Ekran kartında en önemli olan şey GPUdur daha sonra bellek bant genişliği gelir. Kartın hangi tip belleklerle çalışacağı GPUya bağlıdır. Ama GPU son derece kompleks bir yapıya sahiptir. GPU aynı tip işi yapan ünitelerden oluşmaz. Bunun Shaderları var, ROP üniteleri var, TMUları var, asenkron işlem üniteleri var, cache bellek kademe ve boyutları var, varoğlu var. En önemlisi de mimari denen şey var. Her GPUnun felsefesi aynı değil bir kere. Bu durumda ne oluyor? A GPUsu bir oyunda B GPUsundan daha iyi sonuç verirken başka bir oyunda tam tersi olabilir. Hatta aynı oyunda ayarlar değiştiği anda bile olabilir. Daha da ötesi oyundaki her sahne farklı büyüklükte ve tarzda işlem gücü gerektirir. Satın alacak kullanıcı ya bu işlerin detaylarını çok iyi bilecek ya da test sonuçlarına güvenecek.