Godot, Unity'den daha iyi

Mobilde C#'a ihtiyaç yok GDscript gayet yeterli, hangi konuda SDK'ya ihtiyaç duyuyorsun? Admob, Firebase, PGS? Bunların hepsi şu an mevcut. Andoid üzerinde ticari bir ürün ortaya çıkarmak için engel yok. Açık kaynak olması nasıl bir avantaj mı? İstediğin gibi optimize edebilirsin, kendi alt seviye fonksiyonlarını dahil edebilirsin, unreal ve unityle yapamayacağın birçok şeyi yapabilirsin, kendi pluginlerini geliştirebilirsin.

Community'i gayet yeterli soru sorup da cevap alamadığım hiç olmadı.
C#, GDScripte göre daha popüler kaynak daha fazla, ve ekstra ideler kullanabiliyorsun + .NET kütüphanelerinin tamamına erişimin mevcut, bu arada mobilde publisherların kendi SDK'lerinden bahsediyorum. Onların içinde 28-30 tane ad network, analytic tool ve mediation tool bulunuyor. Opensource olduğu için ticari bir üründe bir sorunla karşılaştığında kendin çözmek zorundasın karşında birini bulamıyorsun, godotun çok ciddi communitye ihtiyacı var şu anda, blender opensource idi ve iyi ilerledi, godotta o ilerlemeyi göremiyorum maalesef, belki son yaşananlardan dolayı biraz daha ilerleyebilir. Şu an direkt bir geçiş söz konusu değil, indieler veya solo takımlar için uygun ama mobilde özellikle paid ua yapan firmalarda unity-C# vazgezçilmez şu anda, 8-10 senelik firmalar var ve bunlar unity tecrübelerini bir anda kenara atıp hop yeni motor diyip arkasında bir şirketin bulunmadığı bir motora geçmek intihar olur.
 
C#, GDScripte göre daha popüler kaynak daha fazla, ve ekstra ideler kullanabiliyorsun + .NET kütüphanelerinin tamamına erişimin mevcut, bu arada mobilde publisherların kendi SDK'lerinden bahsediyorum. Onların içinde 28-30 tane ad network, analytic tool ve mediation tool bulunuyor. Opensource olduğu için ticari bir üründe bir sorunla karşılaştığında kendin çözmek zorundasın karşında birini bulamıyorsun, godotun çok ciddi communitye ihtiyacı var şu anda, blender opensource idi ve iyi ilerledi, godotta o ilerlemeyi göremiyorum maalesef, belki son yaşananlardan dolayı biraz daha ilerleyebilir. Şu an direkt bir geçiş söz konusu değil, indieler veya solo takımlar için uygun ama mobilde özellikle paid ua yapan firmalarda unity-C# vazgezçilmez şu anda, 8-10 senelik firmalar var ve bunlar unity tecrübelerini bir anda kenara atıp hop yeni motor diyip arkasında bir şirketin bulunmadığı bir motora geçmek intihar olur.
Eğer bir şirket zaten başka bir şirketin ürününe bağlıysa mecbur onları kullanır zaten.
Godot bireysel olarak da iş görülür. Baktığım kadarıyla kodlama mantığı Unity3D ile aynı hatta component mantığı da.

Single player oyun yapacaksan mesela AD Mob'u da destekliypr.
Firebase'de destekliyor. Hadi yine iyiyiz, analityc tool, online oyun falan ne varsa yapılır.

Ha belki scriptable object yapamazsın ama bir yazılımcı bunu JSON'la da halleder.

Şunu yapabiliyorsun şu motorda, daha ne yapsın?
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Unity kendi ayağınına çok ciddi sıktı. Godot tonla göç aldı. Önümüzdeki günlerde Godot baya bir şenlecek. Bol bol SDK'lar, eklentiler, asset'ler gelir.

2D oyunlarda Godot'un çok büyük potansiyeli var. 3D içinse daha yolu var.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı