FX 6300 vs FX 8320

FX 8320 şuan piyasadaki Ekran Kartlarının hepsini sorunsuz kaldırır darboğaz sorunu oluşturmaz tabi 4 Bin TL lik GTX TİTAN lardan bahsetmiyorum :cool:

FX 6300 ise yine aynı şey geçerlidir fakat yüksek Kartlara geldiğinde darboğaz yapma sorunu olabilir ama buda küçük bir O.C ile çözülüyor tabi ki imkan varsa 8320 ama imkan yoksa FX 6300 de sizi pişman etmez :like:
 
100 TL. ise al derim. Fazla mal göz çıkartmaz. Ama işin oyunsa o 100 TL. ye bir üst seviye ekran kartı alacaksan FX-6300 iş görür takılma kullanıyorum sıkıntı çıkartmadı.
 
Benim kendi görüşüm,HD7850 gibi kartlar için 6300,GTX 770 gibi kartlar için 8320 diyorum.6300 şimdi darboğaz yapmıyorsa 1 seneye yapmaya başlar bence.Ama 8320 ileriye dönük bir işlemci.Kolay kolay darboğaz yapacağını sanmıyorum.Bence FX 8320.
 
Bazı oyunlarda darboğaz yaratabilir. Darboğaz derken ne anladığımız önemli. "İdeal bir frame time ile beraber 60 fps'yi tutturdukdan sonra ister 60 ister 100 fps olsun" derseniz şu anda çok az oyunda darboğaz yaşarsınız. Durumu test etmek çok kolay: Oynadığınız oyunda çözünürlük ve grafik detaylarını aşırı değiştirdiğiniz halde kare oranında dramatik bir oynama olmuyorsa (oyunun da kendine özel sorunları olmadığını ve RAM, Anakart -ve bazı oyunlarda da HDD- gibi donanımlarda olağanüstü bir sıkıntı olmadığını varsayıyorum) CPU darboğazından muzdaripsiniz demektir.

8320'nin ise şimdiki oyunların neredeyse hiçbirinde bir getirisi yok. İlerisini bilemeyiz. AMD GPUlarda CPU-->GPU arası render dataları tek bir thread üzerinden taşınıyor. Diğer çekirdekler yan gelip yatmasalar da saat hızı açısından avantajlı bir 6 çekirdek 8 çekirdekten daha iyi durumda.

Bu durumda kurtuluş ümitlerinden bir tanesi de Mantle. Mantle hem multithread render edememe sorununu hem de CPU darboğazı sorununu çözmeyi hedefliyor. Eğer bu API yaygınlaşırsa durum hem AMD, hem nvidia hem de Intel kullanıcılarının(dikkat ederseniz firmaların demiyorum kullanıcılarının diyorum) yararına olacak. Burada top oyun yapımcılarında. Eğer hızlı bir şekilde benimserlerse işin rengi değişebilir. Çok şükür Crytek de Mantle'ı destekleyecek.
 
Son düzenleme:
Uyarı! Bu konu 10 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı