C++ ile RPG Tasarımı Üzerine Çalışma

Katılım
4 Aralık 2014
Mesajlar
880
Makaleler
9
Çözümler
1
Bildiğiniz gibi RPG'ler bayağı olasılık işi seçimler, itemler vs. yani matematiksel ve mantıksal olaylar var. Ben de hem bu alanları sevdiğimden hem de RPG oyunlarını sevdiğim için RPG Design konusunda çalışmak istiyorum. Bir takım algoritmalar yaparak RPG sistemleri geliştirmek istiyorum. C++ ile metin tabanlı diyalog, item sistemleri üzerinde çalışsam yeterli olur mu, yoksa illa oyun motoru mu kullanmam lazım?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Yapacağın oyuna göre değişir eğer kendini C++ dilinde ve oyun programlama konusunda geliştirmek istiyorsan oyun motoru olmadan yapmanı, eğer oyunu ticari olarak yapmak veya üst düzey bir oyun olmasını istiyorsan da oyun motoru kullanarak yapmanı tavsiye ediyorum.
Eğer kendini geliştirmek istiyorsan oyunun 3D olmasına gerek yok. RPG tasarımı 2D ve 3D için aynı sayılır. Yani oyunu 2D olarak yapabilirsin.
Oyun motoru olmadan yapmak için Sfml gibi basit oyun kütüphaneleri kullanabilirsin. ya da DirectX, OpenGL'de kullanılabilir. Ama bu daha fazla zamanını alır.
Oyun motoru kullanacaksan da Unreal Engine işini fazlasıyla görür.
 
Unreal Engine işinizi fazlasıyla görür. Oyun motoru kullanmadan gelişmiş bir oyun yapmak çok zor ve uzun sürer.


Yapacağın oyuna göre değişir eğer kendini C++ dilinde ve oyun programlama konusunda geliştirmek istiyorsan oyun motoru olmadan yapmanı, eğer oyunu ticari olarak yapmak veya üst düzey bir oyun olmasını istiyorsan da oyun motoru kullanarak yapmanı tavsiye ediyorum.
Eğer kendini geliştirmek istiyorsan oyunun 3D olmasına gerek yok. RPG tasarımı 2D ve 3D için aynı sayılır. Yani oyunu 2D olarak yapabilirsin.
Oyun motoru olmadan yapmak için Sfml gibi basit oyun kütüphaneleri kullanabilirsin. ya da DirectX, OpenGL'de kullanılabilir. Ama bu daha fazla zamanını alır.
Oyun motoru kullanacaksan da Unreal Engine işini fazlasıyla görür.
Ticari kaygım yok. Oyunu yapmaktan ziyade önce RPG algoritmaları yapmak istiyorum. Motorsuz devam edeceğim (şimdilik).
 
Evrensel Entity System harici kütüphaneleri gibi evrensel bir RPG kütüphane konusu var mı bilemiyorum ama konuyu açtığınıza göre var belli ki? Bu durumda; hata ayıklama ve testler için native ortam daha pratik olabilir. Oyun motoru denemeleri, başlarda ayak bağı olabilir.
 

Geri
Yukarı