Oyundan atma nasıl çalışıyor anlatayım öyleyse.
İlk olarak OS kerneliniz ilgili durum karşısında yapması gerekenleri kavrar ve gerekli modül ve becerileri içerir. Ardından durum CPU ve GPU için başlar.
Bir oyundan atma anında burada hiçbir çözümün (Technopat'tan bahsediyorum) hardware ile alakalı olduğunu göremezsiniz. Ya ekran kartı sürücüsüyle ilgilidir. Ya OC ile ilgilidir. En fazla Overclock durumuna hardware etiketi yapıştırabilirsiniz. GPU sürücüsüyle alakalı değilse Timer Resulation gibi süreçleri izlemek gerekir. Timer Resulation değeri varsayılanda olmadığında stabilite azalır ve ekran kartı sürücüsü yanıt vermez. Ardından oyundan atar veya uyarı alırsınız. Undervoltage gibi Tuning işlemleri tamamlandıktan sonra genelde Timer Resulation ile oynarsanız Heavy oyunlarda atmayı görebilirsiniz. Asıl sebep ekran kartı sürücüsünün yanıt vermeyi kesmesidir. GPU eğer olay yaşanınca kapanıyor veya sürücü boşa çıkıyorsa genelde sorun Hardware düzeyinde değildir. GPU'ya son kullanıcı olan biri OC veya UV yapmayacağı için varsayılan ayarlarda hardware düzeyinde oyundan atma sorunu yaşamanız olası dahi değildir neredeyse.
TDP Termal Tasarım Gücüdür. Asıl tam performans maksimum güç çekmesine izin verildiğinde ortaya çıkar.