GTA SA: MP vs. MTA

Başka bir forumda böyle bir soru yazılmıştı. Yanıtımı direkt olarak buraya da göndereceğim.

Buradaki insanlar neden hala SA:MP'ı tercih ediyor? İki nedeni olabilir. Ya hiçbir şeyi takip etmiyorlar, ya da her şeye rağmen SA:MP'a hayranlar.

SA:MP'ın Artıları
Texture Studio sayesinde geniş bir harita düzenlemesi yapabilmemiz ki Texture Studio, SA:MP'a dahil değil.

SA:MP'ın Eksileri
Geliştiricisinin kavgalarla platformu bırakması.
Forum sitesi olmaması, wikisinin kapatılması nedeniyle yeni başlayacak kişilere yardımcı olunamaması.
PAWN'ın Lua'dan daha zor bir dil olması.
Açık kaynak olmayışı nedeniyle düzenlenememesi.
Sunucu listesine erişim sahibi olmamamız. (0.3.7'de erişilse de bu sürüm çoğu sunucu zararlı.)
Modlanabilir olması. Bunu neden eksiye koydum? Her sunucu istediğini gösteremeyecek. Şeffaf texture yükleyip wallhack gibi oynanabilir.
CLEO desteği olması. Bu da hilelere davet çıkartıyor. Eklenen CLEOların çoğunlukla sunucular tarafından script olarak eklenmesi lazım ki ekleyemiyorlar da. Yetersiz.
Anti-hilelerin sunucular tarafından geliştirilmesi gerekmesi, SA:MP'ın buna imkan vermemesi dolayısıyla sunuculara özel clientler çıkması, bunun da zararlı bulaşmasına davet çıkartması.

MTA'nın Artıları
Hala geliştirilmesi ve yılda bir güncelleme gelmesi.
Aktif bir topluluğa sahip olması.
Lua'nın efektif bir dil olması, Adobe, MySQL, Apache, Roblox, Paradox Interactive vb. büyük şirketler tarafından kullanılması bunu kanıtlar nitelikte.
Açık kaynak olması nedeniyle MTA'nın destek vermediği şeylerin düzenlenebilmesi (Destek vermediği bir şey yok.) ve yeni bir client build edilebilmesi, ama bunu kimse kullanmıyor. Kaynak Dosyaları
Tüm sunucuların listede görünmesi. Ama yine de MTA da para kazanmak için en üst sıraları sunuculara parayla kiralıyor.
Oyuncu taraflı çok modlama yapılamaması. Böylece sunucular istedikleri şeyleri gösterebilir. Araç açıp kapatabileceğimiz kendi modloaderimizi yapabiliriz veya isteğe bağlı açıp kapatılabilecek bir ENB ekleyebiliriz.
Web tarayıcılarına destek olması. Böylece HTML5, CSS3, Javascript vb. dillerle çalışabilir, bootstrap gibi kütüphanelerle web sitesi inşa edebilir ve whitelist ile Google üzerinde belirli sitelere erişim sağlayabiliriz. Sosyal medya siteleri oyundan kullanılıyor.
Global bir anti-cheate sahip olması. Anti-cheat istenmiyorsa sunucu geliştiricisi tarafından kapatılabilir. Değiştirilmiş DLLler ve Cheat Engine kabul edilmemektedir. CLEOlar çalışmamaktadır. Hile tespit edilirse tüm sunuculardan banlanır ve MTA forumunda ban appeal atması gerekir.
MTA'nın SA:MP'a göre daha performanslı olması. Evet, kod optimizasyonu yapmayan veya binlerce rige sahip araç modları atan sunucularda 1 FPS görüyorsan bu MTA'nın suçu değil. Unutmayın, Kalcor eski MTA geliştiricisidir. MTA daha performanslı.
Özelleştirme yapabilme. Evet, üstüne mod atmak yerine mesela yeni silahlar ekleyebilirsin. 10-15 tüfek türü mü istiyorsun? Bir fonksiyon ve üstüne model atarak silahın atış hızı, tutuşu, mermi miktarı, sekme miktarı vb. her şeyini düzenleyebilirsin. Aynı şey arabalar ve skinler için de geçerli.

MTA'nın Eksileri
Harita editörünün iyi olmaması. (İnsanlar kendi harita editörünü geliştirip bunun önüne geçiyorlar.)

Hey, hadi ama! MTA'nın kitlesi low. Rol yapmayı da bilmiyorlar. Neden buraya değinmedin? Çünkü SA:MP çok iyi değil. Emin ol, SA:MP ta da, MTA da da aynı kişiler rol yapıyor. Aynı kişileri devamlı görebilmelisin. İkisi de girilmesi zor yerler değil. MTA'da roleplay sunucusu açmaya çalıştık. OWLGaming modu üzerine (Oyuncular başka roleplay modlarına alışamıyorlar, mecbur onu kullanıyoruz. Zaten adam gibi başka bir mod yok.) devasa güncellemeler ve 4-5 aylık optimizasyon süreci, kapalı alpha testleriyle 4 GB RAMlı sistemde araç sürerken 60 FPS alabilecek noktaya getirdik. Ama insanlar yine "fepese 1 moruq" dediler ve gelmediler. Zaten "low" ya da bu forumda bana söylenen "mtacı ehehe lua kodlam ehe" gibi sıfatları saymıyorum.

MTA'da çok iyi fırsatlar varken oyuncular bunun üstünü örttüler. Üstelik MTA'nın Türk topluluğunda her alanda script geliştiren, bilgili insan sayısı 10'u geçmez. Böyle fırsatlar değerlendirilmiyor işte. Şu videolara bakarak yapılabilecek sistemler hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Son olarak, diğer cevaba istinaden MTA FiveM'e benzememektedir. Sunucu listesi ve ayarlar haricinde SA:MP'tan bir farkı yoktur! Sunucuların voRP aşkının suçu MTA'ya kalamaz! Artık anlamanızı diliyorum.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

İyi de, SA:MP'ta sunucumuz var. Tüm scriptleri sıfırdan mı yazacağız?
MTA bunu da düşünmüş. AMX uzantısı doğrudan LUA uzantısına dönüştürülebiliyor. Bir dahaki güncellemede PWN desteğinin de gelmesi muhtemel. SA:MP'tan MTA'ya geçiş üzerine çalışıyorlar.
 

Geri
Yukarı