İdeal durumda monitörün Hz'i ile oyunun FPS'i eşit olmalıdır. Aksi taktirde tearing problemi yaşarsınız. Bunun için V-Sync teknolojisi vardır, Oyunun maksimum FPS'ini sabitler ancak input lag yaratır ve bilgisayarınız sürekli sınırladığınız FPS'i sağlayamıyorsa yani FPS, monitörün gösterdiğinden düşük olursa gene tearing problemi yaşarsınız.
Bunların bütün hepsini ise VRR yani G-Sync veya Freesync çözer. Monitör FPS'i oyun FPS'ine göre dinamik olarak ayarlanır. Hem input lag girmez hem de tearing problemine mağruz kalmazsınız.
Sorunuzun cevabına gelirsek VRR destekli bir monitörde VRR kullanmak, VRR desteklemeyen bir monitörde ise V-Sync veya triple buffering kullanmak input lag arttırıma rağmen tearing olmayan bir görüntü için elzemdir.