Blender vs 3DS Max vs Maya vs ZBrush

artifactr

Kilopat
Katılım
19 Ocak 2018
Mesajlar
457
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Öncelikle bu programlardan herhangi birisi elle çizim yeteneği gerektiriyor mu? Gerektiriyorsa ne kadar? Matematik gerektiriyor mu bir de?
Bu konuya yabancıyım o yüzden sordum.

Sıfırdan 3D obje, karakter vs modelleme öğrenmek istiyorum bunun için kurslara bakıyorum ama bir ton program var. Programın ücreti önemli değil.

Üniversite okuyorum ve 1 yıl boyunca bu dediğim programlardan birinde iyice çalışıp kendimi geliştirdikten sonra belli sitelerde hizmet vermek ek gelir kazanmak istiyorum okurken. Yani mesela birisi bana şunları yap der yaparım para ödemesi yapar gibi. Özellikle oyun sektöründe bu çok kullanılıyor bilirsiniz. Bu tarz ek gelir işi için ve ileride de işsiz kalma ihtimaline karşın bir şirkette çalışabilmem için hangi programda ustalaşmalıyım sizce?

Genellikle Maya öneriyorlar profesyonel filmlerin çoğunda kullanıldığı için ama buradan da sorayım.
Blender ise daha çok eğlenceli ve rahat aynı zamanda da sürekli gelişen bir programmış sanırım ama profesyonel bir iş için 3DS Max veya Maya diyorlar.

  • Bilgisayarım Ryzen 5 2600.
  • RX 570.
  • 16 GB RAM.
Az çok yeteceğini düşünüyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Merhaba. Öncelikle işin mantığını öğrenmen gerekiyor. Yani 3d modelleme nasıl yapılır ? Animasyon yapacak mısın ? Render alacak mısın ? Fizik olacak mı ? Sıvılar, akışkanlar, parçacıklar olacak mı ? Bunlar bu tip 3d programların içinde ayrı konular. Sadece modelleme yapacaksan Blender, tavsiye ederim. Bütün 3d programlar aynı işi yapar. Karakter modelleme ve animasyonda genelde tercih edilen program Maya'dır. Diğerlerinin bu işi yapmayacağı anlamına gelmez. Mayanın bu yönü diğerlerinden biraz daha önde gibi duruyor. Mimari ve endüstriyel ürün tanıtımında genelde 3ds max kullanılır. Oyunlar için ise tercih meselesi. Cinema 4d de çok kullanılan programlardan bir tanesidir. Zbrush genelde detaylandırma için kullanılıyor diye biliyorum. Oyun sektörüne gireceksen, Maya, 3ds max ve Blender genelde tercih edilenler. Öncelikle işin özünü öğrenmeye çalış. Bunu araba kullanmayı öğrenmek gibi düşün. Bir programı öğrenince başka bir programı öğrenmen çok sorun yaratmaz. Bunu uzun yıllar 3ds max kullanıp, Pandemi döneminde bir iki aylık boşluk bulup Blender öğrenen birisi olarak söylüyorum. Şimdi ise Maya üzerinde çalışıyorum. Bir programı öğrenince diğerinde, neyin nerede olduğuna alışmak ile zaman harcıyorsun. Bu çok zor olmuyor. Daha sonra gelen bir projeyi istediğin programda yapabiliyorsun. Her programın kendi içinde artı ve eksileri vardır. Bazı araçlar modellemede işleri çok kolaylaştırır. Örneğin 3ds max çok güzel bir programdır ama sadece Windows üzerinde çalışır. Maya ve Blender ise, Win, Mac ve Linux. Cinema 4d ise Mac ve Win. 3d programlar bunlar ile sınırlı değil. Houdini, Modo, Lightwave 3D vs. Çok karmaşık işlere girmeden, basit modeller üzerinde çalışarak Blender başlangıç ile yapabilirsin. Çünkü ücretsiz. Elbette zor gelmez ise Maya öğrenerek de çok iyi işler çıkarabilirsin. Bu da senin tercihin. Bütün 3d programların youtube de dersleri mevcut. Hangisi sana daha kolay ve pratik gelir ise onu da tercih edebilirsin. Sonradan diğer programlara geçmen çok sorun yaratmaz. Ayrıca nvdia cuda destekli kartlar, gpu render destekli programlarda, render süresini çok kısaltıyor. Bunu da dikkate alman da fayda var.
 
Son düzenleme:
Öncelikle bu programlardan herhangi birisi elle çizim yeteneği gerektiriyor mu? Gerektiriyorsa ne kadar? Matematik gerektiriyor mu bir de?
Bu konuya yabancıyım o yüzden sordum.

Sıfırdan 3D obje, karakter vs modelleme öğrenmek istiyorum bunun için kurslara bakıyorum ama bir ton program var. Programın ücreti önemli değil.

Üniversite okuyorum ve 1 yıl boyunca bu dediğim programlardan birinde iyice çalışıp kendimi geliştirdikten sonra belli sitelerde hizmet vermek ek gelir kazanmak istiyorum okurken. Yani mesela birisi bana şunları yap der yaparım para ödemesi yapar gibi. Özellikle oyun sektöründe bu çok kullanılıyor bilirsiniz. Bu tarz ek gelir işi için ve ileride de işsiz kalma ihtimaline karşın bir şirkette çalışabilmem için hangi programda ustalaşmalıyım sizce?

Genellikle Maya öneriyorlar profesyonel filmlerin çoğunda kullanıldığı için ama buradan da sorayım.
Blender ise daha çok eğlenceli ve rahat aynı zamanda da sürekli gelişen bir programmış sanırım ama profesyonel bir iş için 3DS Max veya Maya diyorlar.

  • Bilgisayarım Ryzen 5 2600.
  • RX 570.
  • 16 GB RAM.
Az çok yeteceğini düşünüyorum.
Blender güzel bir başlangıç programı olacaktır. Ücretsiz olması bu açıdan daha güzel, fikrini değiştirirsen paran gitmiş olmaz. Ekran Kartın CUDA destekliyor sanırım, daha hızlı sonuçlar elde edebilirsin. Sadece uzun bir süreç olduğunu belirtmek isterim. Başlarken kafamda; Kendi karakterimi yapayım, arabamı yapayım vs. gibi düşünceler vardı. Uygulamaya girince ise bir hafta donut ve mantar yaptım. Hızlı sonuç alacağımı düşünmüştüm çokta hızlı olmadı. Öğrendikten sonra dahi süreç uzun örnek vermem gerekirse;

1648537602609.png
Bir hafta sürmüştü. Uygulamayı öğrenmiştim fakat yine de uzun sürüyor. Ben büyük bir hayal kırıklığı yaşamıştım, yaşamaman adına eklemek istedim. Umarım istediğin gibi olur elbette.
 
Blender güzel bir başlangıç programı olacaktır. Ücretsiz olması bu açıdan daha güzel, fikrini değiştirirsen paran gitmiş olmaz. Ekran Kartın CUDA destekliyor sanırım, daha hızlı sonuçlar elde edebilirsin. Sadece uzun bir süreç olduğunu belirtmek isterim. Başlarken kafamda; Kendi karakterimi yapayım, arabamı yapayım vs. gibi düşünceler vardı. Uygulamaya girince ise bir hafta donut ve mantar yaptım. Hızlı sonuç alacağımı düşünmüştüm çokta hızlı olmadı. Öğrendikten sonra dahi süreç uzun örnek vermem gerekirse;

Eki Görüntüle 1345196Bir hafta sürmüştü. Uygulamayı öğrenmiştim fakat yine de uzun sürüyor. Ben büyük bir hayal kırıklığı yaşamıştım, yaşamaman adına eklemek istedim. Umarım istediğin gibi olur elbette.
Çok doğru. Bu tip programlar çok sabır gerektirir. Öncelikle modelde hatalar olacaktır bu çok normal. Daha sonra düzgün patolojiye sahip modeller ortaya çıkar. Animasyon ve Render ayarlarına hakim olma da biraz zaman alıyor. Sonuçta bunları öğrenince diğer programları kullanmak çok zor olmuyor. Blender'ı 1,5 yıldır kullanıyorum ve çok memnunum. Bir çok projede hızlı sonuca gitmemi sağladı. Güncellemeler ile çok iyi seviyeye geldi. En önemli artısı gpu render desteği. Bu hayat kurtarıyor.
 
Blender güncel ve son yıllarda baya gelişti. Özelliği bol bir program bu yüzden de arayüzü zor. Özelliklerin yerini, işlevini, veya ne işe yaradığını öğrenmek çok zaman alabiliyor. Bunun yanında kısayollar, eklentiler, render özellikleri, modellerin fiziklerini ayarlamak, gölgelendirmeler, ışıklandırmalar, ölçüler falan filan yani genel olarak gerçekçi olmak gerekirse bir anda öğrenebileceğin bir şey değil. Zamanla onlarca veya yüzlerce ders videoları izleyerek ve uygulayarak öğrenebilirsin. Ben Blender kullanıyorum ve Blender gerçekten çok sağlam ve sürekli gelişen bir program bu işte lider konumuna oynuyorlar.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı