AMD Radeon güncel sürücülerde gereksiz fazla VRAM kullanımı

1698188342642.png
 
Bu mesajı gönderdiğimden beri kullanıyorum şu an boşta 1.9GB kullanıyor.

Bu bir sorun işte, reset attıktan sonra kullanımlar düşüyorsa bir sorun var. Ya uygulamalar çok VRAM kullanıyor ya da kullandıkları VRAM'i geri bırakmadıkları için VRAM doluyor bir yerden sonra.
 
Donanım hızlandırmayla ilk kez karşılaşıyor olamazsınız herhalde? Discord, Chrome, Steam, Spotify, Battle.net gibi uygulamaların hepsi belleği aktif olarak kullanmasa bile allocate eder. Dolayısıyla işlem yapıyor olmasının önemi yok, arka planda açık olması yeterli. Ayrıca 1080p ortalama bir monitör de 100 MB civarı VRAM'i statik olarak kullanır. AMD sürücüsündeki Framebuffer ayarlarıyla oynadıysanız çok daha fazla kullanabilir.

İkinci nokta ise genel olarak AMD ekran kartları aynı işi yaparken NVIDIA'ya göre biraz daha fazla VRAM allocate eder. Bu durumun sebebi firmaların framebuffer yönetimi, önbellek kullanımı, bellek bant genişliği, renk sıkıştırma metotları gibi birçok mimari tercihte farklı yöntemler kullanmasıdır. Bir firmayı öbüründen üstün yapmaz. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.

Radeon Developer Tools Suite içindeki Radeon Memory Visualizer aracılığıyla uygulamaların VRAM kullanımını detaylıca ölçebilirsiniz.

Bu konu özelinde konuşmuyorum ancak forumda AMD ve AMD sürücüleriyle alakalı o kadar yanlış bilgi gördüm ki artık aklım almıyor. Hatalar yanlış analiz ediliyor, tamamen alakasız çözümler öneriliyor... Üstelik öyle bir noktaya gelmiş ki artık kullanıcılar birbiriyle döngüsel akıl yürütme yapıyor.
 
@Plyra donanım hızlandırma konusunu biliyorum, o kadar cahil değilim çok şükür. Argümanlarını bir kenara bırakıp bana 2 farklı sürücü arasındaki abartı VRAM kullanımı farkının mantıklı açıklamasını yapar mısın o zaman?
 
İnanılmaz metodolojik bir test yöntemin olduğunu fark etmemişim, gerçekten özür diliyorum! Bellek profil araçlarını kullanmak varken görev yöneticisi kullanmak harika bir fikir.

İddia sahibi olarak iddianı kanıtlamak sana ait bir görevdir ancak daha hangi araçları kullanmak gerektiğinden bihabersin. Ortada bir sorun olabilir ancak konunun ilk mesajında yazdığın şeyler hiçbir şeyi kanıtlamaz.

Peki bir iddia sahibi ne yapmalıydı? Aşağıda Starfield'i iki farklı AMD ekran kartında test eden bir snapshot mevcut. Bu snapshot önceki mesajımda paylaştığım araçla oluşturulmuş.* İşlenen buyrukların yoğunluğu ve paralelliği görülebilir. Aynı uygulama ile bellek kullanımını, önbellek kullanımını, önbellek isabeti/ıska oranını ayrıntılı olarak ölçmek de mümkün. Sadece bellek kullanımını ölçüp gösterseydin bile temelleri olan bir hipotezin olurdu. Aksi taktirde söylemler laf-ı güzaftan ibaret kalıyor.

1698197424865.png

Kaynak: Starfield on the RX 6900 XT, RX 7600, and RTX 2060 Mobile
 
Güzel, eline sağlık. Bir yerlere varıyoruz. Sanırım Modern Warfare benchmarkı kullanmışsın, iş yükü aynı görünüyor. Önbellek hitleri ve hatta driver barrier bile neredeyse aynı görünüyor. UWP tabanlı sürücü -Windows'un kurduğu dediğin- Multi-use buffer için daha fazla, Texture için daha az VRAM ayırmış. Grafikte yanılmıyorsam UWP tabanlı sürücü özellikle ilk 50 saniyede daha fazla VRAM kullanmış, senin ilk mesajdaki önermenin tam tersi bir sonuç 🧐

Bunun sebebi UWP tabanlı -Windows'un kurduğu dediğin- sürücünün farklı bir altyapıya sahip olması. Ayrıca hata payını ve testleri yaparken arkada herhangi bir uygulamanın açık olup olmadığını göz önünde bulundurmak gerekir.

İki farklı sürücüyü kıyaslayarak memory leak ölçümü yapmış olmazsın, iki farklı sürücünün bellek tüketimlerini ölçmüş olursun. Memory leak hipotezini kanıtlamak için bir regresyon testi yapmalısın. Bir sürücüde leak olduğunu düşünüyorsan ilgili sürücü yüklüyken benchmark yap, oyunu kapat. Oyunu tekrar aç, benchmark yap, oyunu kapat. Bunu birkaç kere tekrarlayıp VRAM kullanımını ve benchmark sonuçlarını yan yana koy. Sonra bunlar arasındaki farkları hata payını da göz önünde bulundurarak incele.
 
Güzel, eline sağlık. Bir yerlere varıyoruz. Sanırım Modern Warfare benchmarkı kullanmışsın, iş yükü aynı görünüyor. Önbellek Hitler'i ve hatta driver barrier bile neredeyse aynı görünüyor. UWP tabanlı sürücü -Windows'un kurduğu dediğin- Multi-use buffer için daha fazla, Texture için daha az VRAM ayırmış. Grafikte yanılmıyorsam UWP tabanlı sürücü özellikle ilk 50 saniyede daha fazla VRAM kullanmış, senin ilk mesajdaki önermenin tam tersi bir sonuç 🧐

Bu olay sadece Windows'un kurduğu sürücü için geçerli değil, 22.5.1'i de denemiştim, o da güncel sürücülere göre iyiydi.

Bunun sebebi UWP tabanlı -Windows'un kurduğu dediğin- sürücünün farklı bir altyapıya sahip olması. Ayrıca hata payını ve testleri yaparken arkada herhangi bir uygulamanın açık olup olmadığını göz önünde bulundurmak gerekir.

Arkada çalışan programları aynı bıraktım. Problem zaten VRAM kullanımının durduk yere arşa çıkması birkaç saat kullanımdan sonra, yani bunun oyun oynanıp oynanmasıyla pek ilgisi yok. Sistem durduğu yerde olsa bile VRAM kullanımı yükselmeye başlıyor önceki sürücülere göre. O sürücüde olmayıp da bunda olan ne var merak ediyorum. Şu an bu kadar detaylı test yapacak vaktim yok, çok fazla haşır neşir oldum çünkü bu tip durumlarla. Kullanıcı deneyimim bu şekilde.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı