3D Tasarım Ve Animasyon İçin Program Önerisi

Hangi program daha iyidir?

  • Blender

  • 3DS MAX

  • Maya

  • Cinema 4D


Sonuçları sadece ankete oy verdiğinizde görebilirsiniz.

Zeki Delil

Hectopat
Katılım
16 Mart 2016
Mesajlar
63
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Bunun gibi bir animasyon yapmak için gereken programlar nedir? Ne kadar bilmemiz gerekir= Yeni başlayanlar yapabilir mi?
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu programlardan hangileri hem 3D tasarım hemde animasyon yapabilir:
1)Blender
2)Maya
3)Cinema 4D
4)3DS Max
Yeni başlayanlar hangisiyle başlamalı ?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Videoyu izledim, kusursuz değil ama ciddi manada emek verilmiş. Kısa sürede yapılabilecek bir şey değil. Öğrenmek için en azından 1 sene civarı ayırmanız gerekir. Videoyu daha az zamanda bitirebilmek için yapılmış birçok şey var, yansımalardan mümkün olduğunca kaçınmak, renkleri pastel gibi tonlarda kullanmak gibi. Realist olması amacıyla yapılmamış yani, farklı bir tat hedeflenmiş veya elde olan imkanlarla bu ortaya çıkmış. Tek başıma sıfır bilgiyle başlayıp bu projeyi yapacak olsam, başlama bitiş arasındaki süreye en azından 1.5 sene veririm. 1 sene sıkı çalışıp öğrenip, 6 ay civarı sürede de videoyu yaparım. 1 dakika uzun bir süre, 6 ay yeni proje yapmaya başlayan biri için az bile. :)

Ben Maya ile başladım, sonra proje gereği Max'e geçtim. Max'i daha iyi biliyorum şu an. Tercih size kalmış, hepsiyle uzman derecede iş çıkartılabilir.
 
Videoyu izledim, kusursuz değil ama ciddi manada emek verilmiş. Kısa sürede yapılabilecek bir şey değil. Öğrenmek için en azından 1 sene civarı ayırmanız gerekir. Videoyu daha az zamanda bitirebilmek için yapılmış birçok şey var, yansımalardan mümkün olduğunca kaçınmak, renkleri pastel gibi tonlarda kullanmak gibi. Realist olması amacıyla yapılmamış yani, farklı bir tat hedeflenmiş veya elde olan imkanlarla bu ortaya çıkmış. Tek başıma sıfır bilgiyle başlayıp bu projeyi yapacak olsam, başlama bitiş arasındaki süreye en azından 1.5 sene veririm. 1 sene sıkı çalışıp öğrenip, 6 ay civarı sürede de videoyu yaparım. 1 dakika uzun bir süre, 6 ay yeni proje yapmaya başlayan biri için az bile. :)

Ben Maya ile başladım, sonra proje gereği Max'e geçtim. Max'i daha iyi biliyorum şu an. Tercih size kalmış, hepsiyle uzman derecede iş çıkartılabilir.
Cevabınız için teşekkürler. Şuan bilgisayarımda üçü'de yüklü ama sanırım yoğun olarak blender ve 3ds max kullanacağım. Bilgisayarımda aynı zamanda zbrush var ama çok zor olduğu için kullanmıyorum.
Peki animasyon olarak hangisi daha kolaydır. Bunun dışında yaptığımız modelleri nasıl renklendiriyoruz.Örneğin aşşağıdaki modeli nasıl renklendirip kullanıma hazır hale getirebilirim. Son soru olarak önere bileceğin internet siteleri var mı 3ds max veya blender ile ilgili modelleme ve animasyonu anlatan eğitimler veren.
 

Dosya Ekleri

  • 2.jpg
    2.jpg
    35,3 KB · Görüntüleme: 150
Çoğunlukla YouTube'da var tutorial videolar. Max kullanabilirsiniz, Maya'nın sistemi biraz daha zorlayabilir.

Bahsettiğiniz modelin önce UV açılma işleminin yapılması lazım. Ardından 2D haline getirilen UV görsel dosyasını Photoshop gibi bir programda detaylıca boyayıp tekrar objeye işlemeniz gerek. Bu şekilde texture/doku tamamlanmış olur. Modelin hareket edebilmesi için rigging yapmanız gerekiyor, yani iskelet sistemini, eklemleri, eğilme/bükülme/esneme/burulma noktalarını modele işleyip, dokuları doğru oranlarda kemiklere bağlamanız gerekiyor.

Yani örneğin ağzımızı açtığımızda alt çenemiz bundan %100 etkilenir. Olduğu gibi aşağı iner çene. Ama yanaklar yarı yarıya, hatta %30 gibi etkilenir. Şakaklara doğru bu oran iyice azalır. Cildimizdeki gözenekler gibi, paylaştığınız modelde de "face"ler var. Bu faceler ya de her face'i oluşturan köşelerdeki "vertex"ler kemiklere işlenmeli. Sizin model low-poly dediğimiz düşük sayıda vertex/face içeren bir model, mobil oyunlar gibi az yer kaplamasını hedeflenen projelerde kullanılır. Bu modele "smooth" etkisi ile yumuşaklık kazandırabilir, ciltte daha çok gözenek oluşturabilirsiniz. Ne kadar çok, o kadar gerçekçi. Ne kadar çok, o kadar zor.

Benim işim rigging, stüdyodaki görevim buydu. Gösterdiğiniz modele adam akıllı rig döşemek için en azından 1-2 ay ayırmam gerek. Göze hata batmayacak güzellikte oluşturmak için yani. Kaliteyi artırmak için harcanan sürenin de artması lazım.

Bol sabır isteyen bir iş, bir o kadar da zevkli. O yüzden vazgeçmeyin, gözünüzü korkutmasın bu anlattıklarım. Yaptıkça seveceksiniz, sevdikçe daha çok yapacaksınız emin olun.
 
Çoğunlukla YouTube'da var tutorial videolar. Max kullanabilirsiniz, Maya'nın sistemi biraz daha zorlayabilir.

Bahsettiğiniz modelin önce UV açılma işleminin yapılması lazım. Ardından 2D haline getirilen UV görsel dosyasını Photoshop gibi bir programda detaylıca boyayıp tekrar objeye işlemeniz gerek. Bu şekilde texture/doku tamamlanmış olur. Modelin hareket edebilmesi için rigging yapmanız gerekiyor, yani iskelet sistemini, eklemleri, eğilme/bükülme/esneme/burulma noktalarını modele işleyip, dokuları doğru oranlarda kemiklere bağlamanız gerekiyor.

Yani örneğin ağzımızı açtığımızda alt çenemiz bundan %100 etkilenir. Olduğu gibi aşağı iner çene. Ama yanaklar yarı yarıya, hatta %30 gibi etkilenir. Şakaklara doğru bu oran iyice azalır. Cildimizdeki gözenekler gibi, paylaştığınız modelde de "face"ler var. Bu faceler ya de her face'i oluşturan köşelerdeki "vertex"ler kemiklere işlenmeli. Sizin model low-poly dediğimiz düşük sayıda vertex/face içeren bir model, mobil oyunlar gibi az yer kaplamasını hedeflenen projelerde kullanılır. Bu modele "smooth" etkisi ile yumuşaklık kazandırabilir, ciltte daha çok gözenek oluşturabilirsiniz. Ne kadar çok, o kadar gerçekçi. Ne kadar çok, o kadar zor.

Benim işim rigging, stüdyodaki görevim buydu. Gösterdiğiniz modele adam akıllı rig döşemek için en azından 1-2 ay ayırmam gerek. Göze hata batmayacak güzellikte oluşturmak için yani. Kaliteyi artırmak için harcanan sürenin de artması lazım.

Bol sabır isteyen bir iş, bir o kadar da zevkli. O yüzden vazgeçmeyin, gözünüzü korkutmasın bu anlattıklarım. Yaptıkça seveceksiniz, sevdikçe daha çok yapacaksınız emin olun.
Peki bu anlattıklarınızın hepsini bir programda yapmak mümkün mü örneğin 3ds max. Ve benim sizin anlattığınız gibi bunları tek tek anlata tutoriallere ihtiyacım var.
 
Zbrush ile rahatça modelleyebilir, Maya/Max'te iskeletini giydirebilir, hangisini kullandıysanız onda UV şemasını açabilir, Photoshop'ta texture boyayabilirsiniz. After Effects, Premiere gibi efekt/montaj programlarıyla da videoyu düzenleyebilirsiniz. Ne yapmak istiyorsanız onu arayıp bulmanız gerek. Şimdi burada paylaşacak olsam, uç uca ekleyince 1 ay sürecek video yığmış olurum. Ciddi bir zaman ve emek ayırmanız gerek. Kısa sürede kesinlikle olmaz, olmadı diye hevesinizi yitirmeyin.
 
Uyarı! Bu konu 7 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı