using System;
using System.Net.Sockets;
class Client {
static void Main() {
string serverIP = "127.0.0.1"; // Bağlanılacak sunucu IP'si
int serverPort = 8888; // Bağlanılacak sunucu port numarası
// TcpClient oluşturulur ve sunucuya bağlanılır
TcpClient client = new TcpClient(serverIP, serverPort);
// NetworkStream kullanarak veri gönderip alınır
NetworkStream stream = client.GetStream();
// İstemciye sunucudan mesaj gelene kadar bekleme
while (!stream.DataAvailable);
// Sunucudan gelen mesaj okunur ve ekrana yazdırılır
byte[] message = new byte[1024];
stream.Read(message, 0, message.Length);
Console.WriteLine("Sunucudan gelen mesaj: " + System.Text.Encoding.ASCII.GetString(message));
// Kapatma işlemi yapılır
stream.Close();
client.Close();
}
}
// SERVER İÇİN KULLANILACAK KOD
using System;
using System.Net;
using System.Net.Sockets;
class Server {
static void Main() {
int serverPort = 8888; // Sunucu için belirlenen port numarası
// TcpListener oluşturulur ve istemci bağlantısı beklenir
TcpListener listener = new TcpListener(IPAddress.Any, serverPort);
listener.Start();
Console.WriteLine("Sunucu başlatıldı. Bağlantı bekleniyor...");
// İstemcinin bağlantısı kabul edilir
TcpClient client = listener.AcceptTcpClient();
Console.WriteLine("İstemci bağlandı.");
// NetworkStream kullanarak veri gönderip alınır
NetworkStream stream = client.GetStream();
// Mesaj gönderilir
string message = "Merhaba istemci!";
byte[] messageBytes = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(message);
stream.Write(messageBytes, 0, messageBytes.Length);
// Kapatma işlemi yapılır
stream.Close();
client.Close();
listener.Stop();
}
}
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.