Elektro gitarda doğaçlama sololar ve şarkı yazma çabaları

kmlsat

Picopat
Katılım
27 Ocak 2024
Mesajlar
109
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba. Ben birkaç yıldır elektrogitar ile uğraşan biriyim. Son zamanlarda blues müzik üzerine yoğunlaştım ve bu tarzda az da olsa doğaçlama sololar çalabiliyorum. Çaldığım cümleleri dinleyen sıradan insanlar genelde beğeniyor ancak ben bu cümleleri aşırı bir müzik teorisi ya da modulasyon kullanarak elde etmiyorum. Sadece major ve minor gamlar üzerinde gezinerek cümleler kuruyorum bu sebepten dolayı hem kendi şarkılarımı, bestelerimi nasıl yazacağımı bilmiyor hem de bir grupta çalarken müzik teorimin azlığının bana diğer enstrumanlar ile uyum açısından problemler yaşatmasından korkuyorum. Sizce daha iyi bir müzik teorsine sahip olmak için nasıl bir yol izlemeliyim? Şimdiden yardımcı olan herkese çok teşekkür ediyorum.

Not: Parayla satın alınabilen kurs ve benzeri şeyleri önermeyiniz. Maalesef şu an için onlara ayırabileceğim bir bütçem yok.
 
Merhaba. Ben birkaç yıldır elektrogitar ile uğraşan biriyim. Son zamanlarda blues müzik üzerine yoğunlaştım ve bu tarzda az da olsa doğaçlama sololar çalabiliyorum. Çaldığım cümleleri dinleyen sıradan insanlar genelde beğeniyor ancak ben bu cümleleri aşırı bir müzik teorisi ya da modulasyon kullanarak elde etmiyorum. Sadece major ve minor gamlar üzerinde gezinerek cümleler kuruyorum bu sebepten dolayı hem kendi şarkılarımı, bestelerimi nasıl yazacağımı bilmiyor hem de bir grupta çalarken müzik teorimin azlığının bana diğer enstrumanlar ile uyum açısından problemler yaşatmasından korkuyorum. Sizce daha iyi bir müzik teorsine sahip olmak için nasıl bir yol izlemeliyim? Şimdiden yardımcı olan herkese çok teşekkür ediyorum.

Not: Parayla satın alınabilen kurs ve benzeri şeyleri önermeyiniz. Maalesef şu an için onlara ayırabileceğim bir bütçem yok.
Youtube yada Udemy üzerindeki ücretsiz müzik teorisi kurslarına göz atmanızı öneririm.
 
YouTube'ya da Udemy üzerindeki ücretsiz müzik teorisi kurslarına göz atmanızı öneririm.

YouTube üzerinden baktım ama büyük birçoğunluğu basit kaçıyordu zaten bildiğim konuları anlatıyorlardı birkaç tane buldum şu anda onları izliyorum Udemy ise hiç kullanmadım üzerinde ücretsiz kurslar olduğunu bilmiyordum şimdi onlara da bir bakacağım.

Edit: Udemy üzerinde biraz gezindim ancak pek de bana göre bir şey bulamadım bana göre çok temel kaçan konular vardı gamları, akor oluşturmayı, basit akor yürüyüşlerini zaten biliyorum öğrenmek istediğim şeyler daha ileri seviye örneğin bas riffleri ile baterinin uyumu, solo gitar ve şarkının geri kalan kısmının uyumu gibi konular kısacası daha çok bir grupla nasıl uyum içinde çalışabileceğim gibi konuları anlamaya çalışıyorum.
 
Son düzenleme:
YouTube üzerinden baktım ama büyük birçoğunluğu basit kaçıyordu zaten bildiğim konuları anlatıyorlardı birkaç tane buldum şu anda onları izliyorum Udemy ise hiç kullanmadım üzerinde ücretsiz kurslar olduğunu bilmiyordum şimdi onlara da bir bakacağım.

Edit: Udemy üzerinde biraz gezindim ancak pek de bana göre bir şey bulamadım bana göre çok temel kaçan konular vardı gamları, akor oluşturmayı, basit akor yürüyüşlerini zaten biliyorum öğrenmek istediğim şeyler daha ileri seviye örneğin bas riffleri ile baterinin uyumu, solo gitar ve şarkının geri kalan kısmının uyumu gibi konular kısacası daha çok bir grupla nasıl uyum içinde çalışabileceğim gibi konuları anlamaya çalışıyorum.
Birkaç yıl bu yeteneğin gelişimi için yeterli süre değil. Çaldıklarınızı kaydederek ilerleyin. Kaydettiklerinizi dinleyin ve yorumlayın. Gereksiz tınlayan nota tercihleri, Dominat / Dissonant notaları fark edin. Bu partta neyi yapsaydım daha iyi olabilirdi? Gibi.
 
Birkaç yıl bu yeteneğin gelişimi için yeterli süre değil.

Evet, biliyorum ancak yine de bu alanda gelişmek için çalışmaya bu zamanlarda başlamam daha doğru olmaz mı? Gitara başlayalı neredeyse 6-7 yıl olacak belki birkaç yıl biraz daha az anlaşılıyor da olabilir bunu düzeltmek istedim.

Çaldıklarınızı kaydederek ilerleyin. Kaydettiklerinizi dinleyin ve yorumlayın. Gereksiz tınlayan nota tercihleri, dominat / dissonant notaları fark edin. Bu partta neyi yapsaydım daha iyi olabilirdi? Gibi.

Aslında şu sıralar yapmaya çalıştığım şeyler de bunlar genellikle beni değerlendirmeleri için ailem ya da arkadaşlarımın yanında çalıyorum genel olarak dinleyenler beğeniyor çaldıklarımı kaydedip sonrasında tekrar dinliyorum ilk başta canlı olarak çaldığım zaman kimi farklı notların cümlelerim içerisinde tınladığını duyamıyorum yani bildiğiniz araya bir yere kaynıyorlar ve orada kendilerine has bir duygu oluşturuyorlar açıkçası bu tarz tansiyonlar oluşturmak işin sevdiğim taraflarından tabii bunun ton ile alakasız notalar basılması olarak anlaşılmasını istemem daha çok örnek aldığım gitaristlerin (b. B king stevie ray vaguhan, david gilmour, Gary Moore, andy timmons...) Cümlelerinde de bu gibi tansiyon kurma olayı (müzik teorisi açısından nasıl tanımlandığını bilmiyorum ben sadece nasıl hissettirdiği açısından konuşuyorum) ile sıklıkla karşılaşıyorum dominant notanın ise ne olduğunu bilmiyorum şimdi araştırmaya başlıyorum tekrardan teşekkür ediyorum ayrıca özellikle merak ettiğim bir konu bir grup ile çalışmanın müzik teorisi açısından ne kadar bilgi gerektirdiği şimdilik backing trackler üzerinde dolaşırken bir sorunum yok ancak ileride grupla çalışmak istediğimde nasıl sorunlar yaşayabilirim gibi sorular benim kafamı çok karıştırıyor.
 
özellikle merak ettiğim bir konu bir grup ile çalışmanın müzik teorisi açısından ne kadar bilgi gerektirdiği şimdilik backing trackler üzerinde dolaşırken bir sorunum yok ancak ileride grupla çalışmak istediğimde nasıl sorunlar yaşayabilirim gibi sorular benim kafamı çok karıştırıyor.
Eğer blues seviyorsanız; B.B king in katacağı hiç bir şey olmayacaktır. Artık çok demode.
S.R.V ömrünü tek bir gam ile geçirmiş bir Blues gitaristidir. Ancak yine de çok örnek alınan bir gitarist.
Bu kulvara Robben FORD' u tavsiye ederim. Blues / jazz armonisini en başarılı şekilde harmanlayan gitarist olarak görüyorum. Ayrıca blues içinde bir çok yaratıcı modülasyon öğrenebilirsiniz.
Andy Timmons dinlemesem de, yaratıcı bulduğum bir gitarist.

Alt yapı üstüne çalışmak ya da şarkıya eşlik ederek çalışmak yapılabilecek en kötü hatadır. Zamanlama, tempo hatalarınızı kaçırsanız dahi fark edemezsiniz. Bir orkestra ile çalıştığınızda bunların hepsi gün yüzüne çıkar.

Eğer tempo ile çalışma alışkanlığınız yok ise, gruplar ile çalıştığınızda metronom uyumunuz olmaz. Vurgularınız hatalı ise; doğru ritmde çalsanız dahi dağınık ve salaş duyulursunuz.

O sebeple metronom duyarak değil, tempo tutarak çalmaya alışmanız gerekiyor. Metronom duyarak çalanlar sadece klasik müzik orkestralarıdır. Tempo tutmaları yasaktır çünkü gürültü olur.
Sahnede / grupta kimse sizin kulağınıza metromom vermeyecek. Kick vuruşları ile temponuzu eşitleyeceksiniz. Tekrar ediyorum; duyarak değil. Ayak temposu yapın.Ve alışkanlık haline getirin. Bu sizin vurgularınızı kuvetlendirir. Nota sürelerini bölme ve uyma hissiyatınız için çok önemlidir.
 
Eğer blues seviyorsanız; b. B king in katacağı hiçbir şey olmayacaktır. Artık çok demode.
S. R. V ömrünü tek bir gam ile geçirmiş bir blues gitaristidir. Ancak yine de çok örnek alınan bir gitarist.
Bu kulvara robben Ford'u tavsiye ederim. Blues / jazz armonisini en başarılı şekilde harmanlayan gitarist olarak görüyorum. Ayrıca blues içinde birçok yaratıcı modülasyon öğrenebilirsiniz.
Andy timmons dinlemesem de, yaratıcı bulduğum bir gitarist.

B. B King'in aslında bend yaparak yarattığı tansiyon olayını seviyorum bu gibi cümlelerini örnek alıyor, taklit ediyorum robben Ford'u ise ilk defa duyuyorum ama anlattığınız gibi ise gerçekten bana çok yardımcı olacağını düşünüyorum andy timmons ise idolüm diyebilirim o kadar yaratıcı ki... Özellikle doğaçlama çalma konusunda çok büyük bir yeteneği var yapmayı en çok istediğim şey de bu.

Altyapı üstüne çalışmak ya da şarkıya eşlik ederek çalışmak yapılabilecek en kötü hatadır. Zamanlama, tempo hatalarınızı kaçırsanız dahi fark edemezsiniz. Bir orkestra ile çalıştığınızda bunların hepsi gün yüzüne çıkar.

Aslında bir backing track ya da şarkıya eşlik ettiğim zaman ile ayağım ile kendime bir tempo tutuyorum ve o şekilde çalıyorum aslında tempo kaçırdığımı pek sanmıyorum çünkü ikinci defa kayıtlarımı dinlerken hiç öyle bir sorunla karşılaşmadım ama öneririnizi dikkate alıp artık altyapısız çalışacağım.

O sebeple metronom duyarak değil, tempo tutarak çalmaya alışmanız gerekiyor. Metronom duyarak çalanlar sadece klasik müzik orkestralarıdır. Tempo tutmaları yasaktır çünkü gürültü olur.
Sahnede / grupta kimse sizin kulağınıza metromom vermeyecek. Kick vuruşları ile temponuzu eşitleyeceksiniz. Tekrar ediyorum; duyarak değil. Ayak temposu yapın. Ve alışkanlık haline getirin. Bu sizin vurgularınızı kuvetlendirir. Nota sürelerini bölme ve uyma hissiyatınız için çok önemlidir.

Metronomu genelde doğaçlama çalmaya çalışırken değil de antrenman yapmak için düz gamı inip çıkarken kullanıyorum onun dışında doğaçlama çalmaya çalışırken metronom yerine kendim ayak tempomu tutuyorum sanırsam doğrusu da bu.
 

Geri
Yukarı