CS:GO'da interp ve interp ratio değerleri kaç olmalıdır?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Rate "786432"
Cl_cmdrate "128"
Cl_updaterate "128"
Sv_maxupdaterate "128"
Bu degerleri vermişsiniz de server 64 tickrate neden böyle olması lazım.

4 MBPS+ interneti olan herkesin rate değeri mutlaka 786432 olmalı, veri akışı işe alakalı bir kod. Diğerleri ise local server lerde yada topluluk sunucularında işe yarayacaktır, standart değerlerde de bırakabilirsiniz elbet ancak zaten 64 tick serverler değerleri otomatik düzeltiyor.
 
Peki loss 0 choke 0 pingim 75 11Mbps download 5 uploadım var sizce cl_interp_ratio 1 yapsam sıkıntı yaşar mıyım?
 
@Osman Elitok Hocam öncelikle açıklamalar anlatım harika fakat af buyurun ki sayısal verileri çok gördüğüm zaman kafam biraz karışıyor 😅

Özet olarak size ufak bir soru sormak istiyorum müsadenizle;

Benim Download Hızım: 24 Mbps Upload Hızım: 5 Mpbs, ping ise ortalama 50-70-80 seviyelerinde değişiyor. Kullandığım Cfg'de Rate Değeri, 9999999 İnterp değeri ise 0.031000 idi. Yıllardır böyle oynuyordum ta ki bu konuları araştırana kadar. Söyledikleriniz doğrultusunda Rate değerini "786432" yaptım fakat interp değeri konusunda pek bir şey anlamadım. Sizce böyle kalmalı mı yoksa farklı bir ayar öneriniz var mıdır? Şimdiden teşekkür ederim
 
@Osman Elitok Hocam öncelikle açıklamalar anlatım harika fakat af buyurun ki sayısal verileri çok gördüğüm zaman kafam biraz karışıyor 😅

Özet olarak size ufak bir soru sormak istiyorum müsadenizle;

Benim Download Hızım: 24 Mbps Upload Hızım: 5 Mpbs, ping ise ortalama 50-70-80 seviyelerinde değişiyor. Kullandığım Cfg'de Rate Değeri, 9999999 İnterp değeri ise 0.031000 idi. Yıllardır böyle oynuyordum ta ki bu konuları araştırana kadar. Söyledikleriniz doğrultusunda Rate değerini "786432" yaptım fakat interp değeri konusunda pek bir şey anlamadım. Sizce böyle kalmalı mı yoksa farklı bir ayar öneriniz var mıdır? Şimdiden teşekkür ederim
Aldığın ortama ping x 0.023436 değeri interp. İnterp ratio değeri ise 1 olmalı 😉
 
Format atarken hep cfgyi yedeklemeyi unutuyorum işime yarıyor bu konu, teşekkür ederim.
 
Arkadaşlar eğer 5-20 ms alıyorsanız cl_interp_ratio 1 fazla alıyorsanız cl_interp_ratio 2 olmalıdır
 
Merhabalar,

CS:GO oynayan neredeyse herkesin mermim gitmiyor dediğini duymuşsunuzdur, biliyorsunuzdur. (Çünkü siz de demişsinizdir 🙂)
64 tick serverlerin olumsuz etkisinin dışında CL_INTERP değerini yanlış ayarlamak da ne yazık ki oyun açısından kötü sonuçlar doğurabiliyor.
Şimdi biraz bu konuya eğilmeye ne dersiniz?

Valve diyor ki herkes eşit ping almaz ve aşağıdaki değerler senin mermi gidiş süreni dengeler.

-30 ms - CL_INTERP="0.007813"; CL_INTERP_RATIO "1"
30-59 ms - CL_INTERP="0.015625"; CL_INTERP_RATIO "1"
60-89 ms - CL_INTERP="0.015625"; CL_INTERP_RATIO "2"
90-109 ms - CL_INTERP="0.03125"; CL_INTERP_RATIO "2"
110+ MS - CL_INTERP="0.03125"; CL_INTERP_RATIO 2"

Tabi bunlar ortalama değerlerdir. Mesela 62 ms ile 89 ms ping alan kişi aynı kodu kullanmak durumunda kalıyor.
İnterp değeri "0" girildiğinde sunucu mümkün olan en yakın ve küçük değeri ayarlıyor ancak sadece 3 seçenek üzerinden ("0.007813"/ "0.015625"/"0.03125")

CL_INTERP_RATIO 1’de kendi internetinizden bağlanırsınız.
CL_INTERP_RATIO 2’de Valve sunucularından bağlanırsınız.

İnterp ayarlarında merminin gitme mili saniye değerleri:

Tickrate 64 olan sunucularda: CL_INTERP_RATIO 2 = 31.3ms.
Tickrate 64 olan sunucularda: CL_INTERP_RATIO 1 = 15.6ms.
Tickrate 128 olan sunucularda: CL_INTERP_RATIO 2 = 15.6ms.
Tickrate 128 olan sunucularda: CL_INTERP_RATIO 1 = 7.8ms.

Verilen bu değerlere göre,

90-109 ms - CL_INTERP="0.03125"; CL_INTERP_RATIO "2"

Değerinden yola çıkarsak,

0.03125/90 = 0.0003472 (ms başına değer)

İnterp ratio 2 iken 1ms ping 0.0003472 ratio ediyor.

0.007813/30 = 0.0002604 (ms başına değer)

İnterp ratio 1 iken 1ms ping 0.0002604 ratio ediyor.

0.0000868'lük bu gecikme (fark) her MS başına Valve sunucusunu dolaştığı için oluyor.

30-59 ms - CL_INTERP="0.015625"; CL_INTERP_RATIO "1"
60-89 ms - CL_INTERP="0.015625"; CL_INTERP_RATIO "2"

Bu bilgilerden yola çıkarsak ratio 1 ve 2 arasında da 30 ms fark var.

Ortalama 60 ms ping alan bir oyuncu;

Ratio 1 iken 60*0.0002604 = 0.015625 (cl_interp "0.015625")
Ratio 2 iken (60+30)*0.0002604 = 0.023436 (cl_interp "0.023436") değerini kullanmalıdır.

Valve tarafından 60 ms sonrasında sinyal kaybı olacağı düşünüldüğünden ratio 2 kullanılması tavsiye edilmiş.

Ancak internetiniz stabil ve veri kaybınız yok ise, 90 ping bile olsa CL_INTERP_RATIO "1"; ve CL_INTERP "?",

90*0.0002604 = 0.023436 olmalıdır.

Ortalama 80 ms ping alan bir oyuncu;

Ratio 1 iken 80*0.0002604 = "0.020832"
Ratio 2 iken (80+30) = "0.028644" interp değerini kullanmalıdır.

Soru: Ratio "1" mi "2" mi kullanılmalıdır?
Cevap: Eğer loss yani kayıp sinyaliniz yok ise "1" olmalıdır.

Soru: Loss (kayıp sinyal) değerini nasıl öğrenirim?
Cevap: Konsoldan NET_GRAPH "1" yazdığınızda çeşitli bağlantı ve server bilgilerinizi gösteren bilgiler açılacaktır. (Oyundayken de açılır, değer "0" yapıldığında kapanır)

Soru: Neden ratio 1 olmalıdır?
Cevap: Ağınız oyuna bağlanırken fazladan +30 ms zaman harcadığı için.

Soru: Neden ratio 2 olmalıdır?
Cevap: Ağınızda sinyal kaybı olduğu için. Oyuna bağlanırken fazladan +30 ms zaman harcasa da Valve bunu tahmin yöntemini kullanarak çözmeye çalışıyor. İnterp 1 kadar performans alamazsın ama hiç yoktan iyidir. (1 iken vuramama olasılığın daha yüksek)

Not: Oyun içerisindeyken CL_INTERP_RATIO ayarını değiştirirseniz aktif olmaz.
Bulunduğunuz sunucudan çıkıp, ana ekrandayken konsolu açıp değiştirdikten sonra sunucuya tekrar bağlanmanız gerekiyor.

Bu çalışma kendi düşüncelerim, fikirlerim ve tecrübelerime dayanmaktadır. Sonuçlar kişilere, sistemlere ve alt yapılara göre farklılık gösterebilir.
Valve bunu onaylıyorum demediği sürece bu bilgiler %100 doğrudur diyemeyiz. :)

Sonucu yorumlarda belirtirseniz sizden sonra gelen oyunculara fikir vermiş ve yol çizmiş olursunuz. Selamlar, kalın sağlıcakla.
Bu arada Rate Ayarı dediğiniz şey artık CS:GO NUN içine gelen bir özellik oldu bunuda ekleyeyim.
1634403743222.png
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Yeni konular

Geri
Yukarı