Call of Duty Modern Warfare 2 (2009) neden bu kadar beğeniliyor ve hala oynanır mı?

Öncelikle selamlar! Daha önce severek oynadığım bu oyunu ilk oynadığımda tek amacım bir iki silah kullanıp takılmak olduğu için hikayeyi çok umursamadım ve benzer oyunlarda da fazla hikaye aramıyordum (bulamıyordum da). Ancak diyalogların sıklığı fikrimi değiştirmeme sebep oldu. Derhal Save'leri sildim ve oyuna Türkçe yama indirdim. Oyuna başlamadan önce de MW1'in hikayesini biraz dinledim ve o tecrübeyle girdim. Oyun beklediğimden çok daha fazlasını sunuyormuş oysaki. Konu fazla dağıtmamak istediğim için fazla detaya girmeyeceğim hikaye kısaca bilim-kurgu tipinde gelecek bir dünya savaşını anlatıyor. Biz de çeşitli görev birimlerinde gerek asker, gerek bir ajan olarak oynuyoruz ve verilen görevleri tamamlıyoruz. Seri toplamda 3 oyundan oluşuyor: 1. ve 2. oyun çok sevilirken 3. oyunsa yapımcı firmanın da değişmesiyle aynı tadı vermiyor ama yine de güzeldir. 2. oyunun bu kadar kilit nokta olmasının birkaç sebebi var aslında. İlki hepimizin tanıdığı karakter Ghost bu oyunda yer alıyor ve yine bu oyunda ölüyor. Tabii zamanında bu karaktere bu kadar ilgi duyulacağı bilinmiyordu ve çok uzun süre bizimle kalmadı. Ama oyunun asıl iyi yanıda buydu. Ghost'un öldüğü sahne yüzünden MW2 duygulandığım nadir oyunlardan biridir. Tabii CoD ekibi bu karakterin bu kadar tuttuğunu görünce ise defalarca yeniden eklemeye çalıştı ama asla o orijinalliği veremedi. CoD Ghosts oyununda grafikler çok kötüydü. Yeni çıkan MW serisi ise grafikten ibaret. Oyunda övülecek hiçbir şey mi olmaz derseniz olmuyormuş demek ki. Her neyse gelelim 2. kısma, MW2 verilmek istenilen mesajı vermek için hiç çekinen bir yapım olmadı. Çok ikonik "no russian" görevini bilirsiniz. Sivil öldürmekten dolayı çok tepki alsa da bu bölümün anlatmak istediği bir şey vardı. Savaşlar öyle toz pembe değildi ve etrafta kaçışan insanlar, yerde yalvaran adamlar görünce anlıyordunuz bazı şeyleri. Bir düşünün herhangi bir silah oyununda kaç kişiyi mermi yağmuruna tutarken kötü hissettiniz? Muhtemelen hiç. İşte bu bölüm tam olarak bunu amaçlıyordu ancak bunu anlayamayan insanlar eleştirdi durdu bu görevi. Yine de bu oyunu en iyi yapan görevlerden birisidir bu. 3. kısım görev çeşitliliği: Dağdan kaymaktan tutunda iple sarkıp adam öldürmeye oyunda çok çılgın görevler var ve bu sizi canlı tutuyor. Statik Map'lerde savaştığınız bir oyun değil bu, hemen her görevde ayrı bir mekanik var. E bu da oyundan aldığınız keyifi arttırıyor. 4. kısım atmosfer: Aslında "no russian" bölümünde de demek istediğim şey bu, oyundaki atmosfer aşırı yedirilmiş ve kendini hissettiriyor. Her haritada bambaşka bir his kaplıyor içinizi. Şimdi gelelim asıl soruya, neden 2009 yılın oyunu seçilmedi? Öncelikle bu oyunun tüm bu kriterlerden başka bir özelliği de var, 1. oyun ile denenen 2. Dünya Savaşı temalı oyunlar dışında da FPS oyunu üretilebileceğini tam anlamıyla kanıtladı. Ve sadece bu sebepten bile çok önemli bir oyun. 2009 yılın oyunu Uncharted 2 seçildi, oyun Türkiye'de geçiyor kaşıkçı elmasını çalmayı falan içeriyor. Baştam söyleyeyim Uncharted çok sevdiğim bir seridir: Ama Uncharted 2 mi desen, CoD MW2 mi desen düşünmeden MW2 derim. Peki neden seçilmedi? Bunun en temel sebebi oyunun politik anlamda çok rahat düşüncelerini belirtmesidir. Kaçındıya dediğim "no russian" görevi başlı başına bir sorun olarak göründü başında. Ödül verecekler Rus halkından çekinmiş olabilir ama hikayeyi anlayan bir Rus bu sahnenin Rusları küçük düşürücü falan olmadığını çok rahat anlar. Gelelim son bölüme, hala oynanır mı? Kesinlikle. Özellikle Remastered oynarsanız grafikler de daha canlı oluyor ama 2009 böyle gayet iyi grafiklere sahip. Kısacası oynayın oynatın.
 
Öncelikle selamlar! Daha önce severek oynadığım bu oyunu ilk oynadığımda tek amacım bir iki silah kullanıp takılmak olduğu için hikayeyi çok umursamadım ve benzer oyunlarda da fazla hikaye aramıyordum (bulamıyordum da). Ancak diyalogların sıklığı fikrimi değiştirmeme sebep oldu. Derhal Save'leri sildim ve oyuna Türkçe yama indirdim. Oyuna başlamadan önce de MW1'in hikayesini biraz dinledim ve o tecrübeyle girdim. Oyun beklediğimden çok daha fazlasını sunuyormuş oysaki. Konu fazla dağıtmamak istediğim için fazla detaya girmeyeceğim hikaye kısaca bilim-kurgu tipinde gelecek bir dünya savaşını anlatıyor. Biz de çeşitli görev birimlerinde gerek asker, gerek bir ajan olarak oynuyoruz ve verilen görevleri tamamlıyoruz. Seri toplamda 3 oyundan oluşuyor: 1. ve 2. oyun çok sevilirken 3. oyunsa yapımcı firmanın da değişmesiyle aynı tadı vermiyor ama yine de güzeldir. 2. oyunun bu kadar kilit nokta olmasının birkaç sebebi var aslında. İlki hepimizin tanıdığı karakter Ghost bu oyunda yer alıyor ve yine bu oyunda ölüyor. Tabii zamanında bu karaktere bu kadar ilgi duyulacağı bilinmiyordu ve çok uzun süre bizimle kalmadı. Ama oyunun asıl iyi yanıda buydu. Ghost'un öldüğü sahne yüzünden MW2 duygulandığım nadir oyunlardan biridir. Tabii CoD ekibi bu karakterin bu kadar tuttuğunu görünce ise defalarca yeniden eklemeye çalıştı ama asla o orijinalliği veremedi. CoD Ghosts oyununda grafikler çok kötüydü. Yeni çıkan MW serisi ise grafikten ibaret. Oyunda övülecek hiçbir şey mi olmaz derseniz olmuyormuş demek ki. Her neyse gelelim 2. kısma, MW2 verilmek istenilen mesajı vermek için hiç çekinen bir yapım olmadı. Çok ikonik "no russian" görevini bilirsiniz. Sivil öldürmekten dolayı çok tepki alsa da bu bölümün anlatmak istediği bir şey vardı. Savaşlar öyle toz pembe değildi ve etrafta kaçışan insanlar, yerde yalvaran adamlar görünce anlıyordunuz bazı şeyleri. Bir düşünün herhangi bir silah oyununda kaç kişiyi mermi yağmuruna tutarken kötü hissettiniz? Muhtemelen hiç. İşte bu bölüm tam olarak bunu amaçlıyordu ancak bunu anlayamayan insanlar eleştirdi durdu bu görevi. Yine de bu oyunu en iyi yapan görevlerden birisidir bu. 3. kısım görev çeşitliliği: Dağdan kaymaktan tutunda iple sarkıp adam öldürmeye oyunda çok çılgın görevler var ve bu sizi canlı tutuyor. Statik Map'lerde savaştığınız bir oyun değil bu, hemen her görevde ayrı bir mekanik var. E bu da oyundan aldığınız keyifi arttırıyor. 4. kısım atmosfer: Aslında "no russian" bölümünde de demek istediğim şey bu, oyundaki atmosfer aşırı yedirilmiş ve kendini hissettiriyor. Her haritada bambaşka bir his kaplıyor içinizi. Şimdi gelelim asıl soruya, neden 2009 yılın oyunu seçilmedi? Öncelikle bu oyunun tüm bu kriterlerden başka bir özelliği de var, 1. oyun ile denenen 2. Dünya Savaşı temalı oyunlar dışında da FPS oyunu üretilebileceğini tam anlamıyla kanıtladı. Ve sadece bu sebepten bile çok önemli bir oyun. 2009 yılın oyunu Uncharted 2 seçildi, oyun Türkiye'de geçiyor kaşıkçı elmasını çalmayı falan içeriyor. Baştam söyleyeyim Uncharted çok sevdiğim bir seridir: Ama Uncharted 2 mi desen, CoD MW2 mi desen düşünmeden MW2 derim. Peki neden seçilmedi? Bunun en temel sebebi oyunun politik anlamda çok rahat düşüncelerini belirtmesidir. Kaçındıya dediğim "no russian" görevi başlı başına bir sorun olarak göründü başında. Ödül verecekler Rus halkından çekinmiş olabilir ama hikayeyi anlayan bir Rus bu sahnenin Rusları küçük düşürücü falan olmadığını çok rahat anlar. Gelelim son bölüme, hala oynanır mı? Kesinlikle. Özellikle Remastered oynarsanız grafikler de daha canlı oluyor ama 2009 böyle gayet iyi grafiklere sahip. Kısacası oynayın oynatın.
MW 2 Gerçekten sevdiğim bir oyundur. Hazır hatırlamışken tekrar oynayayım.😃

sevilme sebepleri :
-remember no russian
-ghost
-iyi yazılmış villain (shepherd)
-reklam bütçesi
%65 Ghost...
 
Sevilme sebepleri:
-Remember no russian.
-Ghost
-İyi yazılmış villain (shepherd)
-Reklam bütçesi.

İncelemede girmeyi unutmuşum hatırlattığınız iyi oldu, shepherd bayağı iyi villain. Gerek ara sahneleri olsun gerek purosu olsun bayağı karizma ve ölümü de çok ikonik bir sahne oluyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı