Error CS1513: } expected HATASI

bran3444

Centipat
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
8
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
-Arkadaşlar oyun yapmak için kodlama yapıyorum fakat 'error CS1513: } expected ' HATASI veriyor. Yazdıklarım ise bunlar yardımcı olur musunuz?
 

Dosya Ekleri

  • ABC.jpg
    ABC.jpg
    216,1 KB · Görüntüleme: 39
C#:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Vikingy : MonoBehaviour {
 
    private Rigidbody2D rb;
    float speed = 2f;
 
    void Start() {
        rb = GetComponent<Rigidbody2D>();
    }

    void Update() {
    
        if (Input.GetKey(KeyCode.W))
            rb.AddForce(Vector2.up * speed);
    
        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
            rb.AddForce(Vector2.left * speed);
    
        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
            rb.AddForce(Vector2.right * speed);
    }
}
Düzelt düzelt bitmiyor ki.
-Type or namespace definition or expected end of file- hatası veriyor şimdide
 
C#:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Vikingy : MonoBehaviour {
 
    private Rigidbody2D rb;
    public float speed = 2f;
 
    void Start() {
        rb = GetComponent<Rigidbody2D>();
    }

    void Update() {
    
        if (Input.GetKey(KeyCode.W))
            rb.AddForce(Vector2.up * speed);
    
        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
            rb.AddForce(Vector2.left * speed);
    
        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
            rb.AddForce(Vector2.right * speed);
    }
}
 
C#:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Vikingy : MonoBehaviour {

 private Rigidbody2D rb;
 public float speed = 2f;

 void Start() {
 rb = GetComponent<Rigidbody2D>();
 }

 void Update() {

 if (Input.GetKey(KeyCode.W))
 rb.AddForce(Vector2.up * speed);

 if (Input.GetKey(KeyCode.A))
 rb.AddForce(Vector2.left * speed);

 if (Input.GetKey(KeyCode.D))
 rb.AddForce(Vector2.right * speed);
 }
}

Şükür oldu hocam eyvallah.

C#:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Vikingy : MonoBehaviour {

 private Rigidbody2D rb;
 public float speed = 2f;

 void Start() {
 rb = GetComponent<Rigidbody2D>();
 }

 void Update() {

 if (Input.GetKey(KeyCode.W))
 rb.AddForce(Vector2.up * speed);

 if (Input.GetKey(KeyCode.A))
 rb.AddForce(Vector2.left * speed);

 if (Input.GetKey(KeyCode.D))
 rb.AddForce(Vector2.right * speed);
 }
}

C#:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Vikingy : MonoBehaviour {

 private Rigidbody2D rb;
 public float speed = 2f;

 void Start() {
 rb = GetComponent<Rigidbody2D>();
 }

 void Update() {

 if (Input.GetKey(KeyCode.W))
 rb.AddForce(Vector2.up * speed);

 if (Input.GetKey(KeyCode.A))
 rb.AddForce(Vector2.left * speed);

 if (Input.GetKey(KeyCode.D))
 rb.AddForce(Vector2.right * speed);
 }
}

Hocam son bir soru. W tuşunu nasıl zıplama olarak ayarlayabilirim? Speed yerine jump yazdım olmadı.
 
Son düzenleme:
Şükür oldu hocam eyvallah.

Hocam son bir soru. W tuşunu nasıl zıplama olarak ayarlayabilirim? Speed yerine jump yazdım olmadı.

Konuya hort diye daliyorum kusura bakmayin sanirim eğitim videosu izliyorsunuz Unity'de oyun yapiyor iseniz ve sifirdan direk eğitim videosuyla daliyor iseniz bu ileride büyük problemlere yol açar. Her işte olduğu gibi bunun öncesini de öğrenmelisiniz, nasıl çarpim tablosunu bilmeden matematim yapamiyorsak Unity'de az buçuk C# bilgisiz oyun yapamayiz. Berkaprod gibi birkaç Türkçe içerik üreticilerine bakmanizi öneririm temel ve anlaşilir anlatiyorlar C#'dilini.
Soruna gelirsek.
Her şeye Speed atamişsiniz. Atadiğiniz tuşlarla şu an sadece yürüyebilirsiniz W ile ziplamak için şunu kulanabiliriz.

C#:
if (Input.GetKey(KeyCode.W))
 rb.AddForce(Vector3.up*3);

Addforce ye Vector3 cinsinden bir kuvvet kulandik ve bunu 3 ile çarptik/katladik.
 
Konuya hort diye daliyorum kusura bakmayin sanirim eğitim videosu izliyorsunuz Unity'de oyun yapiyor iseniz ve sifirdan direk eğitim videosuyla daliyor iseniz bu ileride büyük problemlere yol açar. Her işte olduğu gibi bunun öncesini de öğrenmelisiniz, nasıl çarpim tablosunu bilmeden matematim yapamiyorsak Unity'de az buçuk C# bilgisiz oyun yapamayiz. Berkaprod gibi birkaç Türkçe içerik üreticilerine bakmanizi öneririm temel ve anlaşilir anlatiyorlar C#'dilini.
Soruna gelirsek.
Her şeye Speed atamişsiniz. Atadiğiniz tuşlarla şu an sadece yürüyebilirsiniz W ile ziplamak için şunu kulanabiliriz.

C#:
if (Input.GetKey(KeyCode.W))
 rb.AddForce(Vector3.up*3);

Addforce ye Vector3 cinsinden bir kuvvet kulandik ve bunu 3 ile çarptik/katla
eyvallah hocam
 

Geri
Yukarı