Eski Need for Speed oyunlarının Remastered versiyonları çıkar mı?

II. Wilhelm

Hectopat
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
863
Makaleler
2
Çözümler
2
EA son zamanlarda çok saçmaladı diye düşünüyorum. Anthem ve sonrasında çıkardığı oyunların önemli bir kısmında eksiklikler vardı. Bunlardan birisi de NFS serisiydi. Her ne kadar Unbound'u çok beğensem de seri iyiye gitmiyor maalesef.

NFS'nin açtığı yolda artık Forza serisi gidiyor diyebiliriz. Eski oyunlarını yeniden satışa sunarak (remake olabilir, Remastered olabilir) bunun önüne kolayca geçemezler mi sizce de? Özellikle Reddit'te eski oyunlara (u2, MW ve Carbon) karşı çok büyük bir ilgi var. Buna rağmen EA'in NFS oyunlarının eski sürümlerini bile dijitalde satmaması bana çok aptalca geliyor. Remasterlayıp, oyunlara Online servis koysa üç oyunu da on yıldır çıkan NFS oyunlarının toplam satış sayısı ikiye katlar.

Lisans problemi olduğunu dile getirenler var ama müzik lisansı EA için gerçekten hiçbir şey ifade etmemeli. Parasal anlamda EA zengin bir firma ve müzik lisansı gibi bir konuda yatırım yapabilecek kadar parası olduğunu düşünüyorum. "EA Black box kapatıldı, bu yüzden çıkmıyor." diyenler de olabilir ama EA Black box kapatıldığı için lisans hakları EA'ye geçmedi mi? Geçmiş olacak ki 3 sene önce, "artık NFS Carbon'u dijital platformlardan kaldırıyoruz." diye açıklama yaptılar. Eski NFS oyunlarını modlamaktan ve yamalamaktan yoruldum arkadaşlar. :D sizinle de düşüncelerimi paylaşmak istedim. Umuyorum ki, EA artık önümüzdeki senelerde satışa sunar şu oyunları.
 
Hocam ben de numara numara gideyim.
1- Şu anda eski NFS'ler bilgisayarımda var, sıkı bir Underground 2 hayranı olarak artık devirlerinin geçtiğini düşünüyorum. Yapmaları gereken 2 şey vardı. Birincisi "Vurucu" oyunlar yapmaktı ikincisi ise kontrollerdi. Shift'ten bu yana kontrolleri adam akıllı bir NFS'ye denk gelmedim desem yeridir. Payback birazcık kotarıyordu o da birazcık. Öte yandan vurucudan kastım The Run gibi bir oyundu ama o biraz kısa biraz da yavan kaldı. Yani Payback biraz dediğim gibi o tarzdaydı ne bileyim aracımızı kaybediyoruz intikam peşine düşüyoruz falan ama henüz bitirmeden sildim. Çünkü araba ile aramda o bağı hissedemiyordum, öyle yalın, hisli bir oyun değil maalesef.

2- Remastered konusunda sırf NFS değil çoğu oyunun "boş" olduğunu düşünüyorum. Kullanıcıların yaptığı Redux türü modlar çok daha başarılı.

3- 2012 Most Wanted'ı değil Payback'i kast etmiştim. Dediğim gibi arabamızı kaybedip sıfırdan intikam hırsıyla başlıyoruz. Biraz da o eski NFS'ler bize o dönemi anımsattığı için öyle hissediyoruz bence.
Remastered konusunda katılıyorum. Yine de remasteredlarla birlikte online da getirileceği için oyun çok fazla satacaktır. Payback'i oynamadım ama Steam'de sahip olduğum tek Nfs'dir kendisi :D . Nfs Heat oynarken çok zevk almıştım mesela, zira Nfs Unbound oynarken de aşırı eğlendim. Ama seri gittikçe küçülüyor. Sebebini çözemiyorum. (Bence gittikçe daha eğlenceli oluyor ama insanlar beğenmiyor.)
 
Remastered konusunda katılıyorum. Yine de Remastered'larla birlikte Online da getirileceği için oyun çok fazla satacaktır. Payback'i oynamadım ama Steam'de sahip olduğum tek NFS'dir kendisi :D. NFS Heat oynarken çok zevk almıştım mesela, zira NFS unbound oynarken de aşırı eğlendim. Ama seri gittikçe küçülüyor. Sebebini çözemiyorum. (bence gittikçe daha eğlenceli oluyor ama insanlar beğenmiyor.

Size katılıyorum. Bencede her oyunu güzel ama sürekli insanlar bir şeyden şikayetçi oluyor.
 
Remastered konusunda katılıyorum. Yine de remasteredlarla birlikte online da getirileceği için oyun çok fazla satacaktır. Payback'i oynamadım ama Steam'de sahip olduğum tek Nfs'dir kendisi :D . Nfs Heat oynarken çok zevk almıştım mesela, zira Nfs Unbound oynarken de aşırı eğlendim. Ama seri gittikçe küçülüyor. Sebebini çözemiyorum. (Bence gittikçe daha eğlenceli oluyor ama insanlar beğenmiyor.)

Hocam şimdi Pro Street çıktı, eh işte bir sürüşü vardı. Araçlar daha kütük gibi hissettiriyordu. Oysa Most Wanted ve Carbon'da sürüş gayet iyiydi. Aslında en iyisi UG ve UG 2 idi, özellikle UG2 bol bol simülasyon özelliği içeriyordu. Most Wanted ve Carbon'da çok daha basit ve gerçek dışı bir motor kullanmış olmalarına rağmen yüksek hızlarda sırıtmadığı için, özellikle Most Wanted'ın o tatlı sonbahar havası, Mia, M3 GTR gibi etmenlerin hatrına fena tuttu o oyun. Carbon ise çok daha kasvetli, iç kapatan bir havada geçtiği için teknik olarak Most Wanted'ın aynısı olsa da pek tutulmadı. Pro Street dediğim gibi araç sürüşü kütük gibiydi. Undercover ise tam tersi arabalar uçurtma gibiydi ve fizikler iyice aptallaşmıştı. Yani grafikleri dışında 1998'de çıktı deseler inanılır o kadar kötü bir fiziği vardı.
Shift ve Shift 2 çıktı. İki oyun da hem grafik hem içerik olarak muhteşemdi. Gel gelelim iki oyunda da kontroller çok sıkıntılı. Yani tepkiler gecikmeli ve fazla fazla veriyor. Her iki oyunu da klavye, F710, Dualsense ve G27 ile oynamaya çalıştım ama mümkün değil araca hakim olamıyorsunuz. Aynı dönemde çıkan GRID'e girince "Oh be" diyorum öyle bir fark var arada. GRID'de araç klavyeyle sürerken bile vücudumun bir parçası gibi hissettiriyor. Tıpkı Underground 2 gibi. Eğer Shift 2'nin kontrolleri GRID gibi olsaydı gelmiş geçmiş en iyi yarış oyunlarından birisi olurdu.
Ondan sonraki NFS'lerde de bu kontrol sorunu bitmedi. Yani NFS 2015 oynayayım dedim, grafikleri olsun atmosferi olsun beni içine çekmeyi başardı. Her ne kadar teknik olarak başarılı bulmasam da (Kadranda 300 km yazıyor ama 80 ile gider gibi çünkü oyun haritanın daha ilerisini yeterince hızlı yükleyemiyor) atmosferi harikaydı. Stop lambalarının, arabanın üstündeki yağmur damlalarının görüntüsü harikaydı. Gel gelelim viraja girerken araba drifte mi saracak yola mı tutunacak kestirmek imkansız. Her virajda arabanın ne yapacağını bilemeden dönmek de sıkıntı. Payback deseniz sürüşü tamam atik, canlı ama araçlar ışın gibi keskin dönebiliyor. Arcade yapı için kabul edilebilir ama ben virajda biraz da drift atarak dönmek istiyorum. Zınk diye yola gerçek üstü tutunması gözümü tırmalıyor.

Hani uzun uzun örneklerle anlattım ama NFS serisinin en büyük sorunlarından birisi de kontroldü. Bu sorun 2012 Most Wanted'da da vardı yine. Halbuki bir yarış oyununda en önemli şeylerden birisi araca hakim olabilme hissidir, o aracın ne yapacağını hissedebilmektir. NFS'lerde bu eksikti hep.
 

Geri
Yukarı