iOS'un sistem belleğini kullanma prensibi ile Android'in biraz farklı.
Bir örnek vereyim, Android uygulamalar Java tabanlıdır ve bu uygulamalar "GC" denilen verileri sürekli belleğe yazarlar (çok kabaca) evet burda da bir yönetim söz konusu Android için ama optimizasyon farklı. Mesela iOS yüklü app'leri sistem kaynağı tüketme yetkisi, zamanlamsı bakımından 5 farklı kategoriye koyuyor (Active, Inactive, Suspended, Background ve Closed) Android'in de kendine özgü bir bellek yönetimi var ama dediğim gibi yöntem ve optimizasyonlar farklı.
Sistemin daha stabil olmasının bir diğer sebebi de iOS'un neredeyse kapalı bir kutu olması, sistemin derinliklerine asla 3. parti elleri sokmuyor
Bu hem daha kararlı hem daha güvenli yapıyor. MacOS için de geçerli bu söylediğim, garibim Windows üzerinde "registry cleaner", "system booster'lar" vs vs fink atarken MacOS dokundurmuyor teraziye, yine çok kabaca
Ona rağmen, onca farklı donanım optimizasyon ihtiyacına rağmen, Windows en az MacOS kadar stabil özellike Vista SP2 sonrası (Şu an kullandığımız 8.1 ve gelecek Windows 10 kaputunun altında yatan bir çok teknolojinin temelleri Vista ile atılmıştır.)
Android Lollipop ile geçtiği MD arayüzde optimizasyonu arttırdı, 64 bit desteği vs tabii sıra şimdi geliştiricilerde çünkü @
SkenDestroy'un dediği gibi iOS, Android gibi türlü türlü donanımlarda çalışmıyor bunun da müthiş etkisi var sistem kararlılığı ve optimizasyonunda.
Bu arada ne marka taraftarlığım ne de düşmanlığım var. İki sistemi de zaman zaman kullanıyorum hatta şu an Android 4.4.4 kullanıyorum. Sony'den Lollipop bekliyoruz
Yukarda bahsettiğim GC için
Çöp toplama (bilgisayar bilimi) - Vikipedi