Cyberpunk 2077 Konsol İle PC Arasındaki 30 FPS Farkı

Göktuğ'S

Kilopat
Katılım
12 Kasım 2017
Mesajlar
244
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Oyunu PC üzerinden 30 FPS ile konsol üzerinde 30 FPS oynamak çok farklı geliyor. Konsol daha akıcı iken PC'de işler karışıyor. Dahası kasıyor, donuyor, kaplama hataları vs. bunun sebebi nedir?

Edit: PC'de konsol gibi akıcılığı sağlayabilir miyiz?
 
Son düzenleme:
Vsync ile 30FPS'e sabitle. Motion Blur'u aç. Gamepad'i tak oyna. PS ile farkı kalmıyor.
Konsollarda büyülü bir şey yok. Tek fark framerate farkı ve motion blur. Bana sorarsanız konsollarda 30FPS oynayamıyorum ben.
 
Hayır sağlayamazsın. Bunu yıllarca söyledim zaten ama konsoldaki 30 FPS ile PC'de aldığın 30 FPS bir değil. Hatta PC'de 40 FPS al yine konsoldaki sabit 30 FPS kadar akıcı gelmiyor. V-Sync ile 30 FPS'e falan sabitlersen oyun donuyormuş gibi geliyor. Bunun en güzel örneklerinden biridir mesela Arkham Knight. PC'de daha yüksek FPS almasına rağmen konsoldaki 30 FPS akıcılığı yoktu mesela oyunda. Çünkü sabit olmuyordu bir türlü FPS. Keza PS4 Exc. olan The Order 1886 mesela. Oyunun 30 FPS olduğunu okuyana kadar 30 FPS olduğunu anlamamıştım çünkü felaket derecede akıcıydı oyun. Konsollara özel optimizasyondan kaynaklıdır muhtemelen.
 
Kasıyor, donuyor ve kaplama hatası oluyorsa sabit 30 FPS olduğuna emin miyiz? Zira kasarsa, donarsa FPS 30'dan aşağı düşmüş olur, kaplama hataları da FPS ile alakalı değil zaten.
 
Konsollarda PC'nin aksine kamera döndükçe render işlemi yapılır. Yani görüntü sizin baktığınız yerde oluşur ve netleştirilir. Böylece anlık FPS düşüşlerinin önüne geçilir. Dolayısıyla 28-29 gibi FPS değerlerini göremezsiniz. Bunun dışında konsollarda PC'ye oranla daha fazla motion blur vardır. Bu sayede de arka plandaki yırtılma gibi sorunlar kapatılır.

Bunlara ek olarak,

Oyunun bilgisayar ile optimizasyonu, sizin ekran ile aranızdaki mesafe, ve sabit fps alabilmek de akıcılığa katkı sağladığından bu farklar oluşabilir.
 
Hayır sağlayamazsın. Bunu yıllarca söyledim zaten ama konsoldaki 30 FPS ile PC'de aldığın 30 FPS bir değil. Hatta PC'de 40 FPS al yine konsoldaki sabit 30 FPS kadar akıcı gelmiyor. V-Sync ile 30 FPS'e falan sabitlersen oyun donuyormuş gibi geliyor. Bunun en güzel örneklerinden biridir mesela Arkham Knight. PC'de daha yüksek FPS almasına rağmen konsoldaki 30 FPS akıcılığı yoktu mesela oyunda. Çünkü sabit olmuyordu bir türlü FPS. Keza PS4 exc. Olan the order 1886 mesela. Oyunun 30 FPS olduğunu okuyana kadar 30 FPS olduğunu anlamamıştım çünkü felaket derecede akıcıydı oyun. Konsollara özel optimizasyondan kaynaklıdır muhtemelen.

PS4 7 yıllık makine ama yine de Cyberpunk gibi sıkıntılı bir oyunu hala oynatabiliyor bu sadece optimizasyon sayesinde mi?
 
PS4 7 yıllık makine ama yine de Cyberpunk gibi sıkıntılı bir oyunu hala oynatabiliyor bu sadece optimizasyon sayesinde mi?
Sıkıntılı olup olmadığını yapılan optimizasyon belirliyor zaten. RDR2 konsollara gayet sabit 30 FPS verebilecek şekilde çıkmıştı mesela ama PC'ye ilk çıktığında rezalet bir portu vardı. 100 milyon satmış bir konsol var sonuçta ve bunun için adamlar daha çok uğraşıyor ki 100 milyonluk bir satış potansiyelini kaçırmasınlar.
 
PS4 7 yıllık makine ama yine de Cyberpunk gibi sıkıntılı bir oyunu hala oynatabiliyor bu sadece optimizasyon sayesinde mi?
Cyberpunk'ın grafikleri zaten PS4'de diğer platformlara göre daha düşük seviyede. Dolayısıyla aynı stabilite korunmaya bu şekilde devam ediyor. Ne kadar iyi olup olmadığını da bu şekilde forumlardan tartışıyoruz işte :)
 
Oyunu PC üzerinden 30 FPS ile konsol üzerinde 30 FPS oynamak çok farklı geliyor. Konsol daha akıcı iken PC'de işler karışıyor. Dahası kasıyor, donuyor, kaplama hataları vs. bunun sebebi nedir?

Edit: PC'de konsol gibi akıcılığı sağlayabilir miyiz?

Sebebi çok basit çoğu konsolda oyunun grafikleri downgrade yemiş durumda PC portunda ise böyle bir şey yok ayrıca PC 30 FPS oynamak için değil bana göre.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı