C++'da pointerların ve adres değerlerinin kullanılma mantığı nedir?

pilipi

Decapat
Katılım
4 Temmuz 2020
Mesajlar
15
Herkese esenlikler dilerim;

C++'da pointerlar ile bir değişkenin adres değerini elde edebiliyoruz. Ama bir değişkenin adres değerini elde ettiğimizde, bunu ne gibi durumlarda kullanabiliriz? Mesela referansları kullanarak bir değişkenin sadece değerine ulaşabiliyoruz, bu pointerlara göre daha basit bir kullanıma sahip ve daha efektif gibi görünüyor. Nerelerde pointer, nerelerde referans kullanmalıyız bunu anlayamadım.
 
Bunun bir kısıtlaması yok kullanabildiğin yerde referans kullan, pointer bir bellek adresinin kopyasını iletirken referans doğrudan o nesnenin bellek adresini iletir dolayısıyla pointere göre referans daha performanslıdır.
 
Bunun bir kısıtlaması yok kullanabildiğin yerde referans kullan, pointer bir bellek adresinin kopyasını iletirken referans doğrudan o nesnenin bellek adresini iletir dolayısıyla pointere göre referans daha performanslıdır.
Peki, bir bellek adresinin kopyası benim ne işime yarayacak? Bunu çözemedim onca zamandır.
 
Herkese esenlikler dilerim;

C++'da pointerlar ile bir değişkenin adres değerini elde edebiliyoruz. Ama bir değişkenin adres değerini elde ettiğimizde, bunu ne gibi durumlarda kullanabiliriz? Mesela referansları kullanarak bir değişkenin sadece değerine ulaşabiliyoruz, bu pointerlara göre daha basit bir kullanıma sahip ve daha efektif gibi görünüyor. Nerelerde pointer, nerelerde referans kullanmalıyız bunu anlayamadım.
Mesela bazen bir uygulamanın herhangi bir nesnesine yönelik olaraak o anki bellek adresine debug yaparak bilgi toplamanız gerekiyor. İşte o zaman normal bir değişken değil de o uygulama için hedeflediğimiz değişkenin bellek adresi gerekir. Bu noktada pointerler hayat kurtarıcı olabiliyor. Buna bir bakın isterseniz: Rehber: C++'da Pointer'lara kısa bir giriş
 

Yeni konular

Geri
Yukarı