DeathAdder V2 DPI yükseltilirse gecikme azalır mı?

Katılım
23 Ağustos 2020
Mesajlar
314
Çözümler
1
Yer
Balıkesir, Edremit
Daha fazla  
Sistem Özellikleri
2012 Packard Bell AMD Laptop neyini yazayım bunun
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci :D
Razer DeathAdder V2 Mousem var. 800 DPI 0.46 hassassiyette oynuyordum. Daha geçen bir video gördüm Razer Viper 8K ile yapılmış bir video sonuçlara göre daha yüksek DPI daha az latency demekmiş. Peki ben 20 bine alsam latency azalır mı videodaki gibi? Ayrıca Windows ayarlarından mouse hassassiyeti değiştirirsem ne olur?
 
Razer DeathAdder V2 mousem var. 800 DPI 0.46 hassassiyette oynuyordum. Daha geçen bir video gördüm Razer Viper 8K ile yapılmış bir video sonuçlara göre daha yüksek DPI daha az latency demekmiş. Peki ben 20 bine alsam latency azalır mı videodaki gibi? Ayrıca Windows ayarlarından mouse hassassiyeti değiştirirsem ne olur?

Yapmaya değmez kaldı ki o farkı anlayamazsınız bile.
 
V2 kullanıyorum ben de. Viper 8K'da bahsedilen pooling rate olmasın? Raporlama frekansı artınca otomatikmen gecikme de azalır. Normal farelerde raporlama hızı (pooling rate) 1000 HZ (1 MS) iken Viper 8K'da 8000 HZ (0.2 MS idi sanırım). Önceki farem Asus ROG Gladius 2000 HZ (0.5 MS) idi. Aradaki farkı hissedemedim. Okuduğum makalelerde fare raporlama hızı ile monitör HZ'i arasında ilişkiden bahsediliyordu. 240 HZ'e kadar 1 MS ideal olurken 280 HZ veya 360 HZ için 2000 HZ ideal deniyordu. Fare raporlama hızı ile monitörün eşlenik çalışmasıyla ilgili bir durummuş bu uyum. Bahsettiğim uyum teoride tabi ki. Gidip 360 HZ monitörde 1000 HZ fare kullansan aradaki birebir eşlenik çalışmama farkını kimse anlayamaz.
Kısaca 8000 HZ hikaye. Viper 8K'ya tek artısı fare hareketinde değil de kullandığı optik anahtarda olabilir. Optik anahtarlarlı sağ ve sol tuşlar normal mekanik anahtarlara oranla çok daha düşük raporlamaya sahipler (0.2 MS). Dikkat ettiyseniz tuş raporlaması 8000 HZ olan fare raporlaması ile aynı. Bu hususta hissedemeyeceğiniz oranda tuş ile fare hareketi raporlamasında eşleniklik oluşur.
Bu arada şunu not düşeyim önceki Asus Rog Gladius farem omron switchli mekanik tuşlu iken şu anki Razer Deathadder V2 mekanik anahtarlı. 0.2 MS tuş raporlaması fark ediyor.
Farkı şunda anladım:
BF5'te Gewehr 43 (tek tek atış yapan DMR olup atış tuşuna seri tıklarsanız epey seri atış yapabilirsiniz manuel olarak) kullanırım hep. Asus Rog Gladius'ta istediğim kadar seri basayım belirli bir atış hızını aşamıyordum. Deathadder V2 ile yine çok seri basınca daha yüksek atış hızına ulaşıyorum ve bazen namlu tam otomatik tüfek gibi aşırı yukarı kalkıyor. Bayağı yukarı yani. Optik anahtarlar bayağı hızlı mekaniğe göre ve mekaniğin yaşaması muhtemel oksitlenme, çift tıklama, debounce delay gibi sorunlarına sahip değilken daha yüksek ömür ile artısına artı katıyor.
 
V2 kullanıyorum ben de. Viper 8K'da bahsedilen pooling rate olmasın? Raporlama frekansı artınca otomatikmen gecikme de azalır. Normal farelerde raporlama hızı (pooling rate) 1000 HZ (1 MS) iken Viper 8K'da 8000 HZ (0.2 MS idi sanırım). Önceki farem Asus ROG Gladius 2000 HZ (0.5 MS) idi. Aradaki farkı hissedemedim. Okuduğum makalelerde fare raporlama hızı ile monitör HZ'i arasında ilişkiden bahsediliyordu. 240 HZ'e kadar 1 MS ideal olurken 280 HZ veya 360 HZ için 2000 HZ ideal deniyordu. Fare raporlama hızı ile monitörün eşlenik çalışmasıyla ilgili bir durummuş bu uyum. Bahsettiğim uyum teoride tabi ki. Gidip 360 HZ monitörde 1000 HZ fare kullansan aradaki birebir eşlenik çalışmama farkını kimse anlayamaz.
Kısaca 8000 HZ hikaye. Viper 8K'ya tek artısı fare hareketinde değil de kullandığı optik anahtarda olabilir. Optik anahtarlarlı sağ ve sol tuşlar normal mekanik anahtarlara oranla çok daha düşük raporlamaya sahipler (0.2 MS). Dikkat ettiyseniz tuş raporlaması 8000 HZ olan fare raporlaması ile aynı. Bu hususta hissedemeyeceğiniz oranda tuş ile fare hareketi raporlamasında eşleniklik oluşur.
Bu arada şunu not düşeyim önceki Asus Rog Gladius farem omron switchli mekanik tuşlu iken şu anki Razer Deathadder V2 mekanik anahtarlı. 0.2 MS tuş raporlaması fark ediyor.
Farkı şunda anladım:
BF5'te Gewehr 43 (tek tek atış yapan DMR olup atış tuşuna seri tıklarsanız epey seri atış yapabilirsiniz manuel olarak) kullanırım hep. Asus Rog Gladius'ta istediğim kadar seri basayım belirli bir atış hızını aşamıyordum. Deathadder V2 ile yine çok seri basınca daha yüksek atış hızına ulaşıyorum ve bazen namlu tam otomatik tüfek gibi aşırı yukarı kalkıyor. Bayağı yukarı yani. Optik anahtarlar bayağı hızlı mekaniğe göre ve mekaniğin yaşaması muhtemel oksitlenme, çift tıklama, debounce delay gibi sorunlarına sahip değilken daha yüksek ömür ile artısına artı katıyor.
anladım çok teşekkür ederim yinede izlemek isterseniz video linkini bırakıyorum önce şöyle düşündüm acaba 20 dolar daha ekleyip Viper 8k mı alsaydım diye ama benim için ergonominin daha önemli olduğuna karar verdim haklısınız çok büyük hissedilebilir bir fark olucağını sanmıyorum.
Video linki:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
anladım çok teşekkür ederim yinede izlemek isterseniz video linkini bırakıyorum önce şöyle düşündüm acaba 20 dolar daha ekleyip Viper 8k mı alsaydım diye ama benim için ergonominin daha önemli olduğuna karar verdim haklısınız çok büyük hissedilebilir bir fark olucağını sanmıyorum.
Video linki:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu arada söylemeyi unuttum yüksek DPI ile ince atışlarda tuşa basmak için uyguladığın kuvvet ile aimin kayıyor. Bu bahsettiğim 1000 DPI ile yaşadığım. Rekabetçi oyunlarda hedefi vurmak da önemli. Hele ki aksiyon halinde ani sağa sola dönüşte veya rakip hareketli iken. Aşırı hassas DPI ile bu iş çok zor olur.
 
Bu arada söylemeyi unuttum yüksek DPI ile ince atışlarda tuşa basmak için uyguladığın kuvvet ile aimin kayıyor. Bu bahsettiğim 1000 DPI ile yaşadığım. Rekabetçi oyunlarda hedefi vurmak da önemli. Hele ki aksiyon halinde ani sağa sola dönüşte veya rakip hareketli iken. Aşırı hassas DPI ile bu iş çok zor olur.
Doğru bir arkadaşıma sordum kaç dpi kullanıyorsun diye kendisinin Razer Deathadder Elite i var Valorantta 16k normal pc de takılırken 600 dedi bende neden dedim oda daha akıcı hissediyorum dedi sensi 0.036 ve eski edpi ı ile aynı ama daha akıcı hissettiğini söyledi bende aynı şeyi denedim ve hiçbir fark olmadı akıcı da hissetmiyorum hatta edpi aynı olmasına rağmen 20k ile çok daha zor aim almaya başladım one tapleri karavana atıyorum oyüzden ben eskisi gibi devam :D
 
anladım çok teşekkür ederim yinede izlemek isterseniz video linkini bırakıyorum önce şöyle düşündüm acaba 20 dolar daha ekleyip Viper 8k mı alsaydım diye ama benim için ergonominin daha önemli olduğuna karar verdim haklısınız çok büyük hissedilebilir bir fark olucağını sanmıyorum.
Video linki:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Videoya biraz baktım, adamın video içinde paylaştığı videoyu biliyorum. Konu kesinlikle pooling rate yani raporlama hızı. Raporlama hızıyla birlikte DPI düşük ve yüksek olasılıklar da test edilmiş. Değişkenleri yorumlarken kafa karıştırır bu aynı anda iki değişkeni de değiştirirsen. Yorumlayan eleman bu yüzden olayın DPI kaynaklı olduğunu sanıyor. Asıl değişikliği pooling rate (raporlama hızı) yapıyor. Yüksek DPI ise küçük bir artı yapıyor buna. Yüksek DPI'ın o küçük artısı yüzünden adamı vuramayacaksın çok hassas fare yüzünden.
 
Videoya biraz baktım, adamın video içinde paylaştığı videoyu biliyorum. Konu kesinlikle pooling rate yani raporlama hızı. Raporlama hızıyla birlikte DPI düşük ve yüksek olasılıklar da test edilmiş. Değişkenleri yorumlarken kafa karıştırır bu aynı anda iki değişkeni de değiştirirsen. Yorumlayan eleman bu yüzden olayın DPI kaynaklı olduğunu sanıyor. Asıl değişikliği pooling rate (raporlama hızı) yapıyor. Yüksek DPI ise küçük bir artı yapıyor buna. Yüksek DPI'ın o küçük artısı yüzünden adamı vuramayacaksın çok hassas fare yüzünden.
Anladım zaten hassas fare kullanmaya alışık değilim peki bir sorum daha var ozaman bu 20k dpi neden var yada 8k pooling rate yani 8k pooling rate tamam belki işe yarıyor olabilir ki de çok gerekli değil bunların hepsi göz boyamak içinmi?
 
Anladım zaten hassas fare kullanmaya alışık değilim peki bir sorum daha var ozaman bu 20k dpi neden var yada 8k pooling rate yani 8k pooling rate tamam belki işe yarıyor olabilir ki de çok gerekli değil bunların hepsi göz boyamak içinmi?
Sensörler geliştikçe daha hassas ve doğru tarama yaptıkça otomatikmen maksimum DPI kapasitesi de artıyor eğer yazılımla yapay arttırılmıyorsa. Olan bir potansiyeli niye kullanıcıdan saklasınlar ki? Hem de reklama artı değer katıyor. Farede DPI'dan ziyade IPS (Inch başına saniyede tarama sayısı olarak çevrilebilir) ne kadar yüksek ise o kadar iyidir sensörü ve bu asıl önemli nokta. Sırf IPS'i iyi diye kötü ergonomili veya başka yönlerden oyun deneyiminize kötü etki eden bir fare de alınmaz tabi ki.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı