Blender'da nasıl hızlı render alınır?

  • Konuyu başlatan ncl
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 16
  • Görüntüleme 661

ncl

Hectopat
Katılım
3 Nisan 2020
Mesajlar
1.243
Makaleler
3
Çözümler
7
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
MSI H55M-E23 Mainboard
i3 550 3.20GHz
2x 2GB DDR3 RAM
AMD Radeon 5570 2GB
WD Green 240GB Sata SSD
Windows 10 21H2 Ognitorenks Edition
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Muzik Produktoru & Grafik Tasarim ve Video Editoru
Selam, Clockwork 4 gibi 2 dakikalik fragmovie yapiyorum, modeller ve mekan hazir ancak bilgisayarim cok dusuk. En basta Eevee ile render alirim dedim ama intro animasyonunu yapip render almaya basladigimda Cycles ile arasinda devasa fark oldugunu gordum. Mecburen şu anda Cycles ile render aliyorum. 140 kare render alacagim, her kare 30 sample olacak. 10 dakika once baslatmistim ama 2. kareyi anca bitirebildi. İnternet kafede render alirsam tahmini ne kadar surer? Nasil hızlı render alabilirim?
 
Çizdiğin dosyayı.

Mesele Blender kullanamazsın değil sanırım okuduğunu anlamadın: Bu sistemle Blender kullanabilirsin bir seviyeye kadar, istersen sana 1Gb RAM ve 10 GB VRAM de de kullanabileceğini söylerim - sadece nasılını çözmen gerekir. Eevee ve sonrasında veya çiziminde neleri optimize edebileceğini dosyaya göre söyleyebiliriz.
Sahneyi cizmedim, sadece aklimda canlandirip internetten ucretsiz modeller kullanarak yaptim. Cok fazla birsey yok, ayni olan objelerin hepsini birlestirdim. Tren haric yaklasik 25 tane obje vardi sanirim. Birkac sahne renderlayip biraz duzenledim.

render2.jpg
renderfinal.jpg
 
Sahneyi cizmedim, sadece aklimda canlandirip internetten ucretsiz modeller kullanarak yaptim. Cok fazla birsey yok, ayni olan objelerin hepsini birlestirdim. Tren haric yaklasik 25 tane obje vardi sanirim. Birkac sahne renderlayip biraz duzenledim.

Eki Görüntüle 1963324Eki Görüntüle 1963325
Sadece görsel yorumu:

Tren hariç diğer objelerin detaylarını/poligon miktarlarını azaltmak için decimate modifier'ini kullanabilirsin.

Texture/Kaplamalar 2K ve üstü iste onları bir programda küçültüp RAM ve CPU/GPU yükünü azaltabilirsin.

Kolonlar mesela takribi 8-12 poligon görünüyor fakat soldaki çöp kutusu 1000 poligon olabilir.
 
Sadece görsel yorumu:

Tren hariç diğer objelerin detaylarını/poligon miktarlarını azaltmak için decimate modifier'ini kullanabilirsin.

Texture/Kaplamalar 2K ve üstü iste onları bir programda küçültüp RAM ve CPU/GPU yükünü azaltabilirsin.

Kolonlar mesela takribi 8-12 poligon görünüyor fakat soldaki çöp kutusu 1000 poligon olabilir.
Tum modelleri ozellikle lowpoly olanlarini indirdim. Texture'lar 1K.
 
Tum modelleri ozellikle lowpoly olanlarini indirdim. Texture'lar 1K.
Dosyayı paylaşırsan çoğu sorunun cevabını inceleyip anlatabilir benim gibi birkaç kişi.
Toplam poligon ne kadar? Compositor? Render ayarlarında neler seçili/dayalı?

Yoksa genel cevap işlemcin çok yetersiz.
 
Eevee ile Cycles'dan daha iyi çıktılar alabilirsin. Cycles'a bağlı kalmak programı kullanmayı bilmemektir. Cycles; görüntüde statik bırakır, iki saat bekletir, aktif çalışma ortamı sunmaz (Bu modda projede çalışan var mı?).

Cycles ile render almaya devam etmek istiyorsan render ayarlarını pırtıkla. Döngü değerini düşür. Statik bir görüntü alırsın, ama hızlı olur.
Eevee'ye geçmek için de sahneyi düzenle, ışıkları ayarla, güneşi ve gölgeleri pırtıkla, reflection cubemap kullan...

Düzgün bir sahnede Eevee, Cycles'den daha hızlıdır ve statiksiz düzgün görüntü verir.
 
Dosyayı paylaşırsan çoğu sorunun cevabını inceleyip anlatabilir benim gibi birkaç kişi.
Toplam poligon ne kadar? Compositor? Render ayarlarında neler seçili/dayalı?

Yoksa genel cevap işlemcin çok yetersiz.
Babam bilgisayari yasakladi hicbirine bakamiyorum. Yani cok fazla poligon yoktu, compositor ne bilmiyorum, render'i cycles ile 1080p 150 sample olarak ve depth of field acik bir sekilde aldim.
 
Babam bilgisayari yasakladi hicbirine bakamiyorum. Yani cok fazla poligon yoktu, compositor ne bilmiyorum, render'i cycles ile 1080p 150 sample olarak ve depth of field acik bir sekilde aldim.
5570 Amd gpu'un 2010 çıkışlı görünüyor ve 2023 yılında cycle/cyclesx ile 150 sample da yavaş olması doğal.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı