C++ ile Unity kullanılır mı?

Peki Unreal Engine üzerinden 2 boyutlu bir oyun yapmak dediğiniz gibi çok zorlayıcı olur mu? Hazır başlamışken C++ devam etmek istiyorum. 2 boyutlu pixel grafikli bir oyun yapmak istiyorum.
 
Oyun yapacaksanız tavsiyem C# öğrenip Unity kullanmanızdır. Türkiye şartlarında UE4 kullanmak pek çok açıdan mantıklı sayılmaz.
Kime göre, neye göre? Bu konuları bilmediğin ve sadece Unity'yi görüp savunmandan belli.
Peki Unreal Engine üzerinden 2 boyutlu bir oyun yapmak dediğiniz gibi çok zorlayıcı olur mu? Hazır başlamışken C++ devam etmek istiyorum. 2 boyutlu pixel grafikli bir oyun yapmak istiyorum.
Hayır zorlayici olmaz sadece boyutu fazla olur. C++ biliyorsan 3D'ye de girebilirsin.
 
Kime göre, neye göre? Bu konuları bilmediğin ve sadece Unity'yi görüp savunmandan belli.

Hayır zorlayici olmaz sadece boyutu fazla olur. C++ biliyorsan 3D'ye de girebilirsin.
UE4 konusunda Türkiye'de tecrübeli insan sayısı daha azdır. UE4 Partical Editor'ü anlayana kadar Unity de basit oyun yapmayı öğrenir. Anlayacağın Unity'e kıyasla çok daha profesyoneldir. Öyle ben tutorial izleyeyim oyun çıkarayım diye bir şey yok. Bunun pazarlaması var, Network oluşturması var... UE4 AAA oyunlar ve AA oyun yapımında kullanılan bir motordur. Yani Unity'e kıyasla daha fazla bütçe ister. Türkiye de zaten yatırımcı yok bu bütçenin altından kalkacak doğru düzgün stüdyoda yok. Yok kardeşim ne AAA ben UE4 ile mobil oyun yaparım dersen ben de sana "Optimizasyon" derim. Kısaca Türkiye şartlarında UE4 şimdilik kullanılmaz. Burada yapacağın şey ya mobil oyundur ya indie oyundur. Tabii yatırımcı gelene kadar.
 
Peki Unreal Engine üzerinden 2 boyutlu bir oyun yapmak dediğiniz gibi çok zorlayıcı olur mu? Hazır başlamışken C++ devam etmek istiyorum. 2 boyutlu pixel grafikli bir oyun yapmak istiyorum.
Düşünülmesi gereken bazı parametreler var. Bu işi profesyonel düzeyde mi yapmak istiyorsunuz, yoksa amatör düzeyde mi kalacak?

İş profesyonel düzeyde olacaksa Unity ve Unreal gibi seçenekler iş bulma aşamasında işleri kolaylaştıracaktır. Unity ve Unreal arasındaki farkı da şöyle açıklayayım. Unity Unreal a göre öğrenmesi daha kolaydır, gayet de kalitelidir. Ama Unreal AAA oyun yapımında Unity den daha önde bir oyun motoru. Aynı zamanda 2D bir oyun yapmak için Unity kullanmak daha sağlıklı olacaktır. Dil bazında düşünürsek C++ C# a göre öğrenmesi biraz daha zorlayıcı olabilir.
Eğer amatör düzeyde kalacaksa, ufak tefek oyunlar yapıp geçicem diyorsanız daha küçük ama iyi iş gören oyun motorları da mevcut. RPG Maker, Godot Engine gibi seçenekler var. ( bu oyun motorları da gayet profesyonel amaçlar için kullanılabilir ama bu motorlarla özellikle TR şartlarında iş bulmak zor olsa gerek.)

Diller bazında ufak bir bilgilendirme de yapayım. Programlama dillerinde makine diline yakınlığa göre dillerin level 'leri vardır. C++ makine diline daha yakın bir dil olmasından ötürü c# a göre daha low level bir dildir ve doğru kullanıldığı taktirde daha performanslı çalışacaktır. Özellikle oyun motoru geliştiriciliğinde C++ ın çokça kullanılmasındaki temel sebeplerden biri budur.

Uzunca yazdım, konuyu dağıtmış bile olabilirim ama kısaca şunu söylemeliyim: Amaca yönelik tercihlerde bulunmak gerekiyor. Amaç oyun yapmak ise, başlangıçta çok da zorlayıcı seçeneklerden başlamaktansa Unity ve C# kaynak bolluğundan ve daha kolay anlaşılabilirliğinden dolayı iyi bir seçenek olacaktır.
 
Peki Unreal Engine üzerinden 2 boyutlu bir oyun yapmak dediğiniz gibi çok zorlayıcı olur mu? Hazır başlamışken C++ devam etmek istiyorum. 2 boyutlu pixel grafikli bir oyun yapmak istiyorum.
2 boyut için UE4 pek mantıklı değil. C++ ile optimizasyon konusunda sıkıntı yaşamazsınız ama uygulama boyutu biraz canınızı sıkabilir. Ve mobil için oyun çıkarmayı hedefliyorsanız Unity daha mantıklı olacaktır, zira UE4'un mobil için desteği yok denecek kadar az.
 

Geri
Yukarı