G-Sync açıkken V-Sync açılmalı mı?

G-sync çalışması için fps inin 144 ün altında olması lazım. V-sync da maksimum 144fps almanı sağladığı için gerekir.
 
G Sync ekran kartı ile monitörün senkron bir şekilde çalışmasını sağlar. Ekran kartının anlık değerlerini monitörle eşitler, 144 anlık değeri alırsan monitör 144 HZ çalışır. V sync ise fps düşürür, yani mantıksız.

G sync monitörünün hz değerinin üstünde bir fps alıyorsan devre dışı kalır.
 
G Sync ekran kartı ile monitörün senkron bir şekilde çalışmasını sağlar. Ekran kartının anlık değerlerini monitörle eşitler, 144 anlık değeri alırsan monitör 144 HZ çalışır. V sync ise fps düşürür, yani mantıksız.

G sync monitörünün hz değerinin üstünde bir fps alıyorsan devre dışı kalır.
V-Sync fps düşürmüyor, sadece monitörün maksimum yenileme hızını maksimum FPS olarak ayarlar. Söz konusu monitör 144hz olduğu için V-Sync açınca FPS 144 ü geçemez ve G-sync sorunsuz çalışır. Rekabetçi oyunlarda FPS 144 ün üzerine çıkıyorsa V-Sync kapanır ve daha yüksek FPS ile gecikme azaltılır.
 
V-Sync fps düşürmüyor, sadece monitörün maksimum yenileme hızını maksimum FPS olarak ayarlar. Söz konusu monitör 144hz olduğu için V-Sync açınca FPS 144 ü geçemez ve G-sync sorunsuz çalışır. Rekabetçi oyunlarda FPS 144 ün üzerine çıkıyorsa V-Sync kapanır ve daha yüksek FPS ile gecikme azaltılır.
Sonunda demek istediğime değinen biri. :p
İşte benim kafama takılan da o 144 hz. üzeri monitör zaten vermiyor buna binaen sabitlemek mantıklı mı?
 
Son düzenleme:
V sync sadece onu yapmıyor. Kırılmaları da önlemeye çalıştığı için FPS kaybı yaşatıyor. FPS’i limitlemek için V sync kullanmana gerek yok.

Eğer G sync’i kullanmak istiyorsan FPS’i ayarlardan 144’e limitleyeceksin. Evet mantıklı.
 
Son düzenleme:
Buradan çevirip aşağıya yazacağım. 144 hz monitöre sahibim, bu konuyu reddit, linus tech tips vb. sitelerde araştırdım ve herkes verdiğim linkteki çözümü öneriyor. Bu arada önemli olan tek şey FPS değildir, Frametime yani ekran kartının ürettiği görüntüyü monitörün gösterme süresi de önemlidir, FPS ve Frametime'da stabilite yakalandığı zaman görüntü en üst akıcılığa ulaşır.

G-Sync = Açık
V-Sync = Açık
Oyun içindeki V-sync, Double Buffer / Triple Buffer = Kapalı
Oyun içinde FPS limitleyici var ise ekranın sağladığı Hz'nin 3 altına ayarlayın = 144 için 141, 120 için 117 gibi.
Oyun içinde FPS limitleyici yok ise MSI Afterburner ile gelen RTSS programını kullanabilirsiniz.
Oyun içinde FPS limitleyici yok ve RTSS kullanımı engelleniyorsa = Low Latency Mode Ultra
Oyun içinde FPS limitleyici var ya da RTSS kullanabiliyorsanız ve FPS monitörün tazeleme hızını geçmiyorsa = Low Latency Mode On

Nvidia Denetim Masası'nın sunduğu V-Sync ile oyunlardaki V-Sync aynı şey değildir, oyunlardaki V-Sync kendi kare takip mekanizmalarını sunar, bazıları Triple Buffer'ı aktive edebilir fakat Nvidia'nın V-Sync'inde böyle bir şey söz konusu değildir.

FPS 144'ü geçmedikçe V-Sync aktif olmaz. G-Sync'in stabil aktif olabilmesi için de V-Sync'in açılmasını gerektiğini öneriyorlar bu sebeple FPS'imizi 141'e sabitlediğimizde G-Sync'in kapanıp V-Sync'in açılmasını engelliyoruz fakat öte yandan da G-Sync'in stabil çalışmasını sağlıyoruz.

Bu şekilde yaptığınızda FPS ve Frametime stabilleşecek, input lag ise minimuma düşecek.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı