GTA 6 sizce RDR 2 kadar güzel olur mu?

Bu arada şuna da değinmek isterim. RDR 2'nin hikayesi aslında çok basit. Klasik bir ihanet ve intikam hikayesi gibi. Fakat bunu yapan nadir firmalardan biri olduğu ve bu hikayeyi iyi işlediği için inanılmaz bir ilgi gördü.

Eğer @kino hocamın dediği gibi duygusal şekilde bakmazsak birçok oyun Hollywood filmlerinden alıntı ucuz hikaye ile oyunları süslüyor. Bakın ben RDR 2 ve TLoU oyunlarını çok severim fakat ikisi de ucuz bir hikayeden ibaret. Nadir ve özgün hikaye yazan firma sayısı az. Ben bunun için Remedy, Quantic Dream gibi firmaları seviyorum. Özgün hikaye yazıyorlar. Tabi özgün hikayesi olmayan oyunları da var fakat çoğunluğu orijinal.

Ana hikaye çok "klişe" aslında ama onu dolduracak dallanıp budaklanan yan hikayeler koymamaları üzücü. Bu oyunu çok daha fazla doldurulabilirdi. Sen yılda bir oyun çıkaran Ubisoft değilsin ki fosil bul, efsanevi hayvan avla diye tırışkadan bulmacalarla dolduruyorsun ana hikayeden arta kalanı.

RDR2 rahatlıkla Fallout NV ya da Witcher 3 gibi büyük hikayeli DLC'ler alabilir, uzayan ve seçimleri bazı şeylere etki eden RPG ağırlıklı yan görevler verilebilirdi. Keza fast travel da olacaktı.

Rockstar'ın bu oyuna online seçeneği verip köşeye fırlatması kötü oldu.
 
GTA 6 teknik anlamda RDR2 kadar detaylı olmaz, çünkü GTA 5'den gördüğümüz kadarıyla Rockstar GTA ürünlerinde biraz daha eğlenceye odaklanıyor online tarafı da satabilmek için. Bence çok mantıklı bir hamle, eğlenceli oyun > gerçekçi oyun çünkü. Oyunları eğlenmek için oynuyoruz teknoloji ne kadar ileri gitmiş onu görmek için değil.

Bir filmin, dizinin veya oyunun iyi olmasına neden olan temel etmen hikâyedir. Hikâye olmazsa elinizde bomboş bir proje kalır. Yüzüklerin Efendisi filminden hikayeyi çıkaralım bakalım geride ne kalacak? Aynı şey oyunlar için de geçerli. RDR 2'de hikâye olmasa at sürme simülasyonu olur.
Açıkçası buna hiçbir oyun için katılmıyorum, bir oyunun iyi olmasındaki temel etmen hikaye falan değil oynanıştır. Bugün içerisinde oynanış bile barındırmayan yapımlara oyun bile demiyoruz artık, deneyim veya yürüme simülasyonu deyip geçiyoruz. Bir oyunun oynanışı olmadıktan sonra istediği kadar güzel, derin, etkileyici bir hikaye anlatsın o "iyi bir oyun" olamaz.

Satrancın iyi bir oyun olması için hikayesinin olmasına gerek olmadığı gibi bilgisayar oyunlarının da iyi olması için hikaye gerekmiyor.

Emin Çıtak abimin çok sevdiğim bir sözü vardır: "Bir oyunu bitirdikten sonra hakkında hikayesi dışında hiçbir şey konuşamıyorsanız, muhtemelen kötü bir oyun oynamışsınızdır."
 
Açıkçası buna hiçbir oyun için katılmıyorum, bir oyunun iyi olmasındaki temel etmen hikaye falan değil oynanıştır. Bugün içerisinde oynanış bile barındırmayan yapımlara oyun bile demiyoruz artık, deneyim veya yürüme simülasyonu deyip geçiyoruz. Bir oyunun oynanışı olmadıktan sonra istediği kadar güzel, derin, etkileyici bir hikaye anlatsın o "iyi bir oyun" olamaz.

Satrancın iyi bir oyun olması için hikayesinin olmasına gerek olmadığı gibi bilgisayar oyunlarının da iyi olması için hikaye gerekmiyor.
Bir oyunun karakterleri, mekanı, bölümleri, bölüm ilerleyişi hikayeye göre tasarlanıyor. Oynanış zaten hikâyeye göre şekilleniyor. Hızlı akan bir hikaye ilerleyişi için yavaş tempolu bir oynayış koyma gibi bir imkanınız var mı?

Bu söylediklerim dizi ve filmler için de geçerli.

Satrancı örnek vermişsiniz fakat onların kategorisi farklıdır. Rekabet gerektiren oyunlar hikayeye göre değil temaya göre oynanış belirlenir. Örnek Rainbow Six Siege oyunu. Bu oyunda hikaye yok ama teması gereği operasyonel bir oynanış tarzı var.
Emin Çıtak abimin çok sevdiğim bir sözü vardır: "Bir oyunu bitirdikten sonra hakkında hikayesi dışında hiçbir şey konuşamıyorsanız, muhtemelen kötü bir oyun oynamışsınızdır."
Çok genel bir söylem. Katılmıyorum.
 
Bir oyunun karakterleri, mekanı, bölümleri, bölüm ilerleyişi hikayeye göre tasarlanıyor. Oynanış zaten hikâyeye göre şekilleniyor. Hızlı akan bir hikaye ilerleyişi için yavaş tempolu bir oynayış koyma gibi imkanınız var mı?
Hayır sadece son çıkan oyunlar böyle oyunlar oldukları için siz de oyunlarda hikaye olmalıdır diye düşünüyorsunuz. Hikaye oyunların temelinde olmayan bir şey zaten. Eski oyunlarda hikaye anlatımı mı vardı, senaryo mu vardı? Oyunlar sonradan bu noktaya evrildiler ve oyunların şu an bu noktaya evrilmiş olmaları öyle olması gerektiği anlamına gelmiyor.

Hikaye bile barındırmadan bir oyunun başyapıt olabileceğini kanıtlayan tonla eser var. Hikaye istiyorsan dizi/film izlersin ancak oyun oynamak istiyorsan da oyun oynarsın. Ben neden film izlemek için oyun oynayayım?
 
Hayır sadece son çıkan oyunlar böyle oyunlar oldukları için siz de oyunlarda hikaye olmalıdır diye düşünüyorsunuz. Hikaye oyunların temelinde olmayan bir şey zaten. Eski oyunlarda hikaye anlatımı mı vardı, senaryo mu vardı? Oyunlar sonradan bu noktaya evrildiler ve oyunların şu an bu noktaya evrilmiş olmaları öyle olması gerektiği anlamına gelmiyor.
Sizin söylemek istediğinizi anlıyorum fakat burada Tetris gibi oyunlardan bahsetmediğimi biliyorsunuz zaten.
Hikaye bile barındırmadan bir oyunun başyapıt olabileceğini kanıtlayan tonla eser var. Hikaye istiyorsan dizi/film izlersin ancak oyun oynamak istiyorsan da oyun oynarsın. Ben neden film izlemek için oyun oynayayım?
Hikaye barındırmayan oyun eğlence amacından öteye taşıyamaz kendini. O oyunu sadece seni eğlendirmesi ile hatırlarsın.

Yıllar içinde oynanış tarzı değiştiği için de hikâye şart olmaya başladı. Ne yaparsanız yapın her daim hikâyeli oyunlar çıkmaya ve oynanmaya devam edecektir. Oyun sektörünün devamlılığı için bu şart.
 
Hikaye barındırmayan oyun eğlence amacından öteye taşıyamaz kendini. O oyunu sadece seni eğlendirmesi ile hatırlarsın.

Yıllar içinde oynanış tarzı değiştiği için de hikâye şart olmaya başladı. Ne yaparsanız yapın her daim hikâyeli oyunlar çıkmaya ve oynanmaya devam edecektir. Oyun sektörünun devamlılığı için bu şart.
Eğlendirebiliyorsa iyi bir oyundur zaten onu demek istiyorum, oyunların amacı zaten tüketiciyi eğlendirmek, ağlatmak veya güldürmek değil ki. Tüketici o oyunu oynarken eğlenebiliyorsa iş bitmiştir, hikayesi yok diye çöplemeye gerek yoktur.

Hikayeli oyunlar çıksın buna lafım yok, hikayeli oyunlarla bir derdim de yok. Ancak "hikaye olmazsa bir oyun kötüdür" bakış açısı doğru değil. Ha ortaya hikayesi dışında hiçbir şey koymayan oyunlarla derdim var çünkü oynanışı olmayan bir oyun iyi bir oyun olamaz istediği kadar hikaye anlatsın orada.
 
Eğlendirebiliyorsa iyi bir oyundur zaten onu demek istiyorum, oyunların amacı zaten tüketiciyi eğlendirmek, ağlatmak veya güldürmek değil ki. Tüketici o oyunu oynarken eğlenebiliyorsa iş bitmiştir, hikayesi yok diye çöplemeye gerek yoktur.

Hikayeli oyunlar çıksın buna lafım yok, hikayeli oyunlarla bir derdim de yok. Ancak "hikaye olmazsa bir oyun kötüdür" bakış açısı doğru değil. Ha ortaya hikayesi dışında hiçbir şey koymayan oyunlarla derdim var çünkü oynanışı olmayan bir oyun iyi bir oyun olamaz istediği kadar hikaye anlatsın orada.
Hocam "hikaye yoksa çöptür" demiyorum. Hikayesi olmayan oyunda zaten bir amaç vardır ve o doğrultuda oynarsın. Benim demek istediğim hikâye anlatma derdi olan oyundan hikâyeyi çıkarırsan oyun içinde herşeyin yok olacağı. Hikâye amacı gütmeyen bir oyun neden çöp olsun. O kadar iyi olan multiplayer, simülasyon oyunu var mesela.
 

Geri
Yukarı