Dungeons & Dragons (Zindanlar ve Ejderhalar) Masaüstü FRP Oyunu

Karakter kağıdı hazırlamak ile başla. Burada hazır kuralları takip et.

Adım 1: Stat (Güç, Zeka, Çeviklik vs.) Değerlerinin Belirlenmesi

Statler standart D&D de şu şekilde:

STR: Strength (Güç) // Karakterin ne kadar kaslı olduğu, ağırlık kaldırabildiği, zıplayabildiği vs.
DEX: Dexterity (Çeviklik) // Karakterin ne kadar hızlı reflekslere sahip olduğu vs.
CON: Constitution (Dayanıklılık) // Karakterin canı, hasar aldığı zaman gösterdiği direnç vs.
INT: Intelligence (Zeka) // Karakterin akli özellikleri, konuşup konuşamadığından büyü yapma kapasitesine kadar.
WIS: Wisdom (Bilgelik) // Karakterin sahip olduğu bilgi seviyesi, bu düşükse eline aldığın şeyin bıçak olduğunu bile bilemezsin.
CHA: Charisma (Karizma) // İkna kabiliyetinden başlar, dış görünüşe kadar etkiler.

Ben bu adımda altı farklı stat için toplam yirmi dört d.6 zar attırıyorum. Her bir puanı hesaplarken de en küçük değeri iptal ediyorum örnek olarak bakalım:

6 1 3 4 - 5 5 6 4 - 3 3 2 6 - 1 1 5 4 - 3 4 4 1 - 4 4 6 2
13 - 16 - 12 - 10 - 11 - 14

Daha sonra bu elde edilen değerleri oyuncunun istediği şekilde puanlara dağıtmasını istiyorum. Tabi bu aşamada ırkına ve sınıfına da karar veriyor. Karakterine isim koyuyor.

Adım 2: Inventory ve Başlangıç Şans Zarı

Bunu herkes uygulamaz, ben adil bir başlangıç seviyorum. Bu sayede oyuncu ona işkece etmediğimden emin oluyor, tabi düşük atarsa da bu başlangıcı hakettiğinden.

İki adet d.20 attırıyorum. Eşyalar için attığı zar güzel gelirse, envanterini güzel silahlar ve giyisilerle, cebini altınla dolduruyorum, tabi düşük gelirse paçavralar içinde de başlayabilir.

İkinci zar, başlangıç şans zarı. Yüksek gelirse refah ve huzur içinde, düşük gelirse kendini idam hücresinde bulabilir karakter. Önemli olan senaryoyu örerken her zaman bir kaçış yolu bırakmaktır. Burada iş senin yaratıcılığna kalıyor. Önceden yazılmış kalıplar kullanma, bırak zihnin yolu çizsin, doğaçlama yap. Oynadığın oyunun sahnesiz tiyatro olduğunu unutma. "Diyor, dedi, gösterdi" gibi kalıplar kullanma, o oyunu oyna. Karakteri canlandıran arkadaşınla gardiyan gibi konuş. Daha çok eğlenirsin. :)

Adım 3: Skill'ler ve Special Ability'ler

Karakter kağıdının kalan kısımlarını kural kitabına baka baka doldur. En sıkıcı kısımdır ve uzun sürer. Herşeyin ne işe yaradığı kural kitabında yazar.

Adım 4: Oyun

Karşındaki kişi veya kişilere giriş sahnesini anlat.

Hanın üst katında bir gece önceden tutmuş olduğunuz odada buluşmak için teker teker geldiniz. Önce Ahmet sen girdin odaya, içeride bir yatak, içi su dolu, kapağı olmayan, yarısından kesilmiş bir fıçı var. Küçük bir sehpa görüyorsun yatağın yanında üzerinde bir mum var, yarısına kadar erimiş. Dışarısı karanlık, şu anda pek aç hissetmiyorsun. Bu toplantının uzun sürebileceğini hesap ettiğin için gelmeden önce pazar yerinden elma çalmıştın (karakter hırsızdır mesela). Kapı gözüne pek güvenli gözükmedi.

Sonra onun tepkisine bir süre izin ver, aradan zaman geçince bir kişiye daha giriş yaptır. Ortamın yeni halini anlat. Mesela Ahmet Mehmet'e tuzak kurmak istemiş olsun. Kapının üzerinde ağırca bir kaya koymuş olabilir. Bunu farkedip farketmeyeceği için zar attır.(d.20) Kapıyı açarken sonuçta yukarıda bir terslik varsa kapı ağır hareket edecektir. Karakterin algısı yüksekse, (DEX + WIS) böyle detayları farkedebilir. Buna bakarak başarı zorluğun kafanda belirle.

%10, d.20 üzerinde 18 atmasını bekle, ya da hesaplamaya üşeniyorsan d.100 kullan sana kalmış.

Oyununu yarat, hazır alma. :)


Özgün kaynak @bjk_03_batuhan.. Kullanmadan önce izin isteyiniz.
 
Karakter kağıdı hazırlamak ile başla. Burada hazır kuralları takip et.

Adım 1: Stat (Güç, Zeka, Çeviklik vs.) Değerlerinin Belirlenmesi

Statler standar D&D de şu şekilde:

STR: Strength (Güç) // Karakterin ne kadar kaslı olduğu, ağırlık kaldırabildiği, zıplayabildiği vs.
DEX: Dexterity (Çeviklik) // Karakterin ne kadar hızlı reflekslere sahip olduğu vs.
CON: Constitution (Dayanıklılık) // Karakterin canı, hasar aldığı zaman gösterdiği direnç vs.
INT: Intelligence (Zeka) // Karakterin akli özellikleri, konuşup konuşamadığından büyü yapma kapasitesine kadar.
WIS: Wisdom (Bilgelik) // Karakterin sahip olduğu bilgi seviyesi, bu düşükse eline aldığın şeyin bıçak olduğunu bile bilemezsin.
CHA: Charisma (Karizma) // İkna kabiliyetinden başlar, dış görünüşe kadar etkiler.

Ben bu adımda altı farklı stat için toplam yirmi dört d.6 zar attırıyorum. Her bir puanı hesaplarken de en küçük değeri iptal ediyorum örnek olarak bakalım:

6 1 3 4 - 5 5 6 4 - 3 3 2 6 - 1 1 5 4 - 3 4 4 1 - 4 4 6 2
13 - 16 - 12 - 10 - 11 - 14

Daha sonra bu elde edilen değerleri oyuncunun istediği şekilde puanlara dağıtmasını istiyorum. Tabi bu aşamada ırkına ve sınıfına da karar veriyor. Karakterine isim koyuyor.

Adım 2: Inventory ve Başlangıç Şans Zarı

Bunu herkes uygulamaz, ben adil bir başlangıç seviyorum. Bu sayede oyuncu ona işkece etmediğimden emin oluyor, tabi düşük atarsa da bu başlangıcı hakettiğinden.

İki adet d.20 attırıyorum. Eşyalar için attığı zar güzel gelirse, envanterini güzel silahlar ve giyisilerle, cebini altınla dolduruyorum, tabi düşük gelirse paçavralar içinde de başlayabilir.

İkinci zar, başlangıç şans zarı. Yüksek gelirse refah ve huzur içinde, düşük gelirse kendini idam hücresinde bulabilir karakter. Önemli olan senaryoyu örerken her zaman bir kaçış yolu bırakmaktır. Burada iş senin yaratıcılığna kalıyor. Önceden yazılmış kalıplar kullanma, bırak zihnin yolu çizsin, doğaçlama yap. Oynadığın oyunun sahnesiz tiyatro olduğunu unutma. "Diyor, dedi, gösterdi" gibi kalıplar kullanma, o oyunu oyna. Karakteri canlandıran arkadaşınla gardiyan gibi konuş. Daha çok eğlenirsin. :)

Adım 3: Skill'ler ve Special Ability'ler

Karakter kağıdının kalan kısımlarını kural kitabına baka baka doldur. En sıkıcı kısımdır ve uzun sürer. Herşeyin ne işe yaradığı kural kitabında yazar.

Adım 4: Oyun

Karşındaki kişi veya kişilere giriş sahnesini anlat.

Hanın üst katında bir gece önceden tutmuş olduğunuz odada buluşmak için teker teker geldiniz. Önce Ahmet sen girdin odaya, içeride bir yatak, içi su dolu, kapağı olmayan, yarısından kesilmiş bir fıçı var. Küçük bir sehpa görüyorsun yatağın yanında üzerinde bir mum var, yarısına kadar erimiş. Dışarısı karanlık, şu anda pek aç hissetmiyorsun. Bu toplantının uzun sürebileceğini hesap ettiğin için gelmeden önce pazar yerinden elma çalmıştın (karakter hırsızdır mesela). Kapı gözüne pek güvenli gözükmedi.

Sonra onun tepkisine bir süre izin ver, aradan zaman geçince bir kişiye daha giriş yaptır. Ortamın yeni halini anlat. Mesela Ahmet Mehmet'e tuzak kurmak istemiş olsun. Kapının üzerinde ağırca bir kaya koymuş olabilir. Bunu farkedip farketmeyeceği için zar attır.(d.20) Kapıyı açarken sonuçta yukarıda bir terslik varsa kapı ağır hareket edecektir. Karakterin algısı yüksekse, (DEX + WIS) böyle detayları farkedebilir. Buna bakarak başarı zorluğun kafanda belirle.

%10, d.20 üzerinde 18 atmasını bekle, ya da hesaplamaya üşeniyorsan d.100 kullan sana kalmış.

Oyununu yarat, hazır alma. :)


Özgün kaynak @bjk_03_batuhan.. Kullanmadan önce izin isteyiniz.
Çok yardımcı oldunuz, teşekkürler. Zarları internet üzerinden nerede bulabilirim acaba?
 
Hiç almadım emin değilim. Biraz araştırırsan bulabilirsin sanırım. Ben hep dükkanlardan, elden aldım.
 
Yıllar önce alınmış, açılmış ama hiç oynanmamış zindan ve ejdarha kutu oyununu satmak istiyorum.
 

Dosya Ekleri

  • 20150426_125021.jpg
    20150426_125021.jpg
    529 KB · Görüntüleme: 1.366
  • 20150426_125113.jpg
    20150426_125113.jpg
    398,9 KB · Görüntüleme: 2.681
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı