Analitik geometri bilmeden AYT yapılabilir mi?

BlackCaT

Hectopat
Katılım
9 Mayıs 2018
Mesajlar
477
Yer
İstanbul
Mezunum matematiğin üstüne pek gitmedim daha çok edebiyat, tarih üzerine yüklendim. Hedefim AYT matematik 5-10 arası yapabilmek. Geometri'ye kadar sadece üçgende açılara kadar bakacağım trigonometri için onun dışında limit ve Trigo'da analitik vs lazım mı? Ya da geometri üçgenlere hiç başlamadan o netler çıkarılabilir mi zaman kaybımı olur? Elimde antrenmanlarla geometri 1 var ek olarak bir kaynak önerirseniz iyi olur eğer çalışmam gerekirse. Logaritma,2. dereceden denklem, karmaşık sayılar, parabol, fonksiyon, diziler, mantık, çarpanlara ayırma, binom bunlara bakmayı düşünüyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

333365

Terapat
Katılım
11 Mayıs 2020
Mesajlar
20.161
Makaleler
50
Çözümler
168
Yer
KKTC
Aman aman geometri bilgisi gerektirmeyen bir konu. Daha vakit varken bence çalışın, 0.25 net bile hayatınızı değiştirebilir.
 

Blacksidemre

Kilopat
Katılım
8 Eylül 2018
Mesajlar
5.373
Makaleler
1
Çözümler
25
Yer
Crimson
Analitik olmadan AYT'nin olabileceğini sanmıyorum. Şu ana kadar göreceğin fonksiyon grafikleri, türevin geometrik yorumu, integral gibi konuların temelinde analitik yatıyor. Tabii üst düzey bir analitik bilgisi gerekmiyor. Ama iyi bilirsen ileride göreceğin ağır AYT konularında rahatlarsın.
 
KS
KS
BlackCaT

BlackCaT

Hectopat
Katılım
9 Mayıs 2018
Mesajlar
477
Yer
İstanbul
Aman aman geometri bilgisi gerektirmeyen bir konu. Daha vakit varken bence çalışın, 0.25 net bile hayatınızı değiştirebilir.

Karekök 0 aldım kenan hocayla başladım haftada 10 ders videosu ediyor. Trigonometriye başlayacağım 1-1.5 ay sonra o zamana kadar üçgeni bitiririm. Analitik 2 ay sonra sıra geliyor. Çokmu geç kalmış olurum sınava 1,5 ay kala analitik bakmak yoksa analitik fasikül alsam acil vs başlayayim mi?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
KS
KS
BlackCaT

BlackCaT

Hectopat
Katılım
9 Mayıs 2018
Mesajlar
477
Yer
İstanbul
Analitik olmadan AYT'nin olabileceğini sanmıyorum. Şu ana kadar göreceğin fonksiyon grafikleri, türevin geometrik yorumu, integral gibi konuların temelinde analitik yatıyor. Tabii üst düzey bir analitik bilgisi gerekmiyor. Ama iyi bilirsen ileride göreceğin ağır AYT konularında rahatlarsın.

Hocam AYT matematik hedefim 7-10 net arası. İntegral kesin bakmayacağım türev zaman kalırsa bakarım. Trigonometri çalışacağım. Logaritma, dizi, polinom,2.der. Denklem, karmaşık sayı, parabol ancak bir yandan TYT matematikte köklü sayılardayım. 1. dereceden denklem bitmeden 2'ye geçmek saçmalık mı olur? Ek olarak geometride üçgen bittiği anda analitik geometriyemi zıplayayım? Cevaplarsanız çok sevinirim bayağı kişiye sordum sorduğumla kaldım.
@BlackCaT, geç değil. 1-2 soru olsa da kurtarmaya bakın.
Peki teşekkür ederim. Yoksa yukarda belirttiğim gibi üçgen bittiğinde trigonometriye geçip ardından çember vs. işlemeden acil analitik fasikül gibi bişey alıp başlayayım mı zorlarmı ?
 

Berkay4154

Kilopat
Katılım
29 Ekim 2015
Mesajlar
2.468
Çözümler
13
Hiç geometri bilmeseniz de istediğiniz yeri kazanırsınız. Fakat hiç matematik bilmeden bir yeri kazanamazsanız, kazansanız da hayrını göremezsiniz. Şimdi "yahu bu geometri denen şey zaten matematik değil mi?" sorusu akla gelebilir ki doğrudur. Ancak cebirsel işlemi çözmenin belli bir mantığı ve modellemesi var. Geometri ise o cebirsel işlemi anlama döküp, analitiği anlamlandırmaya çalıştığı için kişiye göre anlamsızlaşabiliyor veyahut "görememe" diye tabir edilen durum yaşanabiliyor. Velhasıl kelam geometrisiz de sonuç alabilirsiniz ama elbette Pisagor teorimi, özel üçgenler (3-4-5, 8-15-17 vs.) gibi temel bazda ve bazı cebirsel işlemleri de yaparken işinize yarayacak konuları bilmekte fayda var. Zaten dönüşüm geometrisi, hiperbol, (bu hala müfredatta var mı? Bilmiyorum.) çember analitiği gibi görsel beklentisi yüksek değildir.
Not: Eğer son sınıf veya mezun kalmış ya da imkanı ve süresi kısıtlı biriyseniz Atrenmanlarla Matematik gibi fasikül mantığında çok vakit isteyen kitaplar yerine biraz daha hızlı ilerleyebileceğiniz kitapları tercih etmeniz faydalı olur.
 
KS
KS
BlackCaT

BlackCaT

Hectopat
Katılım
9 Mayıs 2018
Mesajlar
477
Yer
İstanbul
Hiç geometri bilmeseniz de istediğiniz yeri kazanırsınız. Fakat hiç matematik bilmeden bir yeri kazanamazsanız, kazansanız da hayrını göremezsiniz. Şimdi "yahu bu geometri denen şey zaten matematik değil mi?" sorusu akla gelebilir ki doğrudur. Ancak cebirsel işlemi çözmenin belli bir mantığı ve modellemesi var. Geometri ise o cebirsel işlemi anlama döküp, analitiği anlamlandırmaya çalıştığı için kişiye göre anlamsızlaşabiliyor veyahut "görememe" diye tabir edilen durum yaşanabiliyor. Velhasıl kelam geometrisiz de sonuç alabilirsiniz ama elbette pisagor teorimi, özel üçgenler (3-4-5, 8-15-17 vs.) Gibi temel bazda ve bazı cebirsel işlemleri de yaparken işinize yarayacak konuları bilmekte fayda var. Zaten dönüşüm geometrisi, hiperbol, (bu hala müfredatta var mı? Bilmiyorum.) Çember analitiği gibi görsel beklentisi yüksek değildir.
Not: Eğer son sınıf veya mezun kalmış ya da imkanı ve süresi kısıtlı biriyseniz atrenmanlarla matematik gibi fasikül mantığında çok vakit isteyen kitaplar yerine biraz daha hızlı ilerleyebileceğiniz kitapları tercih etmeniz faydalı olur.

Çok teşekkür ederim üçgen başladım ardından trigo çalışacağım. Hocamla konuştum türev integral anelitiksizde yapabilirsin dedi. Mart'ta ben anelitik başlayacağım sende o sırada konuları az çok topla dedi. Mart'ta anelitiğe beraber gireriz ardından çember ve çember analitik beraber yine götürürüz. Yetişir merak etme son 2 ay anelitik baksanda olur dedi. Umarım marta kadar üçgen, çokgen biter hocam karekök sıfır ve antrenmanlarla geometri 1 sahibiyim duruma göre bireyb alabilirim.
Hiç geometri bilmeseniz de istediğiniz yeri kazanırsınız. Fakat hiç matematik bilmeden bir yeri kazanamazsanız, kazansanız da hayrını göremezsiniz. Şimdi "yahu bu geometri denen şey zaten matematik değil mi?" sorusu akla gelebilir ki doğrudur. Ancak cebirsel işlemi çözmenin belli bir mantığı ve modellemesi var. Geometri ise o cebirsel işlemi anlama döküp, analitiği anlamlandırmaya çalıştığı için kişiye göre anlamsızlaşabiliyor veyahut "görememe" diye tabir edilen durum yaşanabiliyor. Velhasıl kelam geometrisiz de sonuç alabilirsiniz ama elbette Pisagor teorimi, özel üçgenler (3-4-5, 8-15-17 vs.) gibi temel bazda ve bazı cebirsel işlemleri de yaparken işinize yarayacak konuları bilmekte fayda var. Zaten dönüşüm geometrisi, hiperbol, (bu hala müfredatta var mı? Bilmiyorum.) çember analitiği gibi görsel beklentisi yüksek değildir.
Not: Eğer son sınıf veya mezun kalmış ya da imkanı ve süresi kısıtlı biriyseniz Atrenmanlarla Matematik gibi fasikül mantığında çok vakit isteyen kitaplar yerine biraz daha hızlı ilerleyebileceğiniz kitapları tercih etmeniz faydalı olur.
Peki ekstra olarak tyt 1. Dereceden denklem daha görmedim ayt kısmında 2. Dereceler falan var. Üslü köklü bitti logaritmayı önce bitirip ardındanmı 2. Dereceye geçeyim çünkü o sırada 1.dereceden denklem biter
 

Berkay4154

Kilopat
Katılım
29 Ekim 2015
Mesajlar
2.468
Çözümler
13
Çok teşekkür ederim üçgen başladım ardından trigo çalışacağım. Hocamla konuştum türev integral anelitiksizde yapabilirsin dedi. Mart'ta ben anelitik başlayacağım sende o sırada konuları az çok topla dedi. Mart'ta anelitiğe beraber gireriz ardından çember ve çember analitik beraber yine götürürüz. Yetişir merak etme son 2 ay anelitik baksanda olur dedi. Umarım marta kadar üçgen, çokgen biter hocam karekök sıfır ve antrenmanlarla geometri 1 sahibiyim duruma göre bireyb alabilirim.

Peki ekstra olarak tyt 1. Dereceden denklem daha görmedim ayt kısmında 2. Dereceler falan var. Üslü köklü bitti logaritmayı önce bitirip ardındanmı 2. Dereceye geçeyim çünkü o sırada 1.dereceden denklem biter
Okula gidiyor musunuz? Mezun musunuz? Bilgi düzeyiniz nedir? Temeliniz var mı? Bunları bilmeden net bir şey belirtmek zor ama sıralamanın doğrusu, bir kuruma bağlı öğrenim görüyorsanız orayı takip etmek olur fakat kurumdaki sıralama size uymuyor veyahut o sıralamadan öndeyseniz bilgi düzeyinizi bilen bir öğretmenle konu sıralaması yapabilirsiniz. Örneklemek gerekirse; mezuna kalmış ve konulara aşina birisi için logaritma görüp, 2.dereceden denkleme geçmek veya üslü, köklü, mutlak değer vs. görmeden 1.dereceden denklemlere geçmek sorun olmaz ama konulara aşina olmayan biri 1.dereceden denklemlerde üslü ve köklü ifadeleri yapamaz haliyle konuyu anlamakta zorlanır. İkinci dereceden denklemlere zaten 1.dereceden denklemleri bitirmeden geçerse diskriminantı bile bulmada zorlanır gibi.
 

Yeni konular

Yukarı