Bu yazı yardım amaçlı yazılmıştır. Öğretim amaçlı değil. Bu nedenle bazı tanımları anlatmadan geçiyorum.
Bugünkü yazımda çoğu kişinin takıldığı switch-case yapılarını anlatacağım.
Switch-case yapılarını else if yapıları gibi düşünebilirsiniz. Ancak switch-case yapısında her case yapısı sadece bir adet değer kontrol edilebilir. Ayrıca tanımlanan her caseden sonra break kullanılmalıdır. Örneğin;
Komut:
Çıktı:
veya
veya
veya
Case; switchin aldığı değerin, kendi değeriyle eşit olup olmadığını sorgular ve ona göre kendi içerisindeki işlemleri yapar.
Eğer hiçbir case işlem döndürmediyse default case içerisindeki işlemleri yapar. Default tanımını, else gibi düşünebiliriz.
@slmgoko ,@pottie4r , @Lony111 ve @wYusufs_INC 'e teşekkürler. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.
Bugünkü yazımda çoğu kişinin takıldığı switch-case yapılarını anlatacağım.
Switch-case yapılarını else if yapıları gibi düşünebilirsiniz. Ancak switch-case yapısında her case yapısı sadece bir adet değer kontrol edilebilir. Ayrıca tanımlanan her caseden sonra break kullanılmalıdır. Örneğin;
Komut:
C#:
using System;
class mainClass
{
public static void Main(string[] args)
{
int number = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
switch (number)
{
case 1:
Console.WriteLine("Durum 1");
break;
case 2:
Console.WriteLine("Durum 2");
break;
default:
Console.WriteLine("Varsayılan durum");
break;
}
}
}
Çıktı:
Kod:
1
Durum 1
Kod:
2
Durum 2
Kod:
3
Varsayılan durum
Kod:
4
Varsayılan durum
Case; switchin aldığı değerin, kendi değeriyle eşit olup olmadığını sorgular ve ona göre kendi içerisindeki işlemleri yapar.
Eğer hiçbir case işlem döndürmediyse default case içerisindeki işlemleri yapar. Default tanımını, else gibi düşünebiliriz.
@slmgoko ,@pottie4r , @Lony111 ve @wYusufs_INC 'e teşekkürler. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.
Son düzenleme: