Ubisoft bir AAA oyundan 60 dolar kazanıyor. Uplay+ aylık be kadar bilmiyorum, 10$ olarak baz alalım. Yeni bir AC oyunu çıktığını varsayalım. Ortalama 100 saat civarında oyundaki içeriğin çoğu tüketilecektir. Günde 2 saatini oyun oynamaya ayıran bir kişinin oyunu bitirmesi 1-2 ay civarı sürecek ve bu kişi 60$ dolar fiyat etiketine sahip bir oyunu 20$ civarı bir fiyata oynayacak. Ubisoft’un bu kullanıcıyı en az 6 ay abonelik sistemi içinde tutması lazım ki 60$ gelir elde etsin.
Rockstar Games 5-6 yılda bir oyun çıkartıyor. RDR 2 oynayıp tüketen bir adam neden aboneliği devam ettirsin ki?
Kaldı ki firma firma düşünmek yanlış. EA, Ubisoft, Bethesta, Rockstar, Activision ve bir sürü firma var. Her biri ayrı abonelik mi çıkartacak? Çıkartılar diyelim, bütçe sınırlı. Hangisine abone olacağız? Ben şahsen Ubisoft’a abone olur AC oynar, bitince iptal edip Rockstar’a geçer RDR oynarım. Her oyun bittiğinde platform değiştiririm. Çoğu kişi de böyle yapar tahminimce. Para gökten yağmıyor.
Bütün firmalar ortaklaşa bir platforma geçse aylık 10$ ücret ödesek yıllık 12x10=120$. Geçen yıl God of War, RDR 2, Spiderman, AC, Detroit ve daha birçok oyun çıktı. Bu 120$ neye göre paylaşılacak? Ben bu oyunları oynamak istesem cebimden 300$ çıkacaktı ama ben abonelik sistemi sayesinde 120$ ödeyerek bu oyunların hepsini oynamış oldum.
Dediğim gibi abonelik sisteminin uygulanması çok zor. Firmalar elbette bu konu hakkında kafa yoruyorlardır. Eninde sonunda abonelik sistemi oyunlara gelecek fakat firmalar gelir kaybetmeden bu sistem nasıl gelecek? Asıl sorun burada.