Rehber Dead By Daylight Survivor/Kurban rehberi

Survivor veya killer oynarken gerek başlangıç gerek de ileri seviye için avantaj metası ve build dizilimi genel olarak çok belirleyici. Hele ki survivor için çok güçlü hatta dengesiz perkler bulunuyor. Ben direkt olarak yeni başlayan birisine gereken herşeyi anlatacağım.

Build ve perkler
: Oyunda perkler için genel güç tier listleri oluyor, bu metada güçlü olan bir perk ileride nerf yiyebiliyor yada tercih edilme oranı durumdan duruma değişebiliyor. Metayı takip etmek, insanların ne oynadığına bakmak, oyun nasıl oynanacağına göre build yapmak gerekiyor. Tabi her maç alınacak fix perklerde bulunuyor.

Yeni oyuncular için alışana kadar bu ve bu tarz bir build önerirdim:
Ekran görüntüsü 2024-01-30 014930.png

Mesela: Windows of opportunity; yani fırsat penceresi 32 metrede ki palet ve vault yani atlama noktalarını gösteriyor, yeni oyuncular için spotlar mapden mape ve versiyondan versiyona değiştiği için kesinlikle alınması gerekiyor.

Adrenalin; bütün genler bitince yada genler bitmeden hatch kapatılınca 1 heal stage verir ve yerde iseniz yaralı durumuna, yaralı iseniz sağlıklı durumuna getirir. ve 5 saniyeliğine %150 moment speed verir.

Deja vu; oyunda ki en yakın 3 geni gösterir ve o genleri tamir ederken %6 tamir hızı verir. Gen bulmayı kolaylaştıracak bir perk.

Tüketen avantajlar; oyunda bazı perkler kullanınca bitkinlik durumu uygular ve bitkinlik ilgili süre boyunca shift basmadan beklemeyince geçmez. Bu perkler genelde hız veren perklerdir. Mesela;

Sprint burst/ani depar: Shift basarak hareket edince 3 saniyeliğine %150 hareket hızı verir. Bu hareket hızı veren tüketen perkler içinde kullanımı en kolay ve ''Daha sert shift bassam daha hızlı koşarmıyım?'' esprisine neden olan perk. Daha ''Lithe, hed on, balance standing, smash hit, background player, dead hard, overcome ve dramatürji.'' Gibi perkler var fakat exhausted veren perkler arasında en basit olanı sprint burst'dür. İsteğe göre her build de bir tanesini almak faydalıdır.

3 Gen muhabbeti: 3 gen oyunda 3 tane tamir edilmemiş jenenatçr kalınca söz konusu olur. Katiller aralarında az mesafe olan genleri çok daha kolay gezebildiği için survivor oyuncularının ortalardan birkaç gen yapıp sonra uç genlere dönmesi gerekir. Her durumda söz konusu olmaz fakat olunca da survivorların çok canını sıkabilir bir olay.

Chase atmak ve looplar: Survivorlar atlama noktalarını ve paletleri kullanarak katilin onları kovalama sürelerini uzatmaya ve onlardan kurtulmaya çalışır. Kazanılan süre katil için çok değerli olduğu için uzun bir chase 3 gene mâl olabilir. Düşük seviyelerde yapılacak en iyi şey spotun iki tarafı gören uzun kenarında bekleyip diğer tarafdan palete ulaşmak veya basit bir şekilde katilin zorlanacağı yerlerden dönmek fakat bu durum yeni oyuncularda çok fark etmemekde, tecrübeyle gelişecek birşeydir.

Katiller ve yetenekleri: Her katilin kendine has bir veya birkaç, aktif veya pasif yeteneği vardır.

Örnek aktif; Deathslinger yani tezecel 18 metreye kadar ulaşan bir zıpkın ateşler ve bu zıpkın saniyede 40m/s ile kurbanlara vurabilir, vurulan kurban çekilebilir, düz vuruş atılabilir veya zıpkının kırılmasını sağlayarak onları yaralı duruma getirebilir. Her türlü şekilde derin yara uygular: (Derin yara gereken sürede müdahale edilmez ise kurbanı yere düşürür.)

Örnek pasif: Cenobite yani koinobit kurbanlara pasif olarak zincir avı barı uygular ve bar yavaş yavaş dolar ve süre sonunda ağıt kutusu bulunup çözülmezse kurbanları darlayan bir zincir avı başlatır.
Bu sınıflandırmaya değmeyecek birşey fakat yeni başlayınca bu tarz şeylere karşı neyin yapılması gerektiği soru işareti olabiliyor, tabi zaten bu tarz muhabbetleri olan katiller az.

Genel olarak her katile karşı farklı bir tarzda gameplay vardır ve tecrübe ile öğrenilir.

Kanca sistemi: Yeni survivor oyuncuları için kafa karıştırıcı olabilen bir sistemdir. Oyunda 3 defa kancaya asılırsanız garanti ölürsünüz fakat ilk asılışdan da ölebilirsiniz. İlk hookunuzda unhook yapmayı deneme şansınız olur fakat neredeyse hiç tutmaz, denememelisiniz. İlk hookda canının yavaş yavaş azalır ve 60 saniye boyunca kurtulamazsanız struggle yani ikinci faza girersiniz. Bu durumda ikinci can hakkınızda elinizden gider ve bir sonraki hookda ölürsünüz. Kısacası ilk hookda canınızın %50 altına inmesi iki defa kancaya asılmanıza bedel. Her hook fazı 60 saniye sürer. Faz ikide ki beceri denemelerini kaçırmak da ölümünüzü hızlandırır. Bir kurban edilme sonrası kancalar kalıcı olarak kırılır veya kurbanlar tarafından perk ve toolboxlar kullanılarak kırılabilir. Hartiadan haritaya kancalar daha zor yerlede olabilir veya pozisyonları katil için daha problemli olabilir. Ana bina veya katil barakasında olan mahzende ki kancalar da kurban etme için kullanılabilir ve kurbanları tek çıkışdan çıkmaya zorlar.

Bodyblock: Kurbanlar veya katiller karakterlerinin özellikleri ve karakterlerinin kendisini kullanarak engel oluşturabilir.

Mesela; Sağlıklı bir kurban yaralı bir kurbanı çıkış kapısına yetiştirmek için katile engel olabilir ve onun yaralı kurbana yetişmesini engelleyebilir. Bu durum katilin 16 saniye içerisinde kurbanı kancaya asamaması, katilin faz ikiye geçmek üzere olan kurbanın struggla aşamasına geçmeden kurtarılmaması, katil ölmek üzere olan birisini kovalarken ve bu tarz durumlarda da kullanılır.

Hasar alan kurbanlar birkaç saniye boyunca diğer karakter hitboxlarını (Survivorlar hariç) görmezden gelir ve içerisinden geçer. Bu durum Katil tarafından çıkışı engellenen yerlerde kurbanın bir hasar alarak kurtulmasını sağlar.

Saplantı/Obsession: Maç başında rastgele bir kurban saplantı olur. Saplantı mekaniği perkler haricinde tamamen işlevsiz fakat bazı perkler bununla etkileşime giriyor, Bazı perkler oyun içi obsessionu değiştirebilir yada obsession olma ihtimalini arttırıp azaltabilir.

Eklenti Ve Adaklar: Eklentiler katil yeteneklerini değiştiren, güçlendiren ve duruma göre debuff veren tamamen özellik ile alakalı şeyler. Adaklar ise kan puanı oranını arttıran, kanca mesafelerini değiştiren, katilin son hookda olan birisini yerde öldürmesini sağlayan ve özellikle istenilen haritada oynanılmasını sağlayan özellikden bağımsız duruma göre değişiklik gösteren bir mekanik.

Kan ağı: Hem add on yani eklenti, perk ve offring yani adak toplamak hemde karakterlere prestij basmak için kullanılan kan puanı bazlı dükkan.

Durumdan duruma çoğu şey yaşanabilir ve değişiklik gösterebilir. Temel olarak tecribeyle öğreniliyor daha ayrıntılı detaylar. Kurban nefesleri olsun, yaralı kurban sesleri olsun, nerede slug nerede proxy nerde tunnel atılacağı olsun anlatarak öğrenilecek şeyler değil, yaşamak ve tecrübe etmek gereken durumlar. Patlayan genlerden gelen survivor sesinden kimim geni yaptığını veya kargaların yönünü ve sesini anlamak gibi ekstralar. 7.4.2 İçin aklıma gelenler şuanlık bu kadar.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Yeni konular

Geri
Yukarı