Bazı oyunlarda darboğaz yaratabilir. Darboğaz derken ne anladığımız önemli. "İdeal bir frame time ile beraber 60 fps'yi tutturdukdan sonra ister 60 ister 100 fps olsun" derseniz şu anda çok az oyunda darboğaz yaşarsınız. Durumu test etmek çok kolay: Oynadığınız oyunda çözünürlük ve grafik detaylarını aşırı değiştirdiğiniz halde kare oranında dramatik bir oynama olmuyorsa (oyunun da kendine özel sorunları olmadığını ve RAM, Anakart -ve bazı oyunlarda da HDD- gibi donanımlarda olağanüstü bir sıkıntı olmadığını varsayıyorum) CPU darboğazından muzdaripsiniz demektir.
8320'nin ise şimdiki oyunların neredeyse hiçbirinde bir getirisi yok. İlerisini bilemeyiz. AMD GPUlarda CPU-->GPU arası render dataları tek bir thread üzerinden taşınıyor. Diğer çekirdekler yan gelip yatmasalar da saat hızı açısından avantajlı bir 6 çekirdek 8 çekirdekten daha iyi durumda.
Bu durumda kurtuluş ümitlerinden bir tanesi de Mantle. Mantle hem multithread render edememe sorununu hem de CPU darboğazı sorununu çözmeyi hedefliyor. Eğer bu API yaygınlaşırsa durum hem AMD, hem nvidia hem de Intel kullanıcılarının(dikkat ederseniz firmaların demiyorum kullanıcılarının diyorum) yararına olacak. Burada top oyun yapımcılarında. Eğer hızlı bir şekilde benimserlerse işin rengi değişebilir. Çok şükür Crytek de Mantle'ı destekleyecek.