Dota 2 İncelemesi

Ali Güngör

Genel Yayın Yönetmeni
Yönetici
Katılım
22 Haziran 2011
Mesajlar
53.016
Çözümler
17
Yer
İstanbul Türkiye
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Technopat
Profil Kapağı
1523300036
İlk başta sadece Warcraft’ın bir haritası olarak ortaya çıkan düşünce, çok kısa zamanda tüm dünyayı kasıp kavurdu. Defends of the Ancients, aslında ilk...
N7k12itjVHs


Daha fazlası...
 
Ya LOL'daki gibi kamerayı karaktere sabitleme var mı? Haritada yön tuşları ile değilde karakterin hareketi ile kamera hareket edecek.
Ben Dota 2 denerken bulamadım.
 
Ya LOL'daki gibi kamerayı karaktere sabitleme var mı? Haritada yön tuşları ile değilde karakterin hareketi ile kamera hareket edecek.
Ben Dota 2 denerken bulamadım.

Heronun avatarına iki veya üç kez basmanız gerek. Ancak bu özellik ile oyunda ilerleyemezsiniz. Zaten başka bir yere baktığınız zaman tekrar serbest kamera moduna geçiyor ve tekrar iki veya üç kez basmanız gerek. Bunu ayarlardan herhangi bir tuşa atayabiliyor musunuz, bilmiyorum.
 
Genel olarak güzel bir inceleme ama katılıp katılmadığım bazı noktalar:

Zira DotA, yaşanan hile olayları yüzünden oldukça kan kaybetti.

Buna katılıyorum ama diğerlerine katılmıyorum. Harita oldukça kullanışlıydı, özellikle Dota 1'de item dizmek tam bir sanattı. Dota 2'de çok kolay geldi. Beni de Dota 1'den soğutan etmen hile olmuştu ama düzelirse anında geri döner tekrar alışmaya başlarım. Bir kere Aganim kasınca herolara özel bir efekt geliyordu. Dota 2'de bunun olmaması beni hayal kırıklığına uğratmıştı.

DotA sadece bir harita olduğundan ötürü, bazı kullanıcılar kahramanların yeteneklerini birbirinden bağımsız ayrık tuşlar ile kullanmak istemiyorlardı.

O tuşlarla oynamak çok zevkliydi asıl.

Örneğin Nyx Assassin oynarken canınızın belirli bir yüzdenin altına düştüğünde bir böcek olan Nyx’in arka bacakları kırılıyor ve yürürken sürünüyormuş izlenimini veriyor.

Evet, tüm herolarda oluyor. Birisi topallıyor, birisi sürünüyor. Ama hızları değişmiyor, korkmayın. :)

Bu konuda biraz League of Legends’a benzettiğimi söyleyebilirim. Her ne kadar tamamen aynı olmasa da, oyuna başlamadan önce oynayacağınız mod türünü seçiyorsunuz. Örneğin ”Serbest Seçim”de istediğiniz kahramanı seçebiliyorsunuz. ”Az Oynanan” modda ise yeni oynayanlar için biçilmiş kaftan, zira en az oynadığınız kahramanları sistem sizin için seçiyor.

LoL'a benzetiyorum derken, anlayamadım? Bence Lol ne var ne yok, DotA 1'den almış bir oyun.

Bunlar DotA 1'de de vardı. AR, RD, CM, SD...

SD: 3 hero gelir birini seçersin.
AR: DotA 2'de ki tümü rasgele
RD: 20 Herodan seçersin.
CM: Turnuvalarda gördüğümüz. Kaptan mod.
AP: Normal, istediğin karakteri seç.


Şöyle örnek vereyim, uzun bir süre Lich oynadınız ve sonra Phantom Assassin oynamak istiyorsunuz. Sanki bir anda farklı bir oyun oynuyormuş hissine kapılıyorsunuz ve öyle bir afallıyorsunuz ki, ne olduğunu dahi anlamadan oyununuz bir anda mahvoluyor.

Olması gereken o zaten. :) Boşuna demiyoruz bilmeyenin AR modunda işi yok diye. Tabi öğrenmek için de AR modunu öneririm en çok o ayrı bir konu.:)

League of Legends gibi yüklü bir oyuncu kitlesine ulaşacağı da su götürmez bir gerçek.

LoL'da ki yaş sınırına ulaşacaksa böyle kalmasını destekliyorum. Hatta oyunu dahada zorlaştırsınlar. Dota 1'de ki item dizilişini uygulasınlar. En azından yaşı küçükler anlamaz uzak durur. LoL var işte DotA'ya bulaşmasınlar. :)
 
Son düzenleme:
Uyarı! Bu konu 10 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı