Blender'da donut kreması yapamamak

Zbyrtmr

Kilopat
Katılım
3 Temmuz 2018
Mesajlar
2.191
Çözümler
12
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
RTX 3060
R5 5600X
16GB 3200MHZ RAM
500GB M.2 SSD
MSİ B550M-A PRO
Cinsiyet
Erkek
Selam, Blender'da ikinci günüm, sorunum başlıktaki gibidir. Donut kremasına akma efekti veriyordum fakat krema ekmeğin içine giriyor. Hemde obje moduna geçtiğimde krema bozuk duruyor girintili çıkıntılı.
(Sorun 1) burada gördüğünüz gibi noktalar ekmeğin içine girdiğinden düzgünce noktaları seçemiyorum.

Screenshot_1.jpg


(Sorun 2) yukarıdaki resimdeki gibiyken obje moduna geçipte baktığımda krema dışarıda duruyor fakat bu sefer de krema girintili çıkıntılı. Bunu nasıl düzeltebilirim? CTRL+Z yapamıyorum en geri gelebildiğim nokta zaten burası.

Screenshot_2.jpg


Ayarlarım ise bu şekilde.

Screenshot_5.jpg


Şimdilik bu bozuk olan kremanın akıntısını nasıl düzeltirim? Bozuk olan kısımdaki noktaları seçip silmeyi denedim ama Photoshop'ta ki gibi olmuyor :D silme gibi bir şey yok mu Blender'da?

Bir de bu noktaları aşağıya çekip akma efekti veriyoruz ya. Aşağıya çekince yukarıda kalan bazı noktalar çekmenin etkisiyle ekmeğin altına giriyor ve görünmüyor. Genel olarak bu nasıl çözülür? Ayarım falan mı yanlış yoksa Blender'da böyle mi?
 

Dosya Ekleri

  • Screenshot_3.jpg
    Screenshot_3.jpg
    319,9 KB · Görüntüleme: 15
Son düzenleyen: Moderatör:
Selam, Blender'da ikinci günüm, sorunum başlıktaki gibidir. Donut kremasına akma efekti veriyordum fakat krema ekmeğin içine giriyor. Hemde obje moduna geçtiğimde krema bozuk duruyor girintili çıkıntılı.
(Sorun 1) burada gördüğünüz gibi noktalar ekmeğin içine girdiğinden düzgünce noktaları seçemiyorum.

Eki Görüntüle 1920970

(Sorun 2) yukarıdaki resimdeki gibiyken obje moduna geçipte baktığımda krema dışarıda duruyor fakat bu sefer de krema girintili çıkıntılı. Bunu nasıl düzeltebilirim? CTRL+Z yapamıyorum en geri gelebildiğim nokta zaten burası.

Eki Görüntüle 1920972

Ayarlarım ise bu şekilde.

Eki Görüntüle 1920979

Şimdilik bu bozuk olan kremanın akıntısını nasıl düzeltirim? Bozuk olan kısımdaki noktaları seçip silmeyi denedim ama Photoshop'ta ki gibi olmuyor :D silme gibi bir şey yok mu Blender'da?

Bir de bu noktaları aşağıya çekip akma efekti veriyoruz ya. Aşağıya çekince yukarıda kalan bazı noktalar çekmenin etkisiyle ekmeğin altına giriyor ve görünmüyor. Genel olarak bu nasıl çözülür? Ayarım falan mı yanlış yoksa Blender'da böyle mi?
Konuyla alakasız ama blender için hangi sistemi kullanıyorsunuz. Ben PC alınca blendera başlayacağım da.
 
Shrinkwrap + offset kullanmanız daha kolay ve hızlı olur, tek tek vertex düzenlemek hem görsel hem de zaman olarak verimsiz.

İmzanızdaki sistem fazlasıyla yeterli.
 
Hocam ben RTX 3060 Ryzen 5 5600X kullanıyorum. Sisteminiz aynı gibi benimle, Blender için yeterlidir.

Shrinkwrap + offset kullanmanız daha kolay ve hızlı olur, tek tek vertex düzenlemek hem görsel hem de zaman olarak verimsiz.
Hocam başlayalı 2 gün oldu ne demek istediğinizi anlamadım :D Biraz daha açar mısınız? Ben linkteki videodan gidiyorum, o yüzden dediklerinizi bilmiyorum.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
AMD RX 6700 XT almayı düşünüyorum ve işlemciyi de 5600 olarak değiştireceğim. AMD kart ile yapmak sorun yaratır mı?
12600K 5600'den daha iyi, neden değiştirmek istiyorsunuz? Sıkıntı yaratmaz ama 6700XT yaratır. Render süreleri çok uzun, optix yok, ray tracing iyi değil. 3060'ta kalmak daha iyi olur. 2. el 3080 Ti, büyük projelerde 3090 öneririm. Başlangıç seviyesinde olduğunuz için 3080Ti.
 
12600K 5600'den daha iyi, neden değiştirmek istiyorsunuz? Sıkıntı yaratmaz ama 6700XT yaratır. Render süreleri çok uzun, Optix yok, Ray Tracing iyi değil. 3060'ta kalmak daha iyi olur. 2. el 3080 Ti, büyük projelerde 3090 öneririm. Başlangıç seviyesinde olduğunuz için 3080 Ti.

6700XT de Ray Tracing var diye biliyorum. Render süresinin de daha kısa olması gerekmez mi? VRAM olarak aynı olsa da güç olarak çok daha iyi. İleriki zamanlarda 3080 Ti geçilebilir doğru. Ama hem oyun için hem Blender, AE için daha iyi olur sanıyorum.
 
6700XT de Ray Tracing var diye biliyorum. Render süresinin de daha kısa olması gerekmez mi? VRAM olarak aynı olsa da güç olarak çok daha iyi. İleriki zamanlarda 3080 Ti geçilebilir doğru. Ama hem oyun için hem Blender, AE için daha iyi olur sanıyorum.
AMD'de Optix yok, ışın izleme çekirdekleri kullanılamıyor, Cuda zorunlu olan (V-Ray) render motorları da desteklenmiyor. Nvidia daha iyi bir denoiser'a sahip.
Ki normalde de 6900XT bile Optix açılmış 3060'dan geride kalıyor.

VRAM, kapasitesini aşmadığınız sürece render süresini etkilemez.
 
@LaMorte Hocam muhabbetinizi bölüyorum ama o bozuk krema kısmını nasıl silebilir veya düzeltebilirim?
 
@LaMorte Hocam muhabbetinizi bölüyorum ama o bozuk krema kısmını nasıl silebilir veya düzeltebilirim?
.blend dosyasını atarsanız kayıt alıp buraya videosunu atabilirim. Anlatmam biraz zor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı