Dosya yükleme siteleri nasıl bu kadar veriyi kaldırabiliyor?

Aslinda internet alt yapisi olduktan sonra dosya saklamak baya ucuz bir islem.
Disk ucuz, fazla processing power gerektirmedigi icin enerji ve sogutma maliyeti de dusuk.
 
@The Tribal Chief Hayır Sosyal'in korumasından bahsetmiyor. O sitelerin virüs koruması iyi değil diyor. İyi olmadığından da forumda önerilmiyor diyor.
Ben Metin2 indirirken herhangi bir sorun yaşamadım. Mesela Oyunu indir | VatanSever - 23 Temmuz 2021 sitesinde bu MediaFire bulut depolaması kullanılıyor. 4,07 GB alan istiyor. Bu da mı virüslü? Discord hesaplarında yaklaşık 7K aktif kişi var. Bunun da bir zararı var mı?
Disk ucuz, fazla processing power gerektirmedigi icin enerji ve sogutma maliyeti de dusuk.
Disk ucuz derken ne demek istediniz? "processing power" kelimesinin internetten baktım ve "işleme gücü" anlamına geliyormuş. Bir de enerji ve soğutma maliye düşük olunca ne oluyor?
 
Disk ucuz derken ne demek istediniz? "processing power" kelimesinin internetten baktım ve "işleme gücü" anlamına geliyormuş. Bir de enerji ve soğutma maliye düşük olunca ne oluyor?

Sunucularin ana komponentleri arasinda , CPU - RAM -GPU - Disk , en ucuzu disktir.
Ucuzdan kastim da su, bir sunucunun disk kapasitesini 2 katina cikarmak icin odeyecegin para; islemci gucunu iki katina cikarmak icin odeyecegin paranin yaninda ufacik kalir. Ortalama bir sunucu islemcisi ile paralel onlarca disk islemi yapabilirsin. ( Compression yapmadigini varsayiyorum )

Data Center'larin en onemli gider kalemi enerjidir. Sunuculari sogutmak icin harcanan enerji, sunucularin kendi tukettigi enerjiye yaklasir, hatta verimsiz tasarlandiysa gecer bile. Ufak bir mining sistemi kuran insanin bile elektrik gideri fazla olur, miningciler bilir bu durumu.

Disk fazla enerji harcamaz, dolayisiyla cok isinmaz; sogutmaya da daha az ihtiyac olur bunu demek istiyorum. Ayrica cloud disk sistemleri surekli network trafigi olusturdugun sistemler degildir. Ornegin CS.GO sunucusu oyun boyunca ( kac kisiyle oynandigini bilmiyorum 10 ? ) 10 bilgisayardan saniyede 60 ( tick rate 'e gore degisir ) defa update alip guncelleme yapmak zorunda. Dosya paylasirken soketi acarsin, dosyayi gonderir ve kapatirsin, belki o kullanici ile 2 gun bir daha dosya transferi yapmazsin. Surekli tepede gezen bir network trafigi gormezsin.

Yine dosya paylasim sistemleri CDN kullanir, herkesce surekli kullanilan dosyalar farkli lokasyonlardaki serverlara dagitilabilir, coklanabilir. Boylece yuku dagitirsin. CS.GO orneginde verdigim gibi tek bir "oyun" olmadigi icin ayni cihazda ya da ayni ortamda birbirine gore degisken hesaplamalar yapmak zorunda degilsin. Dosyayi gonderirsin ve mesele kapanir.
 

Geri
Yukarı