Başlıkta da yazdığı gibi GTA V ve Far Cry 1 gibi oyunların map dışına çıkmayı engellemek için yöntemleri var. Örneğin GTA V'te araçlar patlıyor ve denizde ölüyoruz ya da Far Cry 1'de bizi helikopter vuruyor gibi. Bu yöntemler dışında başka neler yapılabilir? Fikriniz nedir?
Bende zaten öyle bir şey olmasın istiyorum neden bir anda ejderha gelip bizi yaksın ki.
Mesela Far Cry'daki mantıklıydı adadan kaçıyoruz diye vuruyorlardı.
Örneğin GTA V'te araçlar patlıyor ve denizde ölüyoruz ya da Far Cry 1'de bizi helikopter vuruyor gibi. Bu yöntemler dışında başka neler yapılabilir? Fikriniz nedir?
Belirlediğin bölgenin dışına çıkılmasını engellemek için oyun mekanikleriyle oraya geçişi imkansız kılan bir coğrafi yapı (kayalar gibi) tercih edebilirsin.
Harita dışına erişim olabilecek alanda görünmez duvar ekleyebilirsin, bir oyuncu buraya geldiğinde ilerlemesini engelleyebilirsin.
Belirlediğin alanın dışına çıkıldığında bunu şeffaf bir duvar ile belirtip haritaya geri dönülmesi için 10 saniyelik bir süre verebilirsin. Bunu yapmayan oyuncu o süre bitince belirlediğin bir noktaya teleport edilebilir.
Harita dışına çıkıldığında otomatik hasar sistemi devreye girebilir. Bu da oyuncunun geri dönmesine neden olur.
Oyuncunun asla yenemeyeceği bir yaratığı/düşmanı belirleyeceğin tampon bölge içinde çıkmasını programlayabilirsin.