C# oyun kodlamasına nasıl başlanmalı?

Katılım
24 Haziran 2020
Mesajlar
978
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
Oyun yapımcısı olmak istiyorum bunun için de ilk aşama olan bir yazılım dilini öğrenmek istiyorum. Unity ile çalışacağım için C# öğrenmek istiyorum ama nasıl başlayacağımı tam bilmiyorum. Aklımda önce Murat Yücedağ'ın YouTube'daki algoritma derslerini izlemek ardın Udemy'deki C# kursunu satın almak var. Sizce planım iyi mi? Ayrıca Murat Yücedağ'ın algoritma dersiyle temel kodlamayı halledebilir miyim?
Bu arada sadece oyun yapımcılığı değil. Başka alanlara da yönelmeyi düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
İlk önce algoritmayı öğren ondan sonra Udemy'den ücretsiz kurslar var ücretli var onlardan öğrenebilirsin sakın her şeyi öğrenmeden aklındaki oyunu vs yapmaya çalışma hata alırsan cok sıkılırsın.
 
Oyun yapımcısı olmak istiyorum bunun için de ilk aşama olan bir yazılım dilini öğrenmek istiyorum. Unity ile çalışacağım için C# öğrenmek istiyorum ama nasıl başlayacağımı tam bilmiyorum. Aklımda önce Murat Yücedağ'ın YouTube'daki algoritma derslerini izlemek ardın Udemy'deki C# kursunu satın almak var. Sizce planım iyi mi? Ayrıca Murat Yücedağ'ın algoritma dersiyle temel kodlamayı halledebilir miyim?
Bu arada sadece oyun yapımcılığı değil. Başka alanlara da yönelmeyi düşünüyorum.
Udemy Unity C# kursu aldım ben şu anlık işleri çok hızlı öğreniyorum.
Öneri: Unity C# | Sıfırdan Zirveye 3D Oyun Geliştirme (2021)
Çok fazla bütçeniz varsa önerim : Unity C# | Sıfırdan Profesyonelliğe | 3D | 2D Oyun Yapımı

Unreal Engine gibi Oyun Motorlarına da bakarsanız : Unreal Engine İle Tanışın (UE Oyun Programlama Türkçe)
İyi çalışmalar. :)
 
Son düzenleme:
C#'ı öğrenip Unity'e geçmek faydana olabilir tabii yazılım dili öğrenmiş olursun ama Unity için C# bir şart değil.
Programlama bilmen gerekecek tabii, mesela fonksiyon nedir, değişken nedir, class nedir gibi şeyleri temelleri bilmen gerek az biraz.
Ama Unity ile C# çok alakalı değil.
Unity'nin kendi Class'ları Method'ları var. Yani C# da 2d/3d objeyi tanımlayan bir şey yok. Yani C# öğrendiğin zaman Unity biliyor olmayacaksın. Unity'nin kendi classlarını methodlarını da öğrenmen gerekecek.

Bu yüzden C# 1. adım olmak zorunda değil. 1. adıma az bir şey programlama temelleri koy. Ardından dümdüz Unity'e geç.
Yabancılarda öyle yapıyor.
Zaten Unity'de her şeyi bilemezsin. Kas alışkanlığı gibi olacak, mesela zıplama hoplama gibi şeyler temel, ama mesela ateş ettiğin zaman kurşun gitmesi, bu kurşunun bir yere çarpması, çarptığı zaman o çarptığı noktada efekt bırakması gibi bunları C# ile yapacaksın ama Unity'nin kendi özelliklerini kullanarak yapacaksın ve bunu sana C# cılar anlatmayacak.
Araştırarak öğrenecek ve harmanlayacaksın.

Mesela mermi duvara çarptığı zaman iz bıraksın, bunu YouTube'dan İngilizce olarak aratıp öğreneceksin hangi kodlar gerekiyormuş.
Ardından bunu öğrendin, bu sana alışkanlık olacak.
2 gün sonra istedin ki karakter duvara çarpınca duvar kırılsın. O zaman mermide öğrendiğin kodu öğrenerek kendin implement edeceksin.
Olay bu yani. Yoksa C# az biraz bilsen yeter.
 
Oyun yapımcısı olmak istiyorum bunun için de ilk aşama olan bir yazılım dilini öğrenmek istiyorum. Unity ile çalışacağım için C# öğrenmek istiyorum ama nasıl başlayacağımı tam bilmiyorum. Aklımda önce Murat yücedağ'ın YouTube'daki algoritma derslerini izlemek ardın Udemy'deki C# kursunu satın almak var. Sizce planım iyi mi? Ayrıca Murat yücedağ'ın algoritma dersiyle temel kodlamayı halledebilir miyim?
Bu arada sadece oyun yapımcılığı değil. Başka alanlara da yönelmeyi düşünüyorum.

Şu ana kadar C# ve Unity öğrenmek için 4 farklı hocanın kursuna katıldım ve bence kesinlikle en iyisi Murat yücedağ. Murat yücedağ hem çok anlaşılır anlatıyor hem de durmadan örnek küçük projeler yaptırıyor. Bence direkt Unity kursları almak yerine Murat yücedağın "uygulama geliştirerek C# öğrenin" kursunu al ve bitir. Kursu anlayarak her küçük projeyi sen de yapmaya çalışarak devam ettir. Yazılım matematiğe gerçekten benziyor bazı şeyleri ilk etapta tam anlamayabiliyorsun ya da anlasan bile karşına bir problem çıktığında onu çözemeyebiliyorsun ama problemlerin üstesinden geldikçe her şey kafanda daha iyi oturuyor ve anladığını görebiliyorsun. Bu kursu bitirdikten sonra bir Unity kursu ile devam edebilirsin. Kolay gelsin başarılar :).
 
Şu ana kadar C# ve Unity öğrenmek için 4 farklı hocanın kursuna katıldım ve bence kesinlikle en iyisi Murat yücedağ. Murat yücedağ hem çok anlaşılır anlatıyor hem de durmadan örnek küçük projeler yaptırıyor. Bence direkt Unity kursları almak yerine Murat yücedağın "uygulama geliştirerek C# öğrenin" kursunu al ve bitir. Kursu anlayarak her küçük projeyi sen de yapmaya çalışarak devam ettir. Yazılım matematiğe gerçekten benziyor bazı şeyleri ilk etapta tam anlamayabiliyorsun ya da anlasan bile karşına bir problem çıktığında onu çözemeyebiliyorsun ama problemlerin üstesinden geldikçe her şey kafanda daha iyi oturuyor ve anladığını görebiliyorsun. Bu kursu bitirdikten sonra bir Unity kursu ile devam edebilirsin. Kolay gelsin başarılar :).

Hocam peki bu algoritma işini nasıl halledebilirim?
 
Udemy'deki bazı eğitimlere BTK Akademi üzerindende ulaşabilirsin. Başlangıçta para harcamana gerek yok.

# BTK Akademiden Algoritma dersi, Engin Demiroğ hocamızın C# eğitimini alabilirsin. Unity için temel atma amaçlı 2 adet eğitim videosuda var. Çevrimiçi etkileşimli oyun yapmak istiyorsan sunucu işleri için SQL diline de bakabilirsin.

# YouTube'da "Sebilgi" adında Türkçe kanaldan Blender 3D Modelleme programına giriş yapabilirsin. (Sebilgi'de gene Unity ile ilgili eğitimlerde bulabilirsin.)

-Oyun Motorunu zaten seçmişsin.
-3D Modelleme için ücretsiz (açık kaynak kodlu) olan Blender programını tavsiye ederim.
-3D Modellemelerine Substance Painter ile doku, pbr işlerini kolay bir şekilde yapabilirsin.
-Character Creator 3 adında programı da inceleyebilirsin.
-Optimizasyon işlerindeki detayları öğrenerek işlerinin kalitesini artırabilirsin. (Occlusion culling, Retopoloji gibi)
-Her şeyide kendin yapmak zorunda değilsin Mocaplar, Plug-inler mevcut işlerini kolaylaştıracağını düşündüklerini alabilirsin. Her şeyi kendin yapmayınca burun kıvırıp küçümseyenler var. Anlamak güç işini kolaylaştıracaksa vakit harcamak yerine hazır ürünlerde satın alabilirsin. Önemli olan verim ve orijinallik. Senin hikayen orjinaldir. Oyun mantığın orijinaldir. Katma değeri yüksek iş yapıp hem kendin para kazanmalısın hem ülkeye döviz girdisi sağlamalısın. Her şeyi kendin yapma mantığını savunanlar bu kafayla oturup bir şeyler yapıp para kazananları izlesinler. Nutella, fındığı bizden alıyor işleyip kavanoza koyup para kazanıyor. Volvo araç yapıyor çoğu parça yurt dışında getiriliyor. Volvoda parçaları birleştirip Logosunu koyup parasını kazanıyor.
Bizim ülkede kendi yapamadığı için bir şeyler yapmaya çalışanlarıda paçasından tutup onu engellemek, aşağı çekmekle uğraşan vizyonsuzlar var. Sen kendi işine bak. Telif işlerine dikkat et. Gerisi boş.



Yahu Unity için C# şart değil ne demek. Yabancı bir kaynak ne diyor:
"Unity uses Mono, which is a cross-platform implementation of Microsoft's .NET Framework. C# is the primary language of .NET, and all of Unity's libraries are built using C# code." Bu yazının başlığı da bu " The best unity code language : C#"

Tabikide sen C# öğrenirken e-ticaret sitesi, web sitelerdeki back-end işlerine kafa yormayacaksın. Ama SOLID prensiblerini, Constructor yapısını, bellek kullanımlarını, inheritance, interface'i anlamadan sadece ezbere iş yaparsın. Unityde kullanılan fonksiyonları kullanırken daha rahat edersin. Unity hakkında yabancı kaynakları izlerken daha rahat anlarsın. Çünkü syntax yapısı C#.

Bende kendi bilgim dahilinde bir şeyler yazıyorum. Bilmeyenlerde bir şeyler yazıyor. Sen yazılanları okurken süzgeçten geçirmeni tavsiye ederim. Bilgisi olmayıpta fikri olan çok.

Udemyde tavsiye edeceğim kaliteli bir Türkçe eğitim var: "Olcay Kanyoncuoğlu'nun Unity eğitimi" içeriği sağlam çoğu ince detaya değiniyor. Bu eğitimide biraz kendini geliştirdikten sonra izlemeni tavsiye ederim. Daha da ilerlemek istersende kesinlikle yabancı kaynaklara geçiş yap.
Udemy'deki bazı eğitimlere BTK Akademi üzerindende ulaşabilirsin. Başlangıçta para harcamana gerek yok.

# BTK Akademiden Algoritma dersi, Engin Demiroğ hocamızın C# eğitimini alabilirsin. Unity için temel atma amaçlı 2 adet eğitim videosuda var. Çevrimiçi etkileşimli oyun yapmak istiyorsan sunucu işleri için SQL diline de bakabilirsin.

# YouTube'da "Sebilgi" adında Türkçe kanaldan Blender 3D Modelleme programına giriş yapabilirsin. (Sebilgi'de gene Unity ile ilgili eğitimlerde bulabilirsin.)

-Oyun Motorunu zaten seçmişsin.
-3D Modelleme için ücretsiz (açık kaynak kodlu) olan Blender programını tavsiye ederim.
-3D Modellemelerine Substance Painter ile doku, pbr işlerini kolay bir şekilde yapabilirsin.
-Character Creator 3 adında programı da inceleyebilirsin.
-Optimizasyon işlerindeki detayları öğrenerek işlerinin kalitesini artırabilirsin. (Occlusion culling, Retopoloji gibi)
-Her şeyide kendin yapmak zorunda değilsin Mocaplar, Plug-inler mevcut işlerini kolaylaştıracağını düşündüklerini alabilirsin. Her şeyi kendin yapmayınca burun kıvırıp küçümseyenler var. Anlamak güç işini kolaylaştıracaksa vakit harcamak yerine hazır ürünlerde satın alabilirsin. Önemli olan verim ve orijinallik. Senin hikayen orjinaldir. Oyun mantığın orijinaldir. Katma değeri yüksek iş yapıp hem kendin para kazanmalısın hem ülkeye döviz girdisi sağlamalısın. Her şeyi kendin yapma mantığını savunanlar bu kafayla oturup bir şeyler yapıp para kazananları izlesinler. Nutella, fındığı bizden alıyor işleyip kavanoza koyup para kazanıyor. Volvo araç yapıyor çoğu parça yurt dışında getiriliyor. Volvoda parçaları birleştirip Logosunu koyup parasını kazanıyor.
Bizim ülkede kendi yapamadığı için bir şeyler yapmaya çalışanlarıda paçasından tutup onu engellemek, aşağı çekmekle uğraşan vizyonsuzlar var. Sen kendi işine bak. Telif işlerine dikkat et. Gerisi boş.



Yahu Unity için C# şart değil ne demek. Yabancı bir kaynak ne diyor:
"Unity uses Mono, which is a cross-platform implementation of Microsoft's .NET Framework. C# is the primary language of .NET, and all of Unity's libraries are built using C# code." Bu yazının başlığı da bu " The best unity code language : C#"

Tabikide sen C# öğrenirken e-ticaret sitesi, web sitelerdeki back-end işlerine kafa yormayacaksın. Ama SOLID prensiblerini, Constructor yapısını, bellek kullanımlarını, inheritance, interface'i anlamadan sadece ezbere iş yaparsın. Unityde kullanılan fonksiyonları kullanırken daha rahat edersin. Unity hakkında yabancı kaynakları izlerken daha rahat anlarsın. Çünkü syntax yapısı C#.

Bende kendi bilgim dahilinde bir şeyler yazıyorum. Bilmeyenlerde bir şeyler yazıyor. Sen yazılanları okurken süzgeçten geçirmeni tavsiye ederim. Bilgisi olmayıpta fikri olan çok.

Udemyde tavsiye edeceğim kaliteli bir Türkçe eğitim var: "Olcay Kanyoncuoğlu'nun Unity eğitimi" içeriği sağlam çoğu ince detaya değiniyor. Bu eğitimide biraz kendini geliştirdikten sonra izlemeni tavsiye ederim. Daha da ilerlemek istersende kesinlikle yabancı kaynaklara geçiş yap.
Daha profesyonel tavsiyeler için Youtube'da "Lorem Ipsum" kanalına göz atabilirsin. Video başlıklarını görünce ne demek istediğimi anlayacaksın.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı