GTX 1050 ve i3 7100 Sistemde Assassin's Creed Unity FPS Düşüşü

ergencokur

Hectopat
Katılım
17 Ekim 2019
Mesajlar
311
Çözümler
1
Sistemim:

i3 7100.
GTX 1050 2 GB.
8 GB RAM.
1TB HDD.
128 SSD.
AC Unity oyununda anlamsız FPS düşüşleri yaşıyorum. Mesela notre dame katedralinde 30-35 FPS'ye sabitleniyor ama başka bir mekana gittiğimde ise 60 hatta yer yer 70 FPS'leri buluyor. Çok saçma ve can sıkıcı bir durum. Oyun resmen oynanmıyor. Aylardır bunun çözümünü araştırdım ve bulamadım. Son çare konu açmak aklıma geldi. Oyunu hem orijinal hem de korsan sürümde denedim. Tüm güncellemeler yüklü olmasına rağmen durum değişmedi. Bunun nedeni ne olabilir? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Adsız.png


rog.png


Bu FPS değerlerini en düşük ayarlar ve 720P'de kaydettim.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu oyunu sorunsuz oynayabilen insan sayısı 3 falan galiba, bir ara 1070'li birisinin bilgisayarında bile kasmıştı bu oyun. 2014 çıkışlı oyun ordan düşün yani. :D
 
Oyun doğrudan konsol portu ve konsoldan kalma bazı kodlar oldukları gibi PC versiyonunda da duruyorlar.

O kodlardan birisi, bulunduğu konsolun sıcaklık, işlem yükü gibi unsurlarına bakarak kalabalığın sayısını ayarlamakla görevli. Bunu yaparken de hedef olarak 30FPS seçiyor. Yani oyun 30 FPS'e düşene kadar NPC sayısını ve aralarındaki etkileşimi arttırıyor. Ne zaman ki işlemci tıkanmaya başlıyor, o zaman NPC sayısını sabitliyor.

Konsollarda zaten sürekli 330FP'e sabitli olduğu icin hiç sorun yaratmayan bu mantık, PC'lerde böyle sıkıntılar yaratıyor.

Oyun 6 çekirdekten fazla işlemciye yayılmadığı için çok çekirdekli işlemciler bu sorunu hissetmiyor.
 
Darboğaz var mı peki? Kullanım yüzdeleri nasıl?
cpu yu resmen sömürüyor çoğunlukla %100 ama darboğaz yok sanırım gpu yu tam besliyor çünkü ekran kartıda tam kullanımda
Oyun doğrudan konsol portu ve konsoldan kalma bazı kodlar oldukları gibi PC versiyonunda da duruyorlar.

O kodlardan birisi, bulunduğu konsolun sıcaklık, işlem yükü gibi unsurlarına bakarak kalabalığın sayısını ayarlamakla görevli. Bunu yaparken de hedef olarak 30FPS seçiyor. Yani oyun 30 FPS'e düşene kadar NPC sayısını ve aralarındaki etkileşimi arttırıyor. Ne zaman ki işlemci tıkanmaya başlıyor, o zaman NPC sayısını sabitliyor.

Konsollarda zaten sürekli 330FP'e sabitli olduğu icin hiç sorun yaratmayan bu mantık, PC'lerde böyle sıkıntılar yaratıyor.

Oyun 6 çekirdekten fazla işlemciye yayılmadığı için çok çekirdekli işlemciler bu sorunu hissetmiyor.
yokmudur bi çözümü kodlarla falan oynasak
Bu oyunu sorunsuz oynayabilen insan sayısı 3 falan galiba, bir ara 1070'li birisinin bilgisayarında bile kasmıştı bu oyun. 2014 çıkışlı oyun ordan düşün yani. :D
hocam çok oynamak istiyorum aslında dediğiniz gibi 2014 de çıkan bi oyunu çatır çutur oynamam gerekirken böyle rezalet şekilde performans vermesi beni gıcık ediyor resmen
 

Yeni konular

Geri
Yukarı