Unity C# "error CS1513: }" expected hatası

C#:
using UnityEngine;

public class robot : MonoBehaviour
{
    public float velocity = 1f;
    public RigidBody2D rb2D;
   
    void Update()
    {
        if (Input.GetMouseButtonDown(1))
        {
            rb2D.velocity = Vector2.up * velocity;
        }
    }
}

Bu şekilde olmalı.
Bir kaç ayar yaptım Allah razı olsun hocam :).
Bundan sonra bu çıktı robota her tıkladığımda zıplaması lazım ama bir kere tıklıyorum kasıyor bu çıkıyor:).
 

Dosya Ekleri

  • Adsız.jpg
    Adsız.jpg
    138 KB · Görüntüleme: 21
Son düzenleme:
RigidBody2D objesini inspector penceresinden referansını eklemeniz gerekli.

Yani rigidbody'si olan oyun objesini scriptin rigidbody isteyen alanına sürekleyip bırakmanız lazım.
 
Unity'nin arayüzünden rd2D'nin sürükle bırak ile içerisinin doldurulması gerekiyor.
Çünkü şu anki kod parçasında rb2D referansı karşılıksız ve NullReferenceException vermeye meyilli.
↑ Burada bahsetmiştim. ↑

"NullReferenceException"'ın Unity karşılığı UnassignedReferenceException'mış. Yani atanmamış referans özel durumu.

Bu exception'ın atası NullPointerException'dır. Yeni C++ programlama başlamış kişilerin korkulu rüyası.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı