C# alt alta nasıl nesne oluşturulur?

Galaxtus

Hectopat
Katılım
30 Nisan 2020
Mesajlar
319
Çözümler
1
Öncelikle merhabalar. Başlıkta anlatamamış olabilirim biraz anlatılması zor bir program çünkü.

Şimdi diyelim ki bizim bir hastane programımız var ve müşterilerin randevularının alt alta sıralanması gerekiyor. (randevu Template'leri hazır olacak sadece içindeki yazı değişecek.) Örneğin müşterinin 5 randevusu var. Önce 1. randevu 1. sıraya, ardından 2. randevu 2. sıraya. Diye gitsin. Herhangi birini misal 2.'yi silince de 4 tane art arda boşluksuz şekilde sıralansın. Bu programı nasıl yapabilirim bir bilgisi olan var mı? Şimdiden teşekkürler.

Not: Bu programı normalde Unity için lazım ama C# forms olarak verseniz de olur ben onu bir türlü Unity'ye aktarırım :)
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Verilerini listede tut. Remove ettiğinde o boşluk gidiyor zaten.
1,2,3,4 mesela sen 3 sildiğinde; 1,2,4 oluyor.
Veri yapıları hakkında araştırma yapmanı tavsiye ederim.
 
Verilerini listede tut. Remove ettiğinde o boşluk gidiyor zaten.
1,2,3,4 mesela sen 3 sildiğinde; 1,2,4 oluyor.
Veri yapıları hakkında araştırma yapmanı tavsiye ederim.
Liste ile yapmak istemiyorum zaten liste ile yapmak istesem konuyu açmazdım istediğim şey herhangi bir nesnenin (örneğin label'ın) alt alta sıralanması
 
Liste ile yapmak istemiyorum zaten liste ile yapmak istesem konuyu açmazdım istediğim şey herhangi bir nesnenin (örneğin label'ın) alt alta sıralanması
Form üzerindeki nesnelerin yerleri, formun sol ve üst kenarına olan uzaklıkları ile belirlenir.

X özelliği, nesnenin formun sol kenarına olan uzaklığını belirler.
Y özelliği ise nesnenin formun üst kenarına olan uzaklığını belirler.

Programın çalışması esnasında bir nesnenin konumunu kod ile değiştirmek istersek şu şekilde yapabiliriz.
Örneğin label1 nesnesini soldan ve üstten 20 piksel uzaklığa yerleştirilmesi için:
Kod:
label1.Location = new Point ( 20, 20 ) ;

Bu şekilde her bir nesneyi kendin isteğine göre sıralayabilirsin.
 
Form üzerindeki nesnelerin yerleri, formun sol ve üst kenarına olan uzaklıkları ile belirlenir.

X özelliği, nesnenin formun sol kenarına olan uzaklığını belirler.
Y özelliği ise nesnenin formun üst kenarına olan uzaklığını belirler.

Programın çalışması esnasında bir nesnenin konumunu kod ile değiştirmek istersek şu şekilde yapabiliriz.
Örneğin label1 nesnesini soldan ve üstten 20 piksel uzaklığa yerleştirilmesi için:
Kod:
label1.Location = new Point ( 20, 20 ) ;

Bu şekilde her bir nesneyi kendin isteğine göre sıralayabilirsin.
Hocam onu biliyorum o kadar yeni değilim bu işte :D. Yapmak istediğim şeyi açıkça belirttim bence burada
Liste ile yapmak istemiyorum zaten liste ile yapmak istesem konuyu açmazdım istediğim şey herhangi bir nesnenin (örneğin label'ın) alt alta sıralanması
 
Hocam onu biliyorum o kadar yeni değilim bu işte :D. Yapmak istediğim şeyi açıkça belirttim bence burada
Sahi neden bu kadar ego, 10 yıldan fazladır C#'a bakıyorum ben de yeniyim bu işte kusura bakmayasın, açıkça anlattığım dediğin şey bence pek açık değil eğer labeli alt alta sıralamak istiyorsan bu şekilde yaparsın, @RaSGooL hocama da laubali cevap veriyorsun gerçekten yardımı haketmiyorsun.
 

Geri
Yukarı