C++'ta sfml kullanarak GitHub projesi açılmıyor

  • Konuyu başlatan Big
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 4
  • Görüntüleme 291

Big

Centipat
Katılım
30 Ağustos 2022
Mesajlar
22
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Visual Studio'da şöyle bir hata alıyorum.

Ekran görüntüsü 2023-10-14 171701.png


Şu projeyi çalıştırmaya çalışıyorum.

 
Merhaba,

Visual Studio projenin çıktısını değil, "ALL_BUILD"'i çalıştırmaya uğraştığı için bu hatayı alıyorsunuz. Build klasöründe bir exe veya Windows tarafından çalıştırılabilir farklı bir çıktı olması gerekiyor. Onu çalıştırırsanız istediğinizi yapmış olursunuz.

VS üzerinden çalıştırmak isterseniz, çalıştığınız projenin üzerine sağ tıklayarak başlangıç projesi (Set a startup project.) olarak işaretlemelisiniz. Sonrasında "Run" edebilirsiniz.

Eğer çözmenize yeterli olmazsa, lütfen bildirin.

Not: ALL_BUILD, CMake derleme süreci içindir.
 
Son düzenleme:
Merhaba,

Siz sanırım henüz SFML'yi kurmamış veya paylaştığınız projeyi compile etmemişsiniz veya sorunlu bir çıktı almışsınız çünkü bu projeyi compile etmiş olsaydınız "Cloth.sln" içerisinde "Cloth" Projesi olduğundan, paylaştığınız ekran görüntüsünde "Cloth" Projesi de görünecekti. Sırasıyla aşağıdakileri uygularsanız istediğinize kavuşabilirsiniz.

İçindekiler;
- Mingw (GCC-G++) Kurulumu
- SFML Kurulumu
- CMake ile build işlemi
- Projenizi Çalıştırma

İşlemler;
1- Mingw'yi indirin: İndirme Bağlantısı
2- İndirdiğiniz zip dosyasını Winrar ya da benzeri bir program ile klasöre çıkartın. "mingw64" isimli bir klasör göreceksiniz. Bu klasörü kopyalayıp, C:\ dizinine yapıştırın.
3- SFML'yi indirin: İndirme Bağlantısı
4- İndirdiğiniz .7z dosyasını Winrar ya da benzeri bir program ile klasöre çıkartın. "SFML-2.6.0" isimli bir klasör göreceksiniz. Bu klasörü kopyalayıp, C:\ dizinine yapıştırın.
5.1- Windows bilgisayarınızda "Çalıştır"'ı açın veya Başlat tuşuna basıp arama kısmına, "SystemPropertiesAdvanced" yazın ve enter tuşuna basın.
5.2- Çıkan ekranda en altta "Ortam Değişkenleri" veya İngilizce adıyla "Environment Variables" çıkacak. Onu açın ve "Kullanıcı değişkenleri" kısmı yani üst kısımda bulunan "Path"'e çift tıklayarak "Yeni" tuşuna basın.
5.3- Yazı girebileceğiniz bir alan açılacak. İlk önce "C:\mingw64\bin" yazın.
5.4- Sonra tekrar "Yeni" tuşuna basın.
5.5- Yazı girebileceğiniz bir alan açılacak. İlk önce "C:\SFML-2.6.0\bin" yazın.
5.6- Tamam diyip tüm kutucukları kapatın.
6- Command Prompt yani CMD ekranını açıp, "g++ --version" yazıp komutu gönderin. Akabinde versiyon bilgileri çıkan bir paragraf görürseniz buraya kadar başarılı oldunuz.
7- CMake Gui'yi indirin: İndirme Bağlantısı
8- İndirdiğiniz dosyayı tıklayarak çalıştırın ve kurulum esnasında sadece "CMake Path'e eklensinmi" gibi bir kısım olacak. Orada tüm kullanıcılar için veya kendi kullanıcınız için ekleyin seçeneğini seçmelisiniz.
9- CMake Gui'yi çalıştırın. (Başlat'a yazarak programı bulabilirsiniz. Direkt Cmake diye de geçebilir.)
10- Bahsettiğiniz projenin dosyalarını "Github" üzerinden indirin. İndirdiğiniz dosyaları bir klasöre çıkartın. Klasör içinde, "includes, images, src" gibi klasörler olacak. Siz yeni bir klasör daha ekleyip adını, "build" yapın. İçi boş kalsın.
11- CMake Gui'yi açın.
12- "Where is the source code" karşılığına, Browse Source diyerek indirdiğiniz proje klasörünün ana dizinini gösterin. ("includes, images, src, build" gibi klasör ve diğer dosyaların olduğu dizin.)
13- "Where to build the binaries" karşılığına, Browse Source diyerek indirdiğiniz proje klasörünün ana dizininde oluşturduğunuz yeni klasör olan "build" klasörünü seçin.
14- "Configure" butonuna tıklayın. Karşınıza çıkan ekranda, bilgisayarınızda kurulu olan VS sürümünü seçip "Ok" diyerek devam edin.
15- "Generate" butonuna tıklayın. İşlem tamamlandığında, oluşturduğunuz "build" klasörünü açın. Orada bulunan "Cloth.sln" isimli dosyayı "Visual Studio" ile birlikte açın.
16- Açılan "Visual Studio" programında, sağ kısımda bulunan "Solution Explorer" içerisinde, "Cloth" isimli projeyi bulup sağ tıklayın ve "Set as startup project"'e tıklayın. Veya "Cloth" projesine sağ tıklayıp "Build"'e tıklayın, build klasöründen çıktıyı çalıştırabilirsiniz.

Eğer çözmenize yeterli olmazsa, lütfen bildirin.
 
Merhaba,

Siz sanırım henüz SFML'yi kurmamış veya paylaştığınız projeyi compile etmemişsiniz veya sorunlu bir çıktı almışsınız çünkü bu projeyi compile etmiş olsaydınız "Cloth.sln" içerisinde "Cloth" Projesi olduğundan, paylaştığınız ekran görüntüsünde "Cloth" Projesi de görünecekti. Sırasıyla aşağıdakileri uygularsanız istediğinize kavuşabilirsiniz.

İçindekiler;
- Mingw (GCC-G++) Kurulumu
- SFML Kurulumu
- CMake ile build işlemi
- Projenizi Çalıştırma

İşlemler;
1- Mingw'yi indirin: İndirme Bağlantısı
2- İndirdiğiniz zip dosyasını Winrar ya da benzeri bir program ile klasöre çıkartın. "mingw64" isimli bir klasör göreceksiniz. Bu klasörü kopyalayıp, C:\ dizinine yapıştırın.
3- SFML'yi indirin: İndirme Bağlantısı
4- İndirdiğiniz .7z dosyasını Winrar ya da benzeri bir program ile klasöre çıkartın. "SFML-2.6.0" isimli bir klasör göreceksiniz. Bu klasörü kopyalayıp, C:\ dizinine yapıştırın.
5.1- Windows bilgisayarınızda "Çalıştır"'ı açın veya Başlat tuşuna basıp arama kısmına, "SystemPropertiesAdvanced" yazın ve enter tuşuna basın.
5.2- Çıkan ekranda en altta "Ortam Değişkenleri" veya İngilizce adıyla "Environment Variables" çıkacak. Onu açın ve "Kullanıcı değişkenleri" kısmı yani üst kısımda bulunan "Path"'e çift tıklayarak "Yeni" tuşuna basın.
5.3- Yazı girebileceğiniz bir alan açılacak. İlk önce "C:\mingw64\bin" yazın.
5.4- Sonra tekrar "Yeni" tuşuna basın.
5.5- Yazı girebileceğiniz bir alan açılacak. İlk önce "C:\SFML-2.6.0\bin" yazın.
5.6- Tamam diyip tüm kutucukları kapatın.
6- Command Prompt yani CMD ekranını açıp, "g++ --version" yazıp komutu gönderin. Akabinde versiyon bilgileri çıkan bir paragraf görürseniz buraya kadar başarılı oldunuz.
7- CMake Gui'yi indirin: İndirme Bağlantısı
8- İndirdiğiniz dosyayı tıklayarak çalıştırın ve kurulum esnasında sadece "CMake Path'e eklensinmi" gibi bir kısım olacak. Orada tüm kullanıcılar için veya kendi kullanıcınız için ekleyin seçeneğini seçmelisiniz.
9- CMake Gui'yi çalıştırın. (Başlat'a yazarak programı bulabilirsiniz. Direkt Cmake diye de geçebilir.)
10- Bahsettiğiniz projenin dosyalarını "Github" üzerinden indirin. İndirdiğiniz dosyaları bir klasöre çıkartın. Klasör içinde, "includes, images, src" gibi klasörler olacak. Siz yeni bir klasör daha ekleyip adını, "build" yapın. İçi boş kalsın.
11- CMake Gui'yi açın.
12- "Where is the source code" karşılığına, Browse Source diyerek indirdiğiniz proje klasörünün ana dizinini gösterin. ("includes, images, src, build" gibi klasör ve diğer dosyaların olduğu dizin.)
13- "Where to build the binaries" karşılığına, Browse Source diyerek indirdiğiniz proje klasörünün ana dizininde oluşturduğunuz yeni klasör olan "build" klasörünü seçin.
14- "Configure" butonuna tıklayın. Karşınıza çıkan ekranda, bilgisayarınızda kurulu olan VS sürümünü seçip "Ok" diyerek devam edin.
15- "Generate" butonuna tıklayın. İşlem tamamlandığında, oluşturduğunuz "build" klasörünü açın. Orada bulunan "Cloth.sln" isimli dosyayı "Visual Studio" ile birlikte açın.
16- Açılan "Visual Studio" programında, sağ kısımda bulunan "Solution Explorer" içerisinde, "Cloth" isimli projeyi bulup sağ tıklayın ve "Set as startup project"'e tıklayın. Veya "Cloth" projesine sağ tıklayıp "Build"'e tıklayın, build klasöründen çıktıyı çalıştırabilirsiniz.

Eğer çözmenize yeterli olmazsa, lütfen bildirin.
Ekran görüntüsü 2023-10-15 135518.png


Bu sefer böyle bir hata alıyorum.
 

Geri
Yukarı