorful görünen o ki kartlarda bir hata olduğunu kabul edip bir çözüm üzerinde çalıştıklarını açıklamış.
Kaynak:
Not: Konu bana ait değildir. İlginç bulduğum bir olayı sadece çeviri yaparak foruma sunmak istedim.
6 adet MLCC kullanılan 3080 modelleri:
- Asus ROG Strix 3080
- Asus TUF RTX 3080
- Nvidia 3080 Founders Edition
- MSI RTX 3080 Gaming X Trio
- EVGA RTX 3080 XC3
- Palit RTX 3080
- Zotac RTX 3080 Trinity
- Gigabyte RTX 3080
- Colorful iGame RTX 3080 Advanced OC
Colorful görünen o ki kartlarda bir hata olduğunu kabul edip bir çözüm üzerinde çalıştıklarını açıklamış.
Kaynak:
Not: Konu bana ait değildir. İlginç bulduğum bir olayı sadece çeviri yaparak foruma sunmak istedim.