DLSS vs FSR

Hocam çoğu oyunda aşırı pikselleşme oluyormuş; ne derecede doğru acaba, çok oyun deneme şansınız oldu mu?

İyice incelediğim iki oyun GoW ve Cyberpunk 2077 oldu. FSR 2.1'i denedim işte fena değildi yani öyle "bu ne leş görüntü" demedim FSR 1.0'da olduğu gibi. Adamlar çalışmış geliştirmişler, bir önemli husus da eğer FSR kullanıyorsan keskinleştirme (FSR sharpening) ayarını da köklemen lazım.

Bu ultra ayarlar FSR kapalı.

Screenshot_6.jpg


Bu da ultra ayarlar + FSR 2.1 + FSR Sharpening 1.

Screenshot_7.jpg


Screenshot_8.jpg
 
3.0 yine tüm RTX kartlarda olacak mı?

Yalnızca RTX 4000. NVIDIA aksini söylemedi, ki sanmıyorum geriye dönük destek sunsunlar. Hem geliştirme ekibinin başındaki kişi "bunu eski nesillere adapte etmek çok zor" dedi hem de satış stratejisi olarak işlerine gelmeyecektir.
 
İyice incelediğim iki oyun GoW ve Cyberpunk 2077 oldu. FSR 2.1'i denedim işte fena değildi yani öyle "bu ne leş görüntü" demedim FSR 1.0'da olduğu gibi. Adamlar çalışmış geliştirmişler, bir önemli husus da eğer FSR kullanıyorsan keskinleştirme (FSR sharpening) ayarını da köklemen lazım.

Bu ultra ayarlar FSR kapalı.

Eki Görüntüle 1623143

Bu da ultra ayarlar + FSR 2.1 + FSR Sharpening 1.

Eki Görüntüle 1623142

Eki Görüntüle 1623144
Artan FPS değerine göre gayet iyiymiş. Aslında tam istediğim oyunun görsellerini atmışsınız, bayağı bir fikir edindim diyebilirim. Tekrardan teşekkür ederim:)
 
DLSS'in gafik düşürme olayı oyundan oyuna değişiyor. Çıkışını DLSS ve RT ile birlikte yapmış oyunlarda genelde güzel çalışıyor. RDR2'de görüntüyü mahvediyor.
RDR 2 de görüntüyü mü mahvediyor? bu kadar da işkembeden sallanmaz...

RDR 2 de DLSS oyunun dahili AA çözümlerinden fersah fersah daha kaliteli iş çıkarıyor. Bir TAA-FXAA aç bir de DLSS Quality aç bakalım netlik farkını göremiyorsan göz doktoruna randevu almanı öneririm.
 
İkisini de deneyimlemiş biri olarak şahsi fikrim en iyisi her zaman native(doğal) çözünürlük. Her iki sistemde de kayıpları net bir şekilde görebiliyorum hassas bir kullanıcı olarak. İkisi arasındaki değerlendirmeye gelirsek FSR 1.0' ı bir kenara bırakıyorum FSR 2 ve DLSS kıyasında gözle görülür veya göze dokunur derecede bir fark göremedim. DLSS bir tık önde olduğunu düşünüyorum genel olarak destek verdiği oyunları da düşününce. AMD kullanıcısı olarak 1440p ekranımda çok büyük FPS sorunları yaşamadığım için gerektiği takdirde 1440P nin %85-90 ına tekabul eden özel çözünürlük yaratıp oyunu o şekilde çalıştırıp RSR yi aktif ederek kalite kaybı minimum olup hatırı sayılır da performans kazancı sağlayarak kullanıyorum. İki teknolojiyi de verdikleri sonuç üzerinden dengeli buluyorum. Yaygınlaşması ve biraz daha geliştirilmesi durumunda hayat kurtaracak teknolojiler olduğunu düşünüyorum.
 
1080p ve 1440p de dlss bir tık daha iyi. 2160p de dlss vs fsr arasındaki farkı algılamanız imkansıza yakın.
Dlss 3.0 için konuşuyorum 2 saate yakın Spiderman oynadım. Herhangi bir görüntü bozulması olmadı, incelemelerine baktığımız zaman %6 ya düşürülmüş video hızında saliselik görüntü bozulması olduğu söylenmiş fakat siz kullanıcı olarak bunu fark etmeniz çok çok zor. Latency olayı mevcut evet spiderman için dlss 3.0 açtığım zaman 35 lerde an gecikme 40 lara çıkıyor. Büyük bütçeli oyunlarda sizi pek etkilemiyor ama yine de zamanla gelişicektir diye düşünüyorum.

Fsr 3.0'ı merakla bekliyorum. Şuanlık dlss daha önde duruyor. Fsr açık kaynaklı olduğu için seviyoruz kendilerini.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı