Bir oyun için kullanmam gereken program ve öğrenmem gereken dersler nedir?

DeadsCrazy

Kilopat
Katılım
1 Eylül 2017
Mesajlar
1.086
Makaleler
1
Çözümler
6
Bir dungeon oyunu yapmak istiyorum. Bunun için hangi programları hangi kodlama dilini öğrenerek başlayıp ilerlemeliyim?
Şu an algoritmayı anlamak için videolara bakıyorum. (farklı yerlerde araştırdığımda algoritma öğrenerek başlamam gerektiği söylendi.)
 
Bir dungeon oyunu yapmak istiyorum. Bunun için hangi programları hangi kodlama dilini öğrenerek başlayıp ilerlemeliyim?
Şu an algoritmayı anlamak için videolara bakıyorum. (farklı yerlerde algoritma öğrenerek başlamalıymışım.)

Daha sonrasında oyununuz için beğendiğiniz bir oyun motoru (Unity veya Unreal Engine çok kullanılır) daha sonra oyun motorunda kullanıcağını yazılım dilini ve kütüphanesini öğrenmeniz gerekiyor.
 
Daha sonrasında oyununuz için beğendiğiniz bir oyun motoru (Unity veya Unreal Engine çok kullanılır) daha sonra oyun motorunda kullanıcağını yazılım dilini ve kütüphanesini öğrenmeniz gerekiyor.

İki oyun motorundan hangisi daha kullanışlı olur? İkisinin birbirine avantajları-dezavantajları nelerdir?
 
İki oyun motorundan hangisi daha kullanışlı olur? İkisinin birbirine avantajları-dezavantajları nelerdir?

Bu tamamen size bağlı. Mobil veya 2D oyunlar için genel olarak Unity kullanılıyor. Üst düzey grafiğe sahip oyun genelde Unreal Engine motoru kullanılarak yapılıyor. Zor kolay bir şey net söylenemez, alıştıktan sonra hiçbir şey zor olmaz. Dil konusuna gelecek olursak Unity C# kullanıyor, UE motorunda ise C++ veya Blueprint kullanacaksınız. Blueprint, C++'in görsel hali gibi bir şey. İngilizcenizin iyi olması gerekiyor. Ayrıca Unity için Türkçe kaynak fazla bulunuyor fakat Unreal Engine için maalesef Unity kadar TR kaynak yok. Seçim sizin.

İyi günler.
 
Bu konuda çok bir bilgim yok ne yazık ki ama oyundan gelir bekliyor iseniz iki oyun motoru da farklı şekilde komisyon alıyor.

Şu an düşündüğüm oyun sadece kendimi geliştirme amaçlı yapılacak. Bu yüzden para kazanma gibi bir şey söz konusu değil. Lakin ileriki zamanlarda potansiyeli olduğunu düşünürsem neden olmasın.
 
Bu tamamen size bağlı. Mobil veya 2D oyunlar için genel olarak Unity kullanılıyor. Üst düzey grafiğe sahip oyun genelde Unreal Engine motoru kullanılarak yapılıyor. Zor kolay bir şey net söylenemez, alıştıktan sonra hiçbir şey zor olmaz. Dil konusuna gelecek olursak Unity C# kullanıyor, ue motorunda ise C++ veya Blueprint kullanacaksınız. Blueprint, C++'in görsel hali gibi bir şey. İngilizcenizin iyi olması gerekiyor. Ayrıca Unity için Türkçe kaynak fazla bulunuyor fakat Unreal Engine için maalesef Unity kadar TR kaynak yok. Seçim sizin.

İyi günler.

Unity daha mantıklı gelmeye başladı sizin dediğinize göre. Peki bir oyun yaparken 1. hikaye 2. mekanik 3. görsel olarak mı gidilmeli? Mekanikleri bazı oyunların mekaniklerini baz alarak yapmam daha sonradan (oyunu yayınlarsam) telif gibi sorunlara yol açar mı?
 
Unreal kullanıcaksan aylık bedava assetleri almayı unutma. Assetler çok pahalı tabii kendin modelleyeceksen sorun yok.

Unreal kullanıcaksan direk Unreal ile ilgili 1-2 kurs araştırmasına başla. Basitten kurslarla 2-3 oyun yap temelleri öğrenmiş olursun. Yazdığın kodlarda kesinlikle yorum satırları oluştur. Dönüp okuyabilirsin.

Kendi projen içinde temel hazırlıkları yap. Tasarım için çizimler yap kafanda ki oyunu somut bir şeye dönüştürmeye başla. Müzikleri, hikayeyi, tema renklerini, kullanabileceğin assetleri araştır. Minik bir ön hazırlık yaparsın. Zaten kursları bitirmen temelinin oluşması ortalama 6 ayını alabilir. 6 ayda Unreal Engine Free aylık assetlerini de biriktirmiş olursun.

Unity daha mantıklı gelmeye başladı sizin dediğinize göre. Peki bir oyun yaparken 1. hikaye 2. mekanik 3. görsel olarak mı gidilmeli? Mekanikleri bazı oyunların mekaniklerini baz alarak yapmam daha sonradan (oyunu yayınlarsam) telif gibi sorunlara yol açar mı?

Hayır oyun içinde kullanacağın assetler müzikler vb her şeyden telif sorunu yaşabilirsin. Ama mekaniklerden yaşayacağını düşünmüyorum. Kaçak olarak farklı sitelerden asset kullanmanı tavsiye etmiyorum. Karakter animasyonları içinde hazır assetler ve bazı ücretli-ücretsiz siteler mevcut.

Neredeyse her şey hazır sisteme döndü ama kaliteli oyun yapabilmek için çok fazla emek vermen gerek.
 
Unity daha mantıklı gelmeye başladı sizin dediğinize göre. Peki bir oyun yaparken 1. hikaye 2. mekanik 3. görsel olarak mı gidilmeli? Mekanikleri bazı oyunların mekaniklerini baz alarak yapmam daha sonradan (oyunu yayınlarsam) telif gibi sorunlara yol açar mı?

Tabii dediğiniz gibi, önce hikaye belirlenmeli leveller ona göre tasarlanmalı. Level tasarımının ardından oyun mekanikleri geliştirilir. Oyunu yaparken hem sistemi kastırmaması hem de daha kolay test edilebilmesi için grafikler düşük olur. Oyun komple bittiği zaman grafikler yenilenir ve birtakım paketlemelerden sonra piyasaya sürülür. Birebir aynısı olmazsa sorun olacağını sanmıyorum yine de dikkat edin, olabildiğince özgün olmaya çalışın. Ayrıca SFX tarafında maalesef biraz zorlanabilirsin, ücretsiz diye sunulan çoğu şey ileride sorun çıkarabiliyor. Kendim yaşadım. :)
 

Geri
Yukarı