Blender'daki modeller diğer programlarda düzgün gözükmüyor

Çağlar0707

Kilopat
Katılım
22 Ağustos 2016
Mesajlar
1.179
Çözümler
23
Yer
Antalya
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
İyi akşamlar. Biz iki kişi uçuş simülasyonu için Zonguldak Havalimanı'nı yapmaya çalışıyoruz. Terminal binasını modelledik ve .dae uzantılı bir şekilde çıktısını aldık fakat binanın renkleri diğer programlarda düzgün gözükmüyor.

1620945270176.png


Diğer programlarda düzgün gözükmemekte:

Sketchup:
1620945158448.png


Model Converter X:
1620945221752.png


Dönüştürüp oyuna atınca daha bir değişik gözükmekte:
1620945745283.png


Bu sorunu nasıl çözebiliriz? Teşekkürler.
 
İyi akşamlar. Biz iki kişi uçuş simülasyonu için Zonguldak havalimanı'nı yapmaya çalışıyoruz. Terminal binasını modelledik ve .dae uzantılı bir şekilde çıktısını aldık fakat binanın renkleri diğer programlarda düzgün gözükmüyor.

Eki Görüntüle 1022513

Diğer programlarda düzgün gözükmemekte:

SketchUp:
Eki Görüntüle 1022511

Model converter X:
Eki Görüntüle 1022512

Dönüştürüp oyuna atınca daha bir değişik gözükmekte:
Eki Görüntüle 1022518

Bu sorunu nasıl çözebiliriz? Teşekkürler.

Zamanında oyun yapmaya çalışırken herhangi bir yazılımdan model oluşturduktan sonra ilk önce o model,daha sonra ise o modelin doku paketini programa yüklemek gerekiyordu.doku paketlerini programa aktarıp paketleri modele uyguladınız mı?
 
Zamanında oyun yapmaya çalışırken herhangi bir yazılımdan model oluşturduktan sonra ilk önce o model,daha sonra ise o modelin doku paketini programa yüklemek gerekiyordu.doku paketlerini programa aktarıp paketleri modele uyguladınız mı?
Hocam program herhangi bir doku paketi çıkarmadı direkt boyadık.
 
Normal. Siz sonuçta program içinde belirli texturelar belirliyorsunuz. Başka programa aktardığınızda texture dosyasınıda beraberinde getiren bir aktarma biçimi yapılmıyorsa, bambaşka şekilde gelmesi olası. İlla Blender dosyasını aynı şekilde Sketchup'a atmanız gerekiyorsa youtube'dan "Blender to Sketchup with Textures" diye aratabilirsiniz. Oyun motoru olarak Unreal Engine kullanılıyorsa Datasmith isimli bir plugin ile direkt olarak Blender'dan alabiliyorsunuz modeli texturelar dahil.
 
Peki texture dosyaları gerekiyorsa bunları nasıl çıkartabiliriz? Bizim amacımız bunun Model Converter X'de düzgün gözükmesi. Sketchup'u göstermelik koydum.
 
Peki texture dosyaları gerekiyorsa bunları nasıl çıkartabiliriz? Bizim amacımız bunun Model Converter X'de düzgün gözükmesi. Sketchup'u göstermelik koydum.
Blender kullanmadığım için söylediklerim tam doğru olmayabilir ancak 3dsmax ile aynı mantıkta çalışıyorsa muhtemelen uyguladığınız bu texturelar programın dosyalarının içinde bir yerdedir. Oradan bulabilirsiniz ama model convertera nasıl aktarırsınız bu konu hakkında bir bilgim yok ama bunlar çok uğraştırıcı şeyler muhtemelen daha pratik yolları vardır, araştırın. Unreal kullansaydınız tek tıkla gelirdi herhangi bir aracı converter yada texture dosyası ihtiyacı olmadan.
 
Merhabalar duvar işini hallettik dışarıdan tuğla kaplaması koyduk. Fakat diğer renkler diğer programlarda çok koyu gözüküyor. Herhangi bir dosyası falan yok. Gözüküyor ama çok koyu. Bu sorunu nasıl çözebiliriz?
 

Geri
Yukarı