Anti hile yazılımlarının kutsallaştırılması

AidenPearce

Hectopat
Katılım
19 Haziran 2020
Mesajlar
3.755
Çözümler
25
Arkadaşlar öncelikle belirteyim hayatımda hiçbir oyunda hile kullanmadım. Aimhack, wallhack, speedhack veya X hilesi Y hilesi hiçbir zaman kullanmadım. Kullanılmasını da hiçbir zaman tasvip etmem. Fakat yaklaşık 2 ay önce haksız yere Battlefield 3'ten ban yedim. Asıl konu bu değil ama hakkımı aramak için bir muhatap, ulaşabileceğim bir yetkili, derdimi anlatabileceğim robot olmayan bir muhatap ararken birden aklıma geldi. Anti hile yazılımları kesinlikle ilahlaştırılıyor. Başıma gelen olaydan örnek vereyim, ben 2014 yılından beri BF1, BF5 gibi oyunların kapalı betalarına davet almış bir oyuncuyum. Durup dururken ban yedim ve karşımda hakkımı arayabileceğim kimse yoktu. Ban yeme sebebim de belirtilmedi. Ve direk olarak kullanıcı adım ile birlikte fişlendim. Şimdi eminim birçok arkadaş çıkıp "ya kullanmışsın işte uzatma iyi olmuş ban yemişsin" diyecek ama talep ederseniz battlelog linkimi de bırakırım. Oyunlarda 1364 öldürme 2 ölme il oynayan hardcore bir oyuncu değildim.
Değinmek istediğim nokta şu, anti hile dediğimiz şeyler insan yapımı yazılımlar. İnsanlığın en kusursuz olarak milyar dolarlar harcayarak binlerce kişi ile yaptığı projeler bile bir yerinde hata barındırıyor. Bir aksilik çıkarıyor. Ama anti hile sistemlerinde bir kişi ban yediğinde kesinlikle bu oyuncunun hatası sayılıyor ve ilişik anında kesiliyor. Bu durum bana aşırı mantıksız geliyor. Bilmiyorum sizin için de öyle mi ama dediğim gibi bu sistemleri de sonuçta sen ben gibi bir adam oturup yazdı. Bu sistemin hata yapma şansı belki çok düşüktür ama bu kadar kusursuz çalıştığına kör bir şekilde inanmak saçmalıktan başka bir şey değildir benim gözümde.
 
Haklısın. Hile kullanmadan CS:GO'da ban yiyen çok arkadaşım oldu. Bu durumun önüne geçilmesi için bir şeyler yapılması lazım.
 
Bu ban yeme olayı belki oyunda kullanılan bir hile değilde arkaplanda çalışan belki korsan indirilen bir oyun, program vs. ile gelen bir arkaplan uygulaması olabilir. Sizin için demiyorum ama olma ihtimali de var. Siz farketmeden de bulamış bir virüs olabilir ve arkaplanda çalıştığı için bu anti hile yazılımları bunu algılıyor olabilir.
 
Arkadaşlar öncelikle belirteyim hayatımda hiçbir oyunda hile kullanmadım. Aimhack, wallhack, speedhack veya X hilesi Y hilesi hiçbir zaman kullanmadım. Kullanılmasını da hiçbir zaman tasvip etmem. Fakat yaklaşık 2 ay önce haksız yere Battlefield 3'ten ban yedim. Asıl konu bu değil ama hakkımı aramak için bir muhatap, ulaşabileceğim bir yetkili, derdimi anlatabileceğim robot olmayan bir muhatap ararken birden aklıma geldi. Anti hile yazılımları kesinlikle ilahlaştırılıyor. Başıma gelen olaydan örnek vereyim, ben 2014 yılından beri BF1, BF5 gibi oyunların kapalı betalarına davet almış bir oyuncuyum. Durup dururken ban yedim ve karşımda hakkımı arayabileceğim kimse yoktu. Ban yeme sebebim de belirtilmedi. Ve direk olarak kullanıcı adım ile birlikte fişlendim. Şimdi eminim birçok arkadaş çıkıp "ya kullanmışsın işte uzatma iyi olmuş ban yemişsin" diyecek ama talep ederseniz battlelog linkimi de bırakırım. Oyunlarda 1364 öldürme 2 ölme il oynayan hardcore bir oyuncu değildim.
Değinmek istediğim nokta şu, anti hile dediğimiz şeyler insan yapımı yazılımlar. İnsanlığın en kusursuz olarak milyar dolarlar harcayarak binlerce kişi ile yaptığı projeler bile bir yerinde hata barındırıyor. Bir aksilik çıkarıyor. Ama anti hile sistemlerinde bir kişi ban yediğinde kesinlikle bu oyuncunun hatası sayılıyor ve ilişik anında kesiliyor. Bu durum bana aşırı mantıksız geliyor. Bilmiyorum sizin için de öyle mi ama dediğim gibi bu sistemleri de sonuçta sen ben gibi bir adam oturup yazdı. Bu sistemin hata yapma şansı belki çok düşüktür ama bu kadar kusursuz çalıştığına kör bir şekilde inanmak saçmalıktan başka bir şey değildir benim gözümde.
Geçenlerde bir arkadaş Valorant'da yediği haksız banı yazmıştı. Arkadaş internet kafede hesabına giriyor ve daha önce o bilgisayardan hile yapıldığı için haksız ban yiyor. Hilelere bir önlem gelmesi gerek ama haksız ban yiyenlerede bir şey yapılması lazım.
Başka bir örnekse az önce bir arkadaş Gta 5'de Türkçe yama yaptığı için ban yediğini yazdı. Onca ölümsüzlük hilesi yapan varken bu sebeple insanların ban yemesi saçma geliyor.
 
Bu ban yeme olayı belki oyunda kullanılan bir hile değilde arkaplanda çalışan belki korsan indirilen bir oyun, program vs. ile gelen bir arkaplan uygulaması olabilir. Sizin için demiyorum ama olma ihtimali de var. Siz farketmeden de bulamış bir virüs olabilir ve arkaplanda çalıştığı için bu anti hile yazılımları bunu algılıyor olabilir.
Bu da anlaşılabilir, ama bu yazılım neden oyuna müdahale eden bi program, dosya ile, arka planda çalışan bir yazılımın ayrımını yapamıyor?
Haklısın. Hile kullanmadan CS:GO'da ban yiyen çok arkadaşım oldu. Bu durumun önüne geçilmesi için bir şeyler yapılması lazım.
CS:GO'yu hile bakımından zerre dikkate almıyorum. Gerçekten. Valve bana göre çok köklü ve sağlam bir firmaydı ta ki bu CS:GO'daki hile olayı çıkana kadar.
Geçenlerde bir arkadaş Valorant'da yediği haksız banı yazmıştı. Arkadaş internet kafede hesabına giriyor ve daha önce o bilgisayardan hile yapıldığı için haksız ban yiyor. Hilelere bir önlem gelmesi gerek ama haksız ban yiyenlerede bir şey yapılması lazım.
Başka bir örnekse az önce bir arkadaş Gta 5'de Türkçe yama yaptığı için ban yediğini yazdı. Onca ölümsüzlük hilesi yapan varken bu sebeple insanların ban yemesi saçma geliyor.
Evet, üstteki yorumumda demek istediğim bu. Oyunda görsel farklılık yaratan bir dosya ile, oyunun oynanışına etki eden dosyaların farkına varılabilmesi gerekiyor. Yazılım teknolojisinin en azından bunu yapabilecek kadar gelişmiş olduğunu düşünüyorum.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı