E-Spor Oyunları Neden Daha Az Kaynağa Ihtiyaç duyuyor?

Katılım
6 Temmuz 2018
Mesajlar
13.383
Makaleler
20
Çözümler
142
Yer
Nordschleife
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
BF5, CS:GO, R6, WoT gibi online ağırlıklı oyunlarda çok yüksek FPS almak mümkün iken aynı donanıma sahip bir bilgisayarda AC, Far Cry ve birçok yeni çıkan oyunda çok daha az FPS alıyoruz. Bunun temel sebebi nedir?
 
AAA oyunlardaki grafik detayı ve yapay zeka bunun en önemli faktörleri. CS:GO, R6 gibi oyunları aynı küçük haritada oynuyoruz. AC ya da RDR2 gibi açık dünya oyunlarında durumlar farklı. Yaşayan bir dünya yaratmak zorundasınız. Ayılar, geyikler, insanlar, gemiler, trenler olmak zorunda. Birbirini o kadar az tekrar etmeleri gerekiyor ki sizin gözünüze takılmasın. Ama online tabanlı oyunlarda alan aynı ve çok çok küçük olduğu için sistem gereksinimleri otomatik olarak düşüyor.

Grafik detayı olarak da çok fark var aralarında. Online tabanlı oyunlarda genelde pek gözümüze batmaz hava durumu vb şeyler. Rüzgar esiyor, rüzgara göre otlar hareket ediyor gibi gibi bir sürü ince detayları işliyorlar.
 
E-Spor amacı ile tasarlanan oyunların grafik motorları ve grafik kalite detayları diğer kıyasladığınız oyunlara göre düşük seviyede tasarlanır. Bunun dışında haritadaki detaylar, büyüklüğü, açık dünya, çeşitlilik gibi unsurlarda değişiklik gösterir. Örneğin bir oyun size 30 çeşit karakter çizerken diğeri 5 çizebilir, bir oyun size otları çeşitli gösterip rüzgarla yayılımını gösterirken diğeri bunları pas geçebilir, bir kısım detayı fark etmemeniz dahi mümkün, o yüzden sorgulalamanız normal.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı