Blender vs maya vs 3DS Max

Altuğ karatekin

Hectopat
Katılım
14 Kasım 2018
Mesajlar
827
Çözümler
2
Üç boyuta giriş yapmak istiyorum ve bu üç program arasında kaldım. Yabancı forumları gezdim dolaştım çoğu maya ücreti ile ilgili şikayetleri var. Mayanın öğrencilere ücretsiz olduğunu biliyorum ve endüstri standardı olduğunu da biliyorum. Bu yüzden Blender ve maya arasında kaldım. Blender'ın arayüzü biraz karmaşık gibi geldi mayaya göre. İkinci üniversitemde 3D oyun tasarımı veya grafik okumayı düşünüyorum, bundan yola çıkarak hangi programı ilk öğrensem iyi olur? 3DS Max daha mimari kullanımlar içinmiş sanırım.
 
3DS Max sadece mimari değil VFX, modelleme ve riglemede birçok programdan çok daha iyi ve stabil aynı zamanda texturing, unwrapping ve mapping kısımları da birçok programdan iyi. Tüm programları advance seviyede bilen biris olarak şunu söyleyeyim zamanını verdiğiniz takdirde hiçbir program diğerini aratmaz ama öğrenme zorluğu tabii ki farklı, sıralarsam zorluk seviyesi olarak 3DS Max > maya > Blender derim. Hepsini eşit bildiğiniz senaryoda tabii ki Autodesk Blender'dan hala çok daha üstün. Şunu da söyleyeyim bir programın mantığını anladıktan sonra yani modelleme nedir, mapping nedir, rigging nedir vs. tüm programlarda değişen tek şey komut oluyor ve hepsi aynı mantık. Cevabınıza gelecek olursak Blender'dan başlayıp sonra diğer programlara girmenizi tavsiye ederim.
 
3DS Max sadece mimari değil VFX, modelleme ve riglemede birçok programdan çok daha iyi ve stabil aynı zamanda texturing, unwrapping ve mapping kısımları da birçok programdan iyi. Tüm programları advance seviyede bilen biris olarak şunu söyleyeyim zamanını verdiğiniz takdirde hiçbir program diğerini aratmaz ama öğrenme zorluğu tabii ki farklı, sıralarsam zorluk seviyesi olarak 3DS Max > maya > Blender derim. Hepsini eşit bildiğiniz senaryoda tabii ki Autodesk Blender'dan hala çok daha üstün. Şunu da söyleyeyim bir programın mantığını anladıktan sonra yani modelleme nedir, mapping nedir, rigging nedir vs. tüm programlarda değişen tek şey komut oluyor ve hepsi aynı mantık. Cevabınıza gelecek olursak Blender'dan başlayıp sonra diğer programlara girmenizi tavsiye ederim.
Cevabınız için teşekkür ederim. Birazdaha blender ile devam edip duruma bakacağım olmadı mayayı denerim arkasından.
 
Uzun zamandır 3DS Max kullanırım. Blender yerine onunla 3D dünyasına girmek en büyük pişmanlığımdır. Kesinlikle ve kesinlikle Blender diyorum.

  1. Ücret: Blender, açık kaynak kodlu bir yazılımdır ve ücretsiz olarak indirilebilir. Bu, kullanıcıların ücretli bir yazılım için para harcamak zorunda kalmadan 3 boyutlu tasarım becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.
  2. Kullanıcı dostu arayüzü: Blender'ın kullanıcı arayüzü, 3DS Max'e göre daha modern ve sezgiseldir. Bu, yeni başlayanlar için öğrenmesi daha kolay hale getirir ve deneyimli kullanıcılar için de daha hızlı ve verimli bir çalışma ortamı sağlar.
  3. Güçlü 3 boyutlu modelleme araçları: Blender, 3DS Max'e kıyasla daha kapsamlı bir 3 boyutlu modelleme araç seti sunar. Blender, organik modelleme, sculpting, UV mapping ve texturing gibi birçok 3 boyutlu modelleme tekniğini destekler.
  4. Esneklik: Blender, kullanıcıların kendi araçlarını oluşturmasına ve iş akışlarını özelleştirmesine olanak tanıyan bir Python API sunar. Bu, kullanıcıların ihtiyaçlarına ve iş akışlarına uygun araçlar oluşturmalarına olanak tanır.
  5. Topluluk desteği: Blender, aktif bir topluluk tarafından desteklenir ve geliştirilir. Bu, kullanıcıların sorularına yanıt bulmak veya yardım istemek için birçok kaynağa erişebilecekleri anlamına gelir.
 
Maya ve Blender'ı aktif bir şekilde kullanıyorum ve 3D dünyasına Maya ile başladım, ancak Blender'ı daha fazla kullanmaya başladıkça Maya'nın aşırı zor ve eski bir program olduğunu fark ettim.

Maya, köklü bir programdır ve birçok okul hala Maya ile eğitim vermektedir, ancak kişisel görüşüme göre Blender daha kullanıcı dostu ve estetik bir programdır.

Tek tek değerlendirmek gerekirse:

Maya'nın İyi Tarafları:

  1. Daha rahat ve kapsamlı katı modelleme.
  2. Rigleme sistemi kolaylığı.
  3. Köklü bir program olması.
Maya'nın Kötü Tarafları:

  1. Render motorlarının yetersizliği ve kullanım zorluğu.
  2. Render almak için harici bir programa (örneğin VRAY) yüksek ücret ödenmesi gerekebilir.
  3. Karmaşık arayüz.
  4. Ücretli olması.
  5. Blender'a göre daha fazla hata verme olasılığı.
Blender'ın İyi Tarafları:

  1. Ücretsiz olması.
  2. Kullanıcı dostu arayüz.
  3. Kolay ve kaliteli render motorları.
  4. Video düzenleme ve çizim gibi farklı seçenekler sunması.
  5. Kolay öğrenilebilir olması.
Blender'ın Kötü Tarafları:

  1. Animasyon ve rig açısından Maya'ya göre daha zayıf.
  2. Detaylı modellemelme de tercih etmeyebilirim, Maya bu konuda daha iyi performans gösterebilir.
Sonuç olarak, her iki programın kendi avantajları ve dezavantajları vardır. Hangi programın sizin için daha uygun olduğunu, ihtiyaçlarınıza ve kişisel tercihlerinize göre değerlendirmeniz gerekecektir. ( ben ikisinde kullanıyorum :D )
 

Geri
Yukarı