After Effects timeline üzerinde görüntü ve sesleri gerçek zamanlı oynatabilmek için önce lokal render etmeye ihtiyaç duyar.
Yeşil bar render edilip RAM'e depolanan ve gerçek zamanlı olarak oynatabileceği kısım anlamına geliyor. Yeşilin dışına çıkılan alanlar ise henüz RAM belleklere depolanmamış demektir, o kısımlarda sesler bozuk çalınır ve görüntü ile eşleşmez.
Klavyedeki numerik kısımdan 0 (sıfır) tuşuna basınca lokal olarak render alır ve bu bilgi RAM belleklere depolanır, bu render esnasında yine sesler bozuk çıkar ama işlem bitene kadar bunu umursamadan beklemeniz lazım, işlem bittikten sonra Timeline'daki yeşil bar uzamış olur, RAM yeterliyse tamamını yeşil görürsünüz, işte o zaman timeline üzerinde gerçek zamanlı olarak ses ve görüntüyü çalabilirsiniz. Sağ paneldeki Preview alanındaki Play/Stop butonu da oynatırken RAM'e depolama görevini görür aynı zamanda.
Sony Vegas veya Premiere Pro yine performanslı çalışmak için RAM'e depolama ihtiyacı duysa bile ham görüntüleri HDD üzerinden gerçek zamanlı okudukları için düşük sistemli bilgisayarlarda da seri bir şekilde oynatır. After Effects'in çalışma mantığı aynı değil maalesef, hızlı ve yüksek kapasiteli RAM'lere ihtiyaç duyar, timeline üzeirnde gerçek zamanlı ses ve görüntü oynatmanın tek yolu lokal renderdan geçiyor.